Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2013, 10:09   #1
demonen
Banneling

Standaard Nieuwe ronde faillissementen en massa-afdankingen op komst

Om de golf van faillissementen en bedrijfssluitingen en -delokalisaties te stoppen heb je een economische groei nodig van meer dan 2%.
Die zit er de eerste (vele) jaren niet aan te komen.
Op Kanaal Z werd gezegd dat na de zomer er een nieuwe golf massa-ontslagen op komst is en dat er enkele grote faillissementen aankomen.
Onze Staat gaat recht de dieperik in.
Dit los je niet op met halve maatregelen!
Ook niet met "wij wachten totdat die wat na ons komen het zullen oplossen" en ook niet met dit :

Een ondernemer die zijn bedrijf naar het buitenland wil overbrengen, kan die operatie maar beter goed en discreet voorbereiden. Anders bestaat de kans dat hij zwaar moet betalen voor commerciële, sociaalrechtelijke of fiscale risico’s.

Veel Vlaamse ondernemers zijn het Belgische investeringsklimaat beu en overwegen een verhuizing naar het buitenland”, waarschuwt Kris De Schutter, advocaat bij Loyens & Loeff. “In zo’n verhuizingsprocedure zitten heel wat juridische wolfijzers en schietgeweren.”

http://trends.knack.be/economie/nieu...0364562115.htm

Laatst gewijzigd door demonen : 2 augustus 2013 om 10:10.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 11:32   #2
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Tja Di rupo slaagt met verve in zijn opdracht om Vlaanderen te verarmen. Nu snijden ze wel in hun eigen vel aangezien de financiering om zij kiesvee aan te houden van Vlaanderen komt.
En wij Vlaampjes (toch een groot gedeelte) zijn zo naief om nog steeds in het goede te geloven en het vertrouwen te geven aan de traditio's.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 11:44   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Om de golf van faillissementen en bedrijfssluitingen en -delokalisaties te stoppen heb je een economische groei nodig van meer dan 2%.
Die zit er de eerste (vele) jaren niet aan te komen.
Op Kanaal Z werd gezegd dat na de zomer er een nieuwe golf massa-ontslagen op komst is en dat er enkele grote faillissementen aankomen.
Onze Staat gaat recht de dieperik in.
Dit los je niet op met halve maatregelen!
Ook niet met "wij wachten totdat die wat na ons komen het zullen oplossen" en ook niet met dit :

Een ondernemer die zijn bedrijf naar het buitenland wil overbrengen, kan die operatie maar beter goed en discreet voorbereiden. Anders bestaat de kans dat hij zwaar moet betalen voor commerciële, sociaalrechtelijke of fiscale risico’s.

Veel Vlaamse ondernemers zijn het Belgische investeringsklimaat beu en overwegen een verhuizing naar het buitenland”, waarschuwt Kris De Schutter, advocaat bij Loyens & Loeff. “In zo’n verhuizingsprocedure zitten heel wat juridische wolfijzers en schietgeweren.”

http://trends.knack.be/economie/nieu...0364562115.htm
Veel bedrijven verlaten Belgie door de hoge loonlast en de onzekerheid dat die loonlast niet nog gaat verhogen.
Maar ook de moeilijke admiistratie en belastingen op winsten spelen een belangrijke rol.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 11:54   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We hebben het genoeg gewaarschuwd maar niemand had belangstelling éh.
Nu is 12 uur voorbij.
En 12 uur is sluitingstijd.

Wachten tot openingsuur hé.
Kan eventjes duren.
Een paar jaar op zijn minst.
Oud 2 augustus 2013, 12:08   #5
simply the best
Banneling

Standaard

Psssttt... Onze regeringsleiders hebben toch nog onlangs met fierheid verteld hoe veel beter dat wij het doen dan de rest van de EU...
En dat zijn toch geen leugenaars?!
simply the best is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 12:12   #6
simply the best
Banneling

Standaard

Wordt het niet hoogtijd dat UNIZO protestacties inricht.

Wat tsjevenpraat kan ik ook vertellen. Haast u, UNIZO, of ja leden worden kortelings gehalveerd.
Oud 2 augustus 2013, 12:22   #7
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply the best Bekijk bericht
Wordt het niet hoogtijd dat UNIZO protestacties inricht.

Wat tsjevenpraat kan ik ook vertellen. Haast u, UNIZO, of ja leden worden kortelings gehalveerd.
Unizo heeft dat al in stilte gedaan. Ze hebben al laten weten dat hun laatste hoop bij de ondernemers zelf ligt, en dat die massaal moeten stemmen op de N-VA. Ik kan dat alleen maar toejuichen
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 13:11   #8
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
Unizo heeft dat al in stilte gedaan. Ze hebben al laten weten dat hun laatste hoop bij de ondernemers zelf ligt, en dat die massaal moeten stemmen op de N-VA. Ik kan dat alleen maar toejuichen
Wanneer hebben ze dat dan gezegd? Waarom zouden ze dat wel doen? Heeft de NVA dan een beleidsprogramma ter zaken met concrete voorstellen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 13:13   #9
simply the best
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wanneer hebben ze dat dan gezegd? Waarom zouden ze dat wel doen? Heeft de NVA dan een beleidsprogramma ter zaken met concrete voorstellen?
Jawel... de PS buiten!
Oud 2 augustus 2013, 13:31   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply the best Bekijk bericht
Jawel... de PS buiten!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 13:43   #11
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Even duivel spelen maar het anoniem zeggen : bedrijf X in Vlaanderen gaat vermoedelijk eind 2013 maar zeker 2014 een mededeling doen. En die mededeling gaat als een bom inslaan waar Ford Genk nog peanuts bij was. We spreken over een totaal van 20.000 werknemers. En Het aantal afgeleide en indirecte jobs wordt bovendien geschat op 40.000 mensen. In totaal 60.000 mensen waarvan minstens de helft zonder het op voorhand te weten opeens zonder werk gaat vallen. Dit gaat vermoedelijk ook de val van de regering betekenen
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 14:11   #12
t-boneSteak
Burger

Standaard

gokje wagen? volvo
t-boneSteak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 14:28   #13
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Even duivel spelen maar het anoniem zeggen : bedrijf X in Vlaanderen gaat vermoedelijk eind 2013 maar zeker 2014 een mededeling doen. En die mededeling gaat als een bom inslaan waar Ford Genk nog peanuts bij was. We spreken over een totaal van 20.000 werknemers. En Het aantal afgeleide en indirecte jobs wordt bovendien geschat op 40.000 mensen. In totaal 60.000 mensen waarvan minstens de helft zonder het op voorhand te weten opeens zonder werk gaat vallen. Dit gaat vermoedelijk ook de val van de regering betekenen
Eerlijk gezegd zou me dat niet echt verbazen. Welke grote onderneming wil het risico lopen dat NVA in 2014 aan de macht zou komen, met de gevolgen die dat zou kunnen meebrengen? Wanorde

Als het over één bedrijf gaat zou dat al bpost of nmbs moeten zijn.

Laatst gewijzigd door pajoske : 2 augustus 2013 om 14:30.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 14:33   #14
looneytoon1975
Burgemeester

Standaard

Citaat:
En beschikt Den Duivel over een trouwe bron? Moet nie zeggen welke, maar gewoon, klopt dit?
Oud 2 augustus 2013, 14:44   #15
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-uit-te-voeren
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 14:46   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel het, als deze regering valt is het gelijk de laatste Belgische regering geweest.
Oud 2 augustus 2013, 14:49   #17
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...d-van-PS.dhtml
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 14:50   #18
looneytoon1975
Burgemeester

Standaard

Thanx,

Wist niet meer zeker waar ik het gelezen had. Daar dus.
Oud 2 augustus 2013, 14:51   #19
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd zou me dat niet echt verbazen. Welke grote onderneming wil het risico lopen dat NVA in 2014 aan de macht zou komen, met de gevolgen die dat zou kunnen meebrengen? Wanorde

net of het nu beter is,nu is het chaos met de federale regering(het kaat koet),in plaats van jouw voorspelde wanorde die er zou komen in 2014!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 14:58   #20
looneytoon1975
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Ik denk inderdaad dat we nu al niet ver van wanorde afzitten. Ik kan me zéér moeilijk voorstellen dat het nog slechter kan dan dit.

Ik zal zeker N-VA stemmen, en NIET omdat ik een Vlaams Nationalist ben, in tegendeel. Maar WEL omdat ik geen énkel vertrouwen meer heb in de Trado's die nu het land al 40 jaar in een dwaalkoers laten varen, en stevig blijven ontkennen dat er iets fundamenteel scheef gegroeid is in dit land.

Ik weet niet of N-Va de beloofde messias is, maar ik weet al zéker wie dat niet zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be