Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2013, 10:11   #1
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard Linkse rioolvod De Morgen heeft oplossing voor schoolverlaters

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-van-thuistaal

Schoolmoe? Allochtoon en het Nederlands slechts weinig machtig? Niet gevreesd, de linkse gutmensch-gazet heeft de oplossing.
Weg met de Nederlandstalig autochtone cultuur! Leve de thuistaal!

Citaat:
Komt nog bij dat het subtractief bilingualisme sterk impliceert dat het Nederlands superieur is aan de thuistaal van het kind. Ook Frans, Engels en Duits zijn sterk bevoordeeld. Tweetaligheid in Vlaanderen is enkel wenselijk als het twee Westeuropese talen betreft. Nederlands-Turks of Nederlands-Pools-Russisch, daar ben je weinig of niets mee.
Het zou er verdomme nog aan moeten mankeren, dat zijn de landstalen, en Engels is de wereldtaal bij uitstek! Ben ik nu werkelijk gek aan het worden of scheelt er iets met mijn elementaire logica, dat zoiets voor mij voor de hand liggend lijkt en voor de linkse medemens onvatbaar is?
Overigens, we weten allemaal dat het hier niet over Polen of Russen gaat. Zie ook 2 alinea's verder.
Citaat:
Iqra School
Een van de weinige scholen die dit probleem probeert op te lossen, is de Iqra school in Borgerhout. Eindelijk een school die confirmerend wilt omgaan met niet-Nederlandse talen en culturen. Jammer genoeg werd deze school meteen afgeschreven als Islamitisch en Marokkaans.
Ik wil de reactie van de Morgen eens zien moest ik een Vlaamse School oprichten, Die Vlaamse kinderen leert omgaan met hun eigen cultuur, die onder aanval ligt van de progressieven, en die actief leert uitdragen. Uiteraard streng Katholiek.
En tja, als één van de oprichters zegt dat de Iqra school vernoemt is naar het eerst woord van de Qu'ran, lijkt het me niet vergezocht die school het kenmerk 'Islamitisch' toe te kennen.

Ik vraag me overigens af waarom andere migranten geen aangepaste scholen nodig hebben. Ik heb nog niet vaak gehoord van nood aan een Grieken- of Italianen-school omdat er een groot percentage schoolverlaters zou zijn die het Nederlands niet machtig zijn? De Grieken en Italianen die ik ken zijn nochtans zeer levendig in de beleving van hun cultuur en hun beide talen perfect machtig (en daarbovenop natuurlijk Frans, Engels en soms Duits).

Citaat:
Het Fins onderwijs wordt al maanden in elke krant en tijdschrift geprezen, en terecht. Het land kent een percentage schoolverlaters van 0.3 procent.

Ook op vlak van meertaligheid lijkt het Fins onderwijs het meest progressief: in Finland probeert het onderwijs de moedertalen van haar leerlingen te promoten. Meer dan 11.000 leerlingen krijgt les in een moedertaal die niet het Fins is. Sinds 1980 al heeft het onderwijssysteem een aantal Somalische leerkrachten in dienst, zodat leerlingen uit Somalië hun moedertaal kunnen onderhouden en hun woordenschat kunnen uitbreiden.

Het Fins onderwijs leidt tot een betere houding tegenover zowel de primaire als de secundaire taal – en dus tot meer eigenwaarde en meer zin om te leren.
Finland heeft zo'n 281 300 buitenlands-geboren inwoners (5.2%), waarvan het merendeel blijkbaar voormalig Soviet-Russen, Esten en Zweden zijn. Ziet U de link met de voornamelijk buiten-Europese en Oostblok-migratiestromen zoals die naar ons land zijn? Ik ook niet, maar volgens de Morgen is het duidelijk. Weg met ons!

Blijkbaar zijn er een aantal Somalische leerkrachten in dienst. Hoeveel wordt niet vermeld. 2 of 3 zou kunnen dus. Hoe autochtonen daar opgezet zijn met die ontwikkeling, lijkt me ook van belang, maar ach. Er zitten meer Russen (herriner U nog dat de morgen deze bij de probleemjongeren rekende) maar blijkbaar zijn Russische leerkrachten die in de thuistaal lesgeven, als die bestaan, niet van belang. Nogmaals, dit probleem lijkt enkel een probleem voor een beperkte groep van de migranten.

Hier, we krijgen er nog een zielig prentje van een kansarme bij.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 september 2013 om 10:32.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 10:21   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Het is uiteraard van belang dat allochtonen de Nederlandse taal goed leren.

Alleen je "weg met ons" redenering is erg overdreven. Alsof er een soort complot gaande is om het "ons" (wat dat ook is) te vernietigen.

Waar baseer je dat nu op?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 10:22   #3
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het is uiteraard van belang dat allochtonen de Nederlandse taal goed leren.

Alleen je "weg met ons" redenering is erg overdreven. Alsof er een soort complot gaande is om het "ons" (wat dat ook is) te vernietigen.

Waar baseer je dat nu op?
Complot misschien niet, maar dat is wel graag wat idioten als die bij De Morgen willen zien gebeuren.
Oud 21 september 2013, 10:25   #4
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ach, ze spelen tenminste steeds meer open kaart bij de linkse pers.
Vroeger had ik de indruk dat ze nog probeerden te verhullen hoe anti-Vlaams en anti-blank ze waren, nu blijkbaar niet meer.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 10:34   #5
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Complot misschien niet, maar dat is wel graag wat idioten als die bij De Morgen willen zien gebeuren.
Misschien, ik weet dat niet.

Nu kun je natuurlijk gaan schreeuwen "dat zie je toch man !!! "

Maar dat is geen argument hé. Het is gewoon van belang dat allochtonen de Nederlandse taal leren. De "weg met ons" redenering is compleet irrelevant, omdat het erg speculatief is.
Oud 21 september 2013, 10:36   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat die snertartikelen uit dewereldmorgen bij mij een telkens een abrupte verhoging van bloeddruk veroorzaken.

In Antwerpen zijn er mensen van honderden nationaliteiten, en die spreken thuis dan ongeveer 175 verschillende talen.

Citaat:
Ook op vlak van meertaligheid lijkt het Fins onderwijs het meest progressief: in Finland probeert het onderwijs de moedertalen van haar leerlingen te promoten. Meer dan 11.000 leerlingen krijgt les in een moedertaal die niet het Fins is. Sinds 1980 al heeft het onderwijssysteem een aantal Somalische leerkrachten in dienst, zodat leerlingen uit Somalië hun moedertaal kunnen onderhouden en hun woordenschat kunnen uitbreiden.
Ik neem aan dat Dewereldmorgen eens een ophalingske gaat doen om minsten 174 aparte scholen per taal te gaan oprichten, of alvast PER TAAL een aparte leerkracht in elke school aan te stellen.

Het gaat niet op om in een school als IQRA enkel arabische taal en islam als godsdienstles aan te bieden vermits het een pluralistische school is waar meestal Turken, Somaliers, Zuid Amerikanen, Portugezen, Spanjaarden, Finnen, Polen, Russen, Chinezen, Balinezen, Indonesiers, Australiers, Aboriginals, Zimbabwanen, Senegalezen en Nigerianen er les zullen volgen, nietwaar Dewereldmorgen? En dan zijn er mensen die zelfs durven veronderstellen dat het een Marokkaans/islamitische school is!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 10:53   #7
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-van-thuistaal

Schoolmoe? Allochtoon en het Nederlands slechts weinig machtig? Niet gevreesd, de linkse gutmensch-gazet heeft de oplossing.
Weg met de Nederlandstalig autochtone cultuur! Leve de thuistaal!

Het zou er verdomme nog aan moeten mankeren, dat zijn de landstalen, en Engels is de wereldtaal bij uitstek! Ben ik nu werkelijk gek aan het worden of scheelt er iets met mijn elementaire logica, dat zoiets voor mij voor de hand liggend lijkt en voor de linkse medemens onvatbaar is?
Overigens, we weten allemaal dat het hier niet over Polen of Russen gaat. Zie ook 2 alinea's verder.

Ik wil de reactie van de Morgen eens zien moest ik een Vlaamse School oprichten, Die Vlaamse kinderen leert omgaan met hun eigen cultuur, die onder aanval ligt van de progressieven, en die actief leert uitdragen. Uiteraard streng Katholiek.
En tja, als één van de oprichters zegt dat de Iqra school vernoemt is naar het eerst woord van de Qu'ran, lijkt het me niet vergezocht die school het kenmerk 'Islamitisch' toe te kennen.

Ik vraag me overigens af waarom andere migranten geen aangepaste scholen nodig hebben. Ik heb nog niet vaak gehoord van nood aan een Grieken- of Italianen-school omdat er een groot percentage schoolverlaters zou zijn die het Nederlands niet machtig zijn? De Grieken en Italianen die ik ken zijn nochtans zeer levendig in de beleving van hun cultuur en hun beide talen perfect machtig (en daarbovenop natuurlijk Frans, Engels en soms Duits).

Finland heeft zo'n 281 300 buitenlands-geboren inwoners (5.2%), waarvan het merendeel blijkbaar voormalig Soviet-Russen, Esten en Zweden zijn. Ziet U de link met de voornamelijk buiten-Europese en Oostblok-migratiestromen zoals die naar ons land zijn? Ik ook niet, maar volgens de Morgen is het duidelijk. Weg met ons!

Blijkbaar zijn er een aantal Somalische leerkrachten in dienst. Hoeveel wordt niet vermeld. 2 of 3 zou kunnen dus. Hoe autochtonen daar opgezet zijn met die ontwikkeling, lijkt me ook van belang, maar ach. Er zitten meer Russen (herriner U nog dat de morgen deze bij de probleemjongeren rekende) maar blijkbaar zijn Russische leerkrachten die in de thuistaal lesgeven, als die bestaan, niet van belang. Nogmaals, dit probleem lijkt enkel een probleem voor een beperkte groep van de migranten.

Hier, we krijgen er nog een zielig prentje van een kansarme bij.
Als ik het zo lees hebben de Finnen quasi geen moslims in huis, dan is het makkelijk natuurlijk.

Laatst gewijzigd door BonBon : 21 september 2013 om 10:54.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 10:54   #8
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Excuses, DeWereldMorgen, niet de Morgen. Verkeerde linkse vod.
Oud 21 september 2013, 10:56   #9
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Excuses, DeWereldMorgen, niet de Morgen. Verkeerde linkse vod.
Pfff, hiervoor verdien je toch wel straf hoor.
Oud 21 september 2013, 11:04   #10
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Misschien, ik weet dat niet.

Nu kun je natuurlijk gaan schreeuwen "dat zie je toch man !!! "

Maar dat is geen argument hé. Het is gewoon van belang dat allochtonen de Nederlandse taal leren. De "weg met ons" redenering is compleet irrelevant, omdat het erg speculatief is.
Dat is toch de oplossing volgen DeWereldMorgen, je leest het zelf, het is eigenlijk schandelijk dat Nederlands zo bevoordeeld wordt, en pluraliteit en thuistaal zijn the-way-to-go. Komt dat niet neer op 'weg met ons'?
Oud 21 september 2013, 11:06   #11
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is toch de oplossing volgen DeWereldMorgen, je leest het zelf, het is eigenlijk schandelijk dat Nederlands zo bevoordeeld wordt, en pluraliteit en thuistaal zijn the-way-to-go. Komt dat niet neer op 'weg met ons'?
Niet direct inderdaad.

Ze vragen toch aan de autochtone-Vlamingen of ze Turks willen gaan spreken?

Ik begrijp wel waar je heen wilt hoor, daar niet van. Maar het blijft speculatief.
Oud 21 september 2013, 11:11   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet alleen het Nederlands wordt bevoordeeld hé, ze durven hier zelfs Engels en Duits en Frans bevoordelen! Als d�*t geen schande is. En dan maar zeuren dat de Turken, Somaliers, Zuid Amerikanen, Portugezen, Spanjaarden, Finnen, Polen, Roemenen, Bulgaren, Roma, Russen, Chinezen, Balinezen, Indonesiers, Australiers, Aboriginals, Zimbabwanen, Senegalezen en Nigerianen de school verlaten! Niet moeilijk zou ik denken. Gelukkig is er nu de Iqra school waar ze allemaal hun diploma zullen halen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 september 2013 om 11:12.
Oud 21 september 2013, 14:33   #13
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Als ik nu terugkijk op mijn linkse periode ervaar ik die eerder als racistisch en naïef dan als een “weg met ons” mentaliteit.
Wat dat betreft was de crisis in 2006 een brutaal wakker worden, razende moslims in de straten omwille van wat potloodlijnen had ik compleet niet zien aankomen, plotseling bleken de eerder geminachte rechtse rakkers op een aantal vlakken het dan toch bij het rechte eind te hebben.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 14:59   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Als ik nu terugkijk op mijn linkse periode ervaar ik die eerder als racistisch en naïef dan als een “weg met ons” mentaliteit.
Wat dat betreft was de crisis in 2006 een brutaal wakker worden, razende moslims in de straten omwille van wat potloodlijnen had ik compleet niet zien aankomen, plotseling bleken de eerder geminachte rechtse rakkers op een aantal vlakken het dan toch bij het rechte eind te hebben.
Het is niet de "weg met ons, linkiewinkies" mentaliteit, maar wel "weg met die werkende rechtse racistische fascisten"mentaliteit.

Oud 21 september 2013, 15:20   #15
michelke
Vreemdeling

Standaard de vreemdelingen krijgen bijna geen werk in België

Er zijn veel vreemdelingen die werk zoeken en ze vinden geen of als werk krijgen is meestal slecht betaald of niet gezond maar wat ze krijgen is terugsturen naar het land van herkomst. of wel de sommige kranten schrijven graag over vreemdelingen maar als dat ze iets negatief hebben gedaan en van een mug ze maken van een olifant; ik vraag me af of Belgie een racistis land geworden of wat
Toewijzing onwettig verblijvend gezin met kind aan terugkeercentrum Holsbeek vernietigd in specifieke gevallen
michelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 15:26   #16
michelke
Vreemdeling

Standaard

waarom schrijven hier iets over iemand met zijn naam en voornaam waarom niet anoniem of met initiale ik vind schandaal vooral ik stuur het bericht aan de beheerder van de site
michelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 15:26   #17
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Ik was laatst in Duitsland . Alles stond daar tot mijn verbazing in het Duits aangegeven . Wat een overdreven bevoordeling van het Duits daar in Duitsland . Schandalig vind ik dat . Er stond daar een Navajho indiaan , die alleen maar Navajho sprak en kon lezen. Die mens stond daar maar voor schoppen zot . Schandalig is dat . Nogmaals , die bevoordeling van het Duits in Duitsland moet dringend stoppen . De nazi's.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 15:29   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michelke Bekijk bericht
waarom schrijven hier iets over iemand met zijn naam en voornaam waarom niet anoniem of met initiale ik vind schandaal vooral ik stuur het bericht aan de beheerder van de site
u mag schrijven hier vanalles : met naam, zonder naam, met afkomst, zonder afkomst, met kleurtje zonder kleurtje, ingepakt of niet ingepakt.
Het niet gaat over naam, het wel gaat over inhoud.

Oud 21 september 2013, 15:30   #19
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er zijn veel vreemdelingen die werk zoeken en ze vinden geen
Dat zou een logisch gevolg zijn van de taal niet machtig zijn. Specifieer gerust 'vreemdelingen', want we weten opnieuw dat het hier niet over Grieken of Russen gaat.
Citaat:
of als werk krijgen is meestal slecht betaald of niet gezond
Neen, sweatshops, dat is slecht betaald of niet gezond.
Citaat:
maar wat ze krijgen is terugsturen naar het land van herkomst.
Sinds wanneer? Dan moeten er inderdaad weinig vreemdelingen zijn die werk zoeken, want zoveel worden er niet teruggestuurd.
Citaat:
of wel de sommige kranten schrijven graag over vreemdelingen maar als dat ze iets negatief hebben gedaan en van een mug ze maken van een olifant; ik vraag me af of Belgie een racistis land geworden of wat
Neen, wij zijn namelijk bij de minst racistische landen ter wereld. Zie daarvoor hier. Het probleem ligt dus ergens anders. Rara.
Citaat:
Toewijzing onwettig verblijvend gezin met kind aan terugkeercentrum Holsbeek vernietigd in specifieke gevallen
Wat? Is dat een zin of gewoon een willekeurige combinatie van woorden?
Oud 21 september 2013, 15:49   #20
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ik ben gestopt met mijn patatten erop te schillen, zo vies vind ik die papierensossenvod.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be