![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Europees Commissaris
|
![]() http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-van-thuistaal
Schoolmoe? Allochtoon en het Nederlands slechts weinig machtig? Niet gevreesd, de linkse gutmensch-gazet heeft de oplossing. Weg met de Nederlandstalig autochtone cultuur! Leve de thuistaal! Citaat:
Overigens, we weten allemaal dat het hier niet over Polen of Russen gaat. Zie ook 2 alinea's verder. Citaat:
En tja, als één van de oprichters zegt dat de Iqra school vernoemt is naar het eerst woord van de Qu'ran, lijkt het me niet vergezocht die school het kenmerk 'Islamitisch' toe te kennen. Ik vraag me overigens af waarom andere migranten geen aangepaste scholen nodig hebben. Ik heb nog niet vaak gehoord van nood aan een Grieken- of Italianen-school omdat er een groot percentage schoolverlaters zou zijn die het Nederlands niet machtig zijn? De Grieken en Italianen die ik ken zijn nochtans zeer levendig in de beleving van hun cultuur en hun beide talen perfect machtig (en daarbovenop natuurlijk Frans, Engels en soms Duits). Citaat:
Blijkbaar zijn er een aantal Somalische leerkrachten in dienst. Hoeveel wordt niet vermeld. 2 of 3 zou kunnen dus. Hoe autochtonen daar opgezet zijn met die ontwikkeling, lijkt me ook van belang, maar ach. Er zitten meer Russen (herriner U nog dat de morgen deze bij de probleemjongeren rekende) maar blijkbaar zijn Russische leerkrachten die in de thuistaal lesgeven, als die bestaan, niet van belang. Nogmaals, dit probleem lijkt enkel een probleem voor een beperkte groep van de migranten. Hier, we krijgen er nog een zielig prentje van een kansarme bij. ![]()
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 september 2013 om 10:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is uiteraard van belang dat allochtonen de Nederlandse taal goed leren.
Alleen je "weg met ons" redenering is erg overdreven. Alsof er een soort complot gaande is om het "ons" (wat dat ook is) te vernietigen. Waar baseer je dat nu op? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Complot misschien niet, maar dat is wel graag wat idioten als die bij De Morgen willen zien gebeuren.
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ach, ze spelen tenminste steeds meer open kaart bij de linkse pers.
Vroeger had ik de indruk dat ze nog probeerden te verhullen hoe anti-Vlaams en anti-blank ze waren, nu blijkbaar niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kun je natuurlijk gaan schreeuwen "dat zie je toch man !!! " Maar dat is geen argument hé. Het is gewoon van belang dat allochtonen de Nederlandse taal leren. De "weg met ons" redenering is compleet irrelevant, omdat het erg speculatief is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat die snertartikelen uit dewereldmorgen bij mij een telkens een abrupte verhoging van bloeddruk veroorzaken.
In Antwerpen zijn er mensen van honderden nationaliteiten, en die spreken thuis dan ongeveer 175 verschillende talen. Citaat:
Het gaat niet op om in een school als IQRA enkel arabische taal en islam als godsdienstles aan te bieden vermits het een pluralistische school is waar meestal Turken, Somaliers, Zuid Amerikanen, Portugezen, Spanjaarden, Finnen, Polen, Russen, Chinezen, Balinezen, Indonesiers, Australiers, Aboriginals, Zimbabwanen, Senegalezen en Nigerianen er les zullen volgen, nietwaar Dewereldmorgen? En dan zijn er mensen die zelfs durven veronderstellen dat het een Marokkaans/islamitische school is!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door BonBon : 21 september 2013 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Excuses, DeWereldMorgen, niet de Morgen. Verkeerde linkse vod.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze vragen toch aan de autochtone-Vlamingen of ze Turks willen gaan spreken? Ik begrijp wel waar je heen wilt hoor, daar niet van. Maar het blijft speculatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet alleen het Nederlands wordt bevoordeeld hé, ze durven hier zelfs Engels en Duits en Frans bevoordelen! Als d�*t geen schande is. En dan maar zeuren dat de Turken, Somaliers, Zuid Amerikanen, Portugezen, Spanjaarden, Finnen, Polen, Roemenen, Bulgaren, Roma, Russen, Chinezen, Balinezen, Indonesiers, Australiers, Aboriginals, Zimbabwanen, Senegalezen en Nigerianen de school verlaten! Niet moeilijk zou ik denken. Gelukkig is er nu de Iqra school waar ze allemaal hun diploma zullen halen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 september 2013 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat dat betreft was de crisis in 2006 een brutaal wakker worden, razende moslims in de straten omwille van wat potloodlijnen had ik compleet niet zien aankomen, plotseling bleken de eerder geminachte rechtse rakkers op een aantal vlakken het dan toch bij het rechte eind te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Er zijn veel vreemdelingen die werk zoeken en ze vinden geen of als werk krijgen is meestal slecht betaald of niet gezond maar wat ze krijgen is terugsturen naar het land van herkomst. of wel de sommige kranten schrijven graag over vreemdelingen maar als dat ze iets negatief hebben gedaan en van een mug ze maken van een olifant; ik vraag me af of Belgie een racistis land geworden of wat
Toewijzing onwettig verblijvend gezin met kind aan terugkeercentrum Holsbeek vernietigd in specifieke gevallen |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() waarom schrijven hier iets over iemand met zijn naam en voornaam waarom niet anoniem of met initiale ik vind schandaal vooral ik stuur het bericht aan de beheerder van de site
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was laatst in Duitsland . Alles stond daar tot mijn verbazing in het Duits aangegeven . Wat een overdreven bevoordeling van het Duits daar in Duitsland . Schandalig vind ik dat . Er stond daar een Navajho indiaan , die alleen maar Navajho sprak en kon lezen. Die mens stond daar maar voor schoppen zot . Schandalig is dat . Nogmaals , die bevoordeling van het Duits in Duitsland moet dringend stoppen . De nazi's.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het niet gaat over naam, het wel gaat over inhoud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat? Is dat een zin of gewoon een willekeurige combinatie van woorden?
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben gestopt met mijn patatten erop te schillen, zo vies vind ik die papierensossenvod.