![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat hij zegt over de nva, vind ik nu nog onduidelijk in dit krantenartikel.
Dus: wachten titel: Jean-Luc Dehaene stopt met politiek http://www.nieuwsblad.be/article/det...30908_00730491 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe wilt u dat een buitenstaander dit zou kunnen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "We zullen de problemen oplossen als ze zich stellen"
Nu de problemen er zijn is hij weg... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, wel wat meer dingen bij koningsaanbidders en co komen raar over bij mij. Dus naar het onderwerp van de draad: het komt mij over dat Dehaene voorstander was om samen met de nva het been langer stijf te houden, en in het kartel te blijven, tegen het dictaat van de Franstaligen in. Dat zou nogal een sneer zijn naar de huidige leidende figuren bij de cd&v. Niet dat dat allemaal veel belang heeft. We kunnen het verleden niet uitvegen en heropstarten. Er is alleen de toekomst voor ons. Onder andere 25 mei 2014 ligt zo als eerste groot kruispunt op onze wegen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 september 2013 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen commentaar zoals Amen een slotwoord is?
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou wel concentreren op zijn uitspraak over het kartel en de nva.
Dat we hem door de (Vlaamse) mangel halen: dik ok, is zeker nog niet genoeg keren gebeurd, maar ik vraag me toch af wat hij bedoelt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Dehaene die een pensioenplafond instelde maar een uitzondering maakte voor de statutaire ambtenaren uit angst voor massale stakingen bij de overheid.
Bedankt voor de schulden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dehaene is iemand die zich vooral zorgen maakt(e) over zijn spaarboekje en hoeveel er per maand binnen komt. Dat hij nu aankondigt dat hij stopt met politiek wijst er vooral op dat hij nattigheid voelt voor de verkiezingen van 2014. De man is trouwens het toonbeeld van de oude politiek: belangenvermenging, vrienjespolitiek en erger zijn schering en inslag bij hem.
Wat hij over NVA zegt is totaal irrelevant, het zal niks veranderen en dat zal hij zelf ook wel weten want dom is hij zeker niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 8 september 2013 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het zo bekijkt kan het duiden op mogelijke voorakkoorden (waar Dehaene niet tevreden mee is)... Laatst gewijzigd door manta : 8 september 2013 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Criminal Minds Are Different From Yours, Brain Scans Reveal
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een buitenstaander van wat er leeft in Vlaanderen. Maar ja genoeg open deuren ingestampt. ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hijzelf verzorgde zich dan door Inbev te laten groeien in het buitenland en hier 40.000 werkplaatsen te laten verdwijnen. Eigenlijk hetzelfde wat ze in de Vlaamse regering gedaan hebben en nog doen, met de bedrijven die met onze belastingcenten verhuizen naar lage loon landen. Jullie voeren of willen tenminste Dehaene en Martens zijn programma van eind jaren 80 en begin 90 terug volledig uitvoeren. Hij is het voorbeeld voor BDW. Zwijg, werk en betaal, ik zorg wel dat jullie mijn Europees rusthuis betalen, door u ongevraagd die maffia vereniging binnen te loodsen. Bestuurder in de privé kan en moet, tenminste voor hem, want belangenvermenging bestaat niet. Wie gelooft die klootzak nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen van zijn dubbele kinnen kan je zestig kilo salami maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |