Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2013, 08:09   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Verplaatst: Lorin Parys (politieke toyboy Rutten) volgt De Ridder naar N-VA

De draad over de Lorin is per ongeluk verplaatst naar en in de draad van Veerle Baetens, en dit kan niet ongedaan gemaakt worden.

Aandachtige forummers zullen de zaken wel kunnen onderscheiden.
Allen dus naar het soepforum "staatsinrichting" ...

Allez, ne mooie vent bij een mooie vrouw, zelfs met politiek verschillende inzichten, dat kan iets smeuigs worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 december 2013 om 08:10.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 08:20   #2
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

die draad kunnen ze wel aanpassen hoor,enkel een admin die weet hoe het zaakje aangepast kan worden moet je hebben!

Laatst gewijzigd door Brakelaar : 10 december 2013 om 08:21.
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 08:37   #3
Pontifex
Super Moderator

Standaard

Beste forumdeelnemers

Ik voegde op foute wijze deze oorspronkelijke draad samen, met een draad die bovendien in een ander forum stond.

Ik verwijderde de reacties uit de draad waar ze niet thuishoren.

U kan in deze nieuwe draad over het onderwerp voort discussiëren.

Excuses voor het ongemak.

Pontifex
Pontifex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 09:03   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.lorinparys.be/lp/blog_com...oor_n-va_kies/

Citaat:
...
Kijk naar hoe ons land er aan toe is: 3,5 miljoen Belgen die werken om de 7,5 miljoen anderen te onderhouden. De staatsschuld die maar blijft stijgen. Een overheid die beslag legt op de helft van je loon. Een regering die geleid wordt door een partij die zelfs niet gelooft dat ons land een zware loonhandicap heeft. Ik heb er mij in 2011 al tegen verzet dat Open Vld zou meestappen in de regering Di Rupo en dat ongenoegen is alleen maar groter geworden. Als Gwendolyn Rutten zich moet excuseren voor alle nieuwe belastingen die de partij mee heeft goedgekeurd, dan heb ik daar nog weinig aan toe te voegen."

Parys moet naar eigen zeggen geen grote ideologische bocht maken om naar N-VA over te stappen. "Ik ben altijd al een overtuigd regionalist geweest. Iedereen die bezorgd is om de toekomst van ons land, zou Vlaams-nationalist moeten zijn. Hoe kan je nu ooit de duurzame hervormingen doorvoeren die nodig zijn met een partij als de PS die over alles het tegenovergestelde denkt?" De Leuvenaar voerde het jongste jaar vele gesprekken met streekgenoten Theo Francken en Ben Weyts. Toen die hem in september het confederale toekomstmodel van N-VA voorlegden, hakte Parys de knoop door. "Het gaat mij puur om de inhoud. Je kan gewoon de solidariteit niet blijven organiseren, zonder de staatsstructuur te hervormen en het zwaartepunt van de bevoegdheden bij de deelstaten te leggen. Confederalisme is een positief verhaal, waarbij we onderling afspreken wat we apart gaan doen en wat we best nog samen doen. Ook Open Vld vond dat tot voor kort. In ons verkiezingsprogramma van 2010 stond: "Confederalisme is broodnodig, anders worden we samen armer. In die zin vind ik niet dat ik Open Vld in de steek laat. Zij zijn van gedacht veranderd, niet ik."
..

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 10 december 2013, 09:20   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste forumdeelnemers

Ik voegde op foute wijze deze oorspronkelijke draad samen, met een draad die bovendien in een ander forum stond.

Pontifex
allé, omdat gij het zijt.....
Oud 10 december 2013, 09:21   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik ken hem niet maar blijkbaar iemand met capaciteiten.

Weer ne blauwen natuurlijk, maar ook iemand uit Vlaams-Brabant, en daar zijn ze, over alle partijen heen, altijd wat Vlaamser dan uit de andere provincies.
Oud 10 december 2013, 09:24   #7
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
In ons verkiezingsprogramma van 2010 stond: "Confederalisme is broodnodig, anders worden we samen armer. In die zin vind ik niet dat ik Open Vld in de steek laat. Zij zijn van gedacht veranderd, niet ik."
Dit vond ik frappant. Kijk dat krijgt ge als ge als windhaan van links naar rechts gaan al naargelang de postjes die ge verlangt. Ik snap wel dat een man als Parys naar N-VA gaat sinds VLD ondertussen centrum-links is.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 10:01   #8
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Dit vond ik frappant. Kijk dat krijgt ge als ge als windhaan van links naar rechts gaan al naargelang de postjes die ge verlangt. Ik snap wel dat een man als Parys naar N-VA gaat sinds VLD ondertussen centrum-links is.
OVLD is van gedacht veranderd. Ik niet.
Hij heeft groot gelijk.
"Standvastigheid" is een woord dat ze bij de "jongeren" van OVLD niet meer kennen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 10:45   #9
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Demagoog volksverlakker Verhofstadt heeft acht jaar lang plat op de buik gelegen voor de PS.
Nu zien we het resultaat.
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 10:47   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OVLD is van gedacht veranderd. Ik niet.
Hij heeft groot gelijk.
"Standvastigheid" is een woord dat ze bij de "jongeren" van OVLD niet meer kennen.
2
Oud 10 december 2013, 10:51   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Open VLD mag dan weliswaar opgeschoven zijn naar centrum-links maar N-VA en het Vlaams Belang bevindt zich volledig aan de linkse kant van het spectrum. Dit weekend nog in Knack: Ben Weyts wil niet gezegd hebben dat hij of N-VA een liberale partij is.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 10:53   #12
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Open VLD mag dan weliswaar opgeschoven zijn naar centrum-links maar N-VA en het Vlaams Belang bevindt zich volledig aan de linkse kant van het spectrum. Dit weekend nog in Knack: Ben Weyts wil niet gezegd hebben dat hij of N-VA een liberale partij is.
N-VA is een rationele partij en in een proto-communistisch land als België is liberalisme de facto de correcte positie. Daarvoor moet ge geen liberaal zijn, enkel werk hebben.
Oud 10 december 2013, 11:07   #13
doremi
Gouverneur

Standaard

"Hoe kan je nu ooit de duurzame hervormingen doorvoeren die nodig zijn met een partij als de PS die over alles het tegenovergestelde denkt?"

De essentie en de zin van confederalisme in één zin samengevat.

Wie beweert dat we eerst de andere problemen (sociaal-economisch, e.d.) moeten oplossen voor de staatsstructuur dwaalt want dat is zoals een cruiseschip gaan besturen met 2 kapiteins waarvan de ene naar Zuid-Afrika wil varen en de andere naar Groenland. Uiteindelijk lig je ergens midden in de oceaan te cirkelen en kom je nergens.

Laatst gewijzigd door doremi : 10 december 2013 om 11:08.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 11:14   #14
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De draad over de Lorin is per ongeluk verplaatst naar en in de draad van Veerle Baetens, en dit kan niet ongedaan gemaakt worden.

Aandachtige forummers zullen de zaken wel kunnen onderscheiden.
Allen dus naar het soepforum "staatsinrichting" ...

Allez, ne mooie vent bij een mooie vrouw, zelfs met politiek verschillende inzichten, dat kan iets smeuigs worden.

.
Interne particratische verschuivingen. Niets van aantrekken.
Oud 10 december 2013, 11:20   #15
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Beetje zoals tussen de BUB en BEB?
Oud 10 december 2013, 12:06   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Niets van aantrekken?

Feesten begod !!!

.

Oud 10 december 2013, 12:16   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat die termen de lading nog dekken.

OVLD is, net zoals de andere klassieke Belgische partijen Belgicistisch.

En als het hun zo uitkomt in de strijd tegen alles wat Vlaams is en zelfbestuur wil, dan worden ze zonder verpinken extreem-links tot extreem-rechts. En bochten van 180° zijn daarbij een normale zaak.

Zij vechten om hun macht en de miljarden € die er door de vingers van hun profitariaat glijden te behouden, en mispak u niet, ze zijn daarvoor tot alles in staat.
Oud 10 december 2013, 12:18   #18
Coldwave
Gouverneur

Standaard

N-VA is een partij die binnen de eerstvolgende tien jaar op de fles gaat wegens tè veel onderscheid tussen haar leden en het onvermijdelijke geruzie dat daaruit volgt. Het neo-liberalistisch kwaad daarentegen zit teveel verankerd in de overige partijen om een stille dood te sterven, en dat is erg jammer.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 12:18   #19
Coldwave
Gouverneur

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Coldwave : 10 december 2013 om 12:20.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 12:28   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste forumdeelnemers

Pontifex
Je bent wel een speciale, maar je blijft ook maar een mens, hé?

Maarten mag jou wel eens opslag geven als hij niet voor nieuwe mods zorgt maar al het ernstiger werk op jouw schouders laadt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be