![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er iemand het interview met Erik Geenen in Z-Talk Goossens gezien en beluisterd? Indien ja, wat vind je er van?
Wie het wil zien: http://kanaalz.knack.be/talk/z-talk-...0392492793.htm
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp je vraag, maar dan zou ik ongewild voor ruis kunnen zorgen wanneer mensen dan afgaan op mijn samenvatting. Het ware beter zelf te kijken en te luisteren naar de primaire bron. Zodat er daarover gepraat wordt en niet over mijn samenvatting.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Oeps, wegwezen hier ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het kunnen dat deze reactie gebaseerd is op de titel die gegeven is aan het interview? Indien dat zo is: weet dat die titel het interview geen recht aandoet. Integendeel.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, die titel is gebaseerd op 1 zinnetje in een interview van een half uur. In pure De Standaard-stijl eigenlijk. Iets waar Roularta (Knack en co) zich meer en meer aan het bezondigen zijn. Verzin een titel die de lading niet dekt en doet vermoeden dat er alweer vooral pittige toogpraat verkocht wordt.
En stoot dus mensen die inhoud, diepgang, stijl en manieren nog belangrijk vinden, gewoon af...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 11 september 2013 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat interview aandachtig gevolgd en ik ben akkoord dat het veel meer omvat dan alleen maar de Dexia-Arco-ACW-zaak. Maar dat laatste is toch door de heer Geenen expliciet te berde gebracht? Dus, wat was er dan zo fout aan mijn reactie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik dacht even dat je alweer een wereldoorlog wou starten, wanneer worden we al die onzin beu? Dexia vandaag uitspreken is als een verzekering voor veel nondialoog, je kan evengoed over God beginnen dan.
Laatst gewijzigd door tandem : 11 september 2013 om 09:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik lees wel gretig De Tijd en Trends, bijvoorbeeld, en ik luister graag naar mensen die op dit terrein toch hun waarde getoond hebben. Ik zwijg dan, en luister. Om dan aan kennissen die wél thuis zijn in de materie, mijn vragen te stellen. Dat levert toffe gesprekken op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja, ik had even de indruk dat het hele verhaal zich zou gaan beperken tot dat aspect. Sorry.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed, ik heb het begrepen. Er hoort over Dexia gezwegen te worden. Voor sommigen is het irriterend dat daaromtrent iets gezegd of geschreven wordt. Vooral dan wanneer het gaat om mensen uit "de beweging".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Als er een ding duidelijk is, en daar heb ik Geenen niet voor nodig, is dat de bankencrisis en de bankenhold-up op de samenleving georkestreerd is.
Ik vrees dat die Geenen zich best laat beschermen, en niet al te veel met zijn wagen rijd. Ongevallen zijn rap gebeurt. Laatst gewijzigd door giserke : 11 september 2013 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Het gaat niet over het zwijgen daarover, het gaat over de enorme oppervlakkigheid van dergelijke dossiers. We kunnen mensen slechts adviseren om eerst iets over economie trachten te begrijpen ipv van ons bezig te moeten houden met de absurde neveneffecten als gevolg van het vooral niet begrijpen van wat economie is. Het is als bezigheidstherapie, de therapie werkt voor geen meter maar we blijven wel bezig, begrijp je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |