Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
27 september 2017, 20:37 | #1 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 51.020
|
Electrisch vliegen geen utopie meer?
Korte vluchten tot 300 miles of 480 km, tot 150 passagiers?:
https://weflywright.com/ website Link van maart 2017, Wright Electric One: https://electrek.co/2017/03/22/elect...powered-plane/ Link vandaag: Easy Jet (UK) is geïnteresseerd: https://electrek.co/2017/03/22/elect...powered-plane/ Binnen 10 jaar mogelijk? Citaat:
https://electrek.co/2016/06/17/nasa-...-x-57-project/ Blijkbaar heeft Wright Electric ingenieurs van Nasa aangeworven: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 september 2017 om 20:57. |
||
28 september 2017, 10:45 | #2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.609
|
De twijfelaars gaan het toch niet geloven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
29 september 2017, 20:49 | #3 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.211
|
Er is de technische logica.
Auto's: elektrisch op batterijen is al problematisch. Vrachtwagens: elektrisch op batterijen is onhaalbaar. Vliegtuigen: elektrisch op batterijen is technisch compleet tegenstrijdig. De grootste vijand van een vliegtuig is overbodige massa, en laat batterijen nu net topzwaar zijn voor dat kleine beetje energie dat ze kunnen opslaan. Als ingenieur zie ik dat niet gebeuren, tenzij er een doorbraak zou komen met batterijen die zeg maar 50 keer meer energie per kg kunnen opslaan dan nu het geval is. |
29 september 2017, 20:55 | #4 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 51.020
|
Citaat:
Vrachtwagens en bussen rijden al een hele tijd electrisch. En korte afstanden vliegen doen ze ook al. Slaap vooral verder in de 20e eeuw. Je bewijst enkel dat Schoof gelijk heeft. Batterijen topzwaar? Waarom weegt een Tesla model 3 dan minder dan een vergelijkbare dieselwagen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2017 om 21:07. |
||||
29 september 2017, 21:06 | #5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eleckrische vrachtwagens. De allergrootsen gebruiken al decennia elektrische motoren. Vliegtuigen. De Helios is al bijna een historisch voorbeeld.. Schepen. Bij uitstek geschikt eigenlijk, en het is verbazingwekkend dat er niet meer moeite aan gedaan wordt. Maar ja, de energiedichtheid van een chemische accu is nog steeds redelijk laag in verhoyuding tot brandstof.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
29 september 2017, 21:30 | #6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 51.020
|
-
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2017 om 21:32. |
29 september 2017, 21:30 | #7 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 51.020
|
Citaat:
NASA en andere zijn alvast met recordverdachtige E-motoren begonnen, en een gasgenerator of desnoods fuelcell is nu ook geen probleem om de batterijen op peil te houden: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
||
29 september 2017, 22:20 | #8 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.211
|
Citaat:
Waar heb jij vrachtwagens en bussen gevonden die elektrisch rijden? |
|
29 september 2017, 22:49 | #9 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.211
|
Citaat:
Het verschil in massa komt door de batterij: 25kWh meer = 120kg meer. Om gemakkelijk te rekenen: 10kWh = 1l diesel = 48 kg batterij. Topzwaar dus, zoals ik zei. |
|
29 september 2017, 22:54 | #10 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.211
|
Citaat:
Je komt er weleens één tegen. Doe de oefening en tel ze onderweg, en vergelijk dat met een gewoon merk, een BMW bijvoorbeeld. Dat verzuipen zal wel meevallen. |
|
29 september 2017, 23:03 | #11 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.211
|
Citaat:
Maar dat zijn elektrische motoren voor de aandrijving gevoed door dieselgeneratoren. Zo is het ook bij diesellocomotieven. Omwille van de complexiteit en de verliezen in de aandrijflijn wordt in die toestellen geopteerd voor wat je een elektrische versnellingsbak zou kunnen noemen. De basismotor blijft een diesel. |
|
29 september 2017, 23:08 | #12 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.211
|
|
29 september 2017, 23:24 | #13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 51.020
|
Citaat:
1. Bussen? Vooral China, enkel daar rijden er al wslk 250.000, voldoende? In 2016 hebben ze er nog 115.700 nieuw verkocht, bron: https://cleantechnica.com/2017/02/03...w-115700-2016/ Tel al de balkjes maar bijeen, en 2017 is ook al 9 maand ver. De dieselbussen worden daar regelrecht afgelost door electrische bussen, er zijn er al met een praktisch rijbereik tot 560 km, dit met een 660 kWh accupack, lees jij geen posten? bron: https://www.livescience.com/56148-pr...tery-life.html Recordrit van dezelfde E-bus op circuit, bijna 1700 km: http://www.bbc.com/news/technology-41333063 De bussen in de steden rijden meer op supercondensatoren die zijn binnen de 10-15 seconden opgeladen voor de volgende trip tot de volgende flashlaadplaats: Wereldwijd: https://www.google.be/search?num=20&....0.fuot14M0qDE 10 seconden flashcharging China 2015: https://www.supercaptech.com/world-f...upercapacitors 2. Electrische vrachtwagens rijden ook in Europa sinds 2014, regionaal verkeer , logistieke leveringen, zie wikipedia: https://de.wikipedia.org/wiki/Elektr...1._Jahrhundert
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
29 september 2017, 23:42 | #14 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 51.020
|
Citaat:
Zoals ik al zei een model 3 van Tesla weegt zelfs lichter als een vergelijkbare dieselwagen, ondanks relatief zwaar accupack. Alle andere fossiele rommel heeft die immers niet nodig. Dat dezelfde E-auto met 50 % grotere batterij meer weegt is evident. Een pakweg 3000 cc zescilinder weegt ook meer dan een 2000 cc viercilinder en alles wat er extra rommel bijkomt. Wil je het gewicht eens weten van een Audi A4 3.0 Tdi met zescilinder diesel? En die is extra getrimd op gewicht, de voorganger woog nog duidelijk meer: Citaat:
Dit weegt een vergelijkbare Tesla model 3 met zwaarste accupack 1730 kg (80 kwh accupack brutto overigens) Citaat:
Citaat:
Topicstarter gaat trouwens over serieuse vliegtuigconstructeurs zoals Airbus en Boeing die ermee bezig zijn: nog een link: Citaat:
Citaat:
Mss is deze van Eviation (Israel) met Siemens techniek wel de eerste die commercieel gaat gaan, 9 passagiers is al redelijk: Citaat:
Of daar gaat je kortzichtige fabel weer van 50 maal per kWh lichtere accutechniek als vandaag. Denk je echt dat die zo een vliegtuig bouwen als het nog niet rendabel kan zijn?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 september 2017 om 00:09. |
|||||||
30 september 2017, 00:46 | #15 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 51.020
|
Citaat:
De motor(en) die de wielen aandrijven zijn electrisch. "Jouw diesel" is gedegradeerd tot dieselgenerator of stroomleverancier voor de electromotoren, meer niet. Vooral in de zwaarste kiepwagens, dit kan veruit de zwaarste zijn, 450 ton leeggewicht..., 2 dieselmotoren tesamen 4600 PK (3408kW) die als stroomleverancier dienen voor 2 AC alternators => 4 electromotoren van 1200 kW elk maakt tesamen 4800 kW, en vooral onmiddellijk max koppel: Citaat:
Citaat:
Wie weet hier en daar aan constant toerental generatortje om de batterijen op peil te houden. Gas ga je alleszins niet geven, maar wel stroom.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 september 2017 om 01:08. |
|||
30 september 2017, 07:19 | #16 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.795
|
Alles wat Musk gaat bijdragen aan een gezondere lucht wil hij precies onmiddellijk weer teniet doen. Wel prachtig filmpje.
Bron. |
30 september 2017, 11:41 | #17 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 51.020
|
Citaat:
Citaat:
Voeibare zuurstof en waterstof? Hoe is die opgewekt? Door groene stroom? Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Space_...Rocket_Booster Voor de VIPs en miljonairs in de toekomst? Wie weet, het kan rap gaan.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 september 2017 om 11:57. |
|||
30 september 2017, 22:46 | #18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Electrisch vliegen doen ze al 30 of 40 jaar.
Met rc. Maar het vliegt nooit lang. Tesla heeft gewoon de rc op groter formaat gemaakt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
1 oktober 2017, 07:41 | #19 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.872
|
Zelfs de Russische wapenmaker Kalashnikov "oefent" met concepten van kleine eenmans "lucht-bikes"
http://www.popularmechanics.com/mili...ov-hovercycle/ Het is eigenlijk al wonderbaarlijk dat in een betrekkelijk klein apparaat met enkele schroeven er reeds genoeg "punch" ingebouwd kan worden om zichzelf en een man wat rond te vliegen.... Ze lijken kwesties als vermogen en stabiliteit al verregaand aangepakt te hebben in dit prototype.......benieuwd wat het ECHTE doel van de fabriek hiermee eigenlijk is....
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron! |
28 oktober 2017, 08:30 | #20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.191
|
Citaat:
Neem nou de spoorlijnways van de Commies, geelektrificeerd (bovenleidingen) maar voor de goederentreinen (lees: de kamion versie van het verhaal) zie je locomotieven rijden zonder connectie met de bovenleidingen. Die rijden allicht op de lucht uit de Micele gasflessen.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|