![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK, 't Is 1 April, maar vraagje:
Is onderstaand artikel uit de gazet er met de haren bij gesleurd, zwaar overdreven of pure realiteit vandaag? Citaat:
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
normaal is het parcours daarbij vrij en zijn de kruispunten weldegelijk voorzien van vrijwilligers (je betaalt daar als deelnemer ook je bijdrage voor) ... (zo maar een eindje meepikken zoals de schrijver is dus zwartrijden ![]() en ja, t is t één of t ander, ofwel vrijgemaakt parcours en seingevers aan elk kruispunt, ofwel niks ... maar seingevers aan sommige kruispunten en niet aan andere ... da's vragen om ongevallen natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel zwaar overdreven. Deze open brief komt duidelijk van iemand die nog nooit een km op een koersfiets heeft gereden. Het is gewoon een gefrustreerde chauffeur die dit weekend waarschijnlijk een paar keer moeten wachten heeft omdat er een seingever stond die hem tegenhield met zijn wagen. Ik heb trouwens nog nooit geweten dat er op sommige plekken geen seingevers stonden bij ritten van het allooi Gent Wevelgem
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 1 april 2019 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in groep durft iedereen wel wat meer, die (voornamelijk) mannen zijn ook meestal haantjes-de-voorste en zijn meestal rijk genoeg om eventuele boetes er met de glimlach bij te nemen.
maar ook niet gaan veralgemenen, ik denk nog altijd dat de overgrote groep van wielertoeristen brave burgers zijn die wel verstandig genoeg zijn om te weten dat ze niet alleen op de baan rijden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() PS de kritiek op het sluikstorten is terecht, en daar erger ik mij ook aan
al betert dit de laatste jaren wel. fietsers worden bewuster ... en de meeste organisatoren plaatsen "drop zones" |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik rijd zelden in een grotere groep dan 4 of 5 daardoor uiteindelijk beslist de toevallige koptrekker(s) hoe een kruispunt benaderd wordt of er op de baan of op het fietspad gereden wordt e.d. meer ... als die niet te snugger is of al te macho en zijn fysiek zo slecht is dat er al bijna geen zuurstof meer in zijn hersenen raakt ... dan krijg je heel gevaarlijke toestanden. vaak ook semi verdoken competitiegedrag in zo'n groepen (terwijl iemand die serieus traint alleen zijn eigen doelstellingen, wattages en hartritme in t oog houdt maar soit ... veel prutsers dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga toch op een afgesloten cirquit rijden. Francorchamps of Zolder. Wielerterroristen/sluikstorters/hangbuikvarkens op een fiets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat competitiegedrag krijg je er niet uit, adrenaline is zo verslavend....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dus doe mij maar toertjes met drie of max vier, dan blijft het rustig, veel betere trainingen ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij behoort dus tot die meerderheid die het wel goed doet ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is wielersportland nummer één ... enorm veel en stijgend aantal liefhebbers ... en toch krijgen wielrenners geen infrastructuur ... een uur of zes per weekend een aantal jaagpaden aan kanalen voorbehouden voor fietsers zou zelfs een oplossing zijn die geen geld kost. het ligt toch weer aan de politici ze ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
sport is gezond meer mensen op de fiets is de enige korte termijnoplossing voor de files die we kunnen betalen dus ja, 'de gemeenschap' wil dat promoten. en bovenal een aantal jaagpaden een paar uur voorbehouden voor fietser, kost de gemeenschap niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet men de openbare weg dan ook vrijmaken voor rally- en F1-piloten? Zeg maar de E-40 een paar uur per week? Motorcrossers die de bermen mogen gebruiken voor hun hobby?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen aan het sporten krijgen is goed om de kost van sociale zekerheid binnen de perken te houden. Het heeft niet alleen fysische voordelen maar ook psychische. Investeren in de gezondheid van uw bevolking is een goeie zaak.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland is te ver voor mij. Ik mis gewoon goeie fietspaden voor de opbouw van het seizoen. Maart-april. Vanaf mei heb ik minder problemen want dan rij ik toch gewoon in en rond oudenaarde.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar.... Een land dat er in het verleden in slaagde zijn bewoners bewust aan radioactieve fall-out bloot te stellen, met de boodschap dat er niets aan de hand is, vertrouw ik toch ook vandaag nog niet als het op volksgezondheid aankomt. |
|
![]() |
![]() |