Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2006, 12:21   #1
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard Kursk

Heeft iemand afgelopen maandag Terzake gezien?
Naar't schijnt was er een Franse reportage waarin gesteld werd dat de ramp met de Kursk geen ongeluk was, maar dat deze het gevolg was van een Amerikaanse aanval. Weet iemand hier wat meer over?

Ik heb geen digitale TV ofzo, dus ik kan het nergens zelf bekijken....
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 12:30   #2
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

samengevat kwam het hier op neer:

Citaat:
Theorie van Jean-Michel Carré
Een recentere theorie is dat het zinken van de duikboot deels veroorzaakt is door Amerikaanse onderzeeërs. De Amerikanen, die weet hadden van Chinese dignitarissen die de militaire oefeningen - waar het testen en tonen van de wapenkracht van de Koersk deel van was - bijwoonden, waren hier niet zo met opgezet. Ook de Shkval-torpedo, een nieuwe standaard in onderzeebewapening, was een doorn in het oog van de Amerikanen. Deze torpedo's, die snelheden halen tot 530 kilometer per uur (tien keer sneller dan het snelste Westerse model) brachten het wereldevenwicht (waarin de USA een monopolie heeft op het militair geweld) in gevaar . 2 Amerikaanse duikboten schaduwden de Koersk tijdens zijn oefeningen. De USS Toledo, een kleine Amerikaanse onderzeeër, volgde de Koersk openlijk, om de Russen te tonen dat ze niet met de operatie gediend waren. Toen in ondiep water de Toledo echter in besturingsmoeilijkheden geraakte, en hij botste met De Koersk, kwam de andere duikboot, de USS Memphis, in actie. De zwaar beschadigde USS Toledo voer weg, terwijl de Memphis op het terrein kwam. Toen de bemanning van deze laatste het geluid van een openend torpedoluik hoorde, en het laden van een Shkval-torpedo, nam de kapitein geen risico, en schoot hij een torpedo af op de Koersk. Deze boorde zich dwars door de - zogezegd - ondoordringbare dubbele wand van de Koersk, en kwam tot ontploffing in de torpedokamer, dit met het ontploffen van alle torpedo's tot gevolg.
In de nasleep van de koude oorlog zochten China en Rusland toenadering tot elkaar. Rusland had zijn Shkval-torpedo's verkocht aan de Chinezen, zeer tegen de zin van de VS.

Clinton en Poetin zouden intensief onderhandeld hebben na het zinken van de Kursk, teneinde een WWIII te vermijden. Enkele openstaande schulden van Rusland aan de VS werden kwijtgescholden, en enkele (1?) nieuwe lening werd toegezegd.

Anderen gaan dit uiteraard kunnen aanvullen.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Koersk_...rzee%C3%ABr%29
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 12:35   #3
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de reportage gezien. Daarin werd ook gezegd dat de overlevenden, die nog in de Koersk op de zeebodem zaten, met opzet niet werden gered.
Ze zouden namelijk de waarheid aan het licht kunnen brengen...
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 12:39   #4
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
samengevat kwam het hier op neer:

In de nasleep van de koude oorlog zochten China en Rusland toenadering tot elkaar. Rusland had zijn Shkval-torpedo's verkocht aan de Chinezen, zeer tegen de zin van de VS.

Clinton en Poetin zouden intensief onderhandeld hebben na het zinken van de Kursk, teneinde een WWIII te vermijden. Enkele openstaande schulden van Rusland aan de VS werden kwijtgescholden, en enkele (1?) nieuwe lening werd toegezegd.

Anderen gaan dit uiteraard kunnen aanvullen.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Koersk_...rzee%C3%ABr%29
En werden er bewijzen aangedragen, of was het weer in de trant van: "is het niet verdacht dat".
Een Los Angeles-klasse nucleaire aanvalsonderzeeër als de USS Toledo als een "kleine" onderzeeboot bestempelen maakt het geheel al belachelijk.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 12:42   #5
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Naar't schijnt was er een Franse reportage waarin gesteld werd dat de ramp met de Kursk geen ongeluk was, maar dat deze het gevolg was van een Amerikaanse aanval. Weet iemand hier wat meer over?

Mijn schoonvader begon er gisteren ook over te zagen. Hij zei : "Den Amerikaan heeft dien duikboot gesaboteerd".

Hij is altijd te vinden voor straffe uitspraken. In 99 % van de gevallen klopt er geen bal van.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 12:44   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vind de officiele verklaring veel logischer.

Een torpedo met waterstofperoxide aandrijving heeft de boegtorpedokamer opengerukt. De schade die voor de wereld zichtbaar was bevestigd dit.

Tijdens WO II hebben de Duitsers met waterstofperoxide geëxperimenteerd. En na WO II de Geallieerden, met gevonden Duitse technologie. De Britten en Amerikanen zijn ermee gestopt, wegens de grote risicos voor de bemanning. De Russen hebben dat soort scrupules niet.

Het niet redden van de bemanning.
Indien het het Franse Scenario was, dan hadden de Russen er alle belang bij om de hele wereld op te trommelen om die overlevenden te redden.
Nu was het weeral het typisch Russisch politiek trekje om alles te verstoppen en te verzwijgen.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 augustus 2006 om 12:47.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 12:50   #7
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Voor je het weet wordt deze theorie gekaapt door nwo-believers...
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 12:50   #8
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Tsja, een overgenomen reportage op de VRT. Wie hecht daar enige waarde aan? Ik denk dat je tegenwoordig meer leert op cartoonnetwork dan op 'onze nationale zender'.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 12:51   #9
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Tsja, een overgenomen reportage op de VRT. Wie hecht daar enige waarde aan? Ik denk dat je tegenwoordig meer leert op cartoonnetwork dan op 'onze nationale zender'.
Ik vrees dat ik u daar gelijk in moet geven.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 12:55   #10
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Een torpedo met waterstofperoxide aandrijving heeft de boegtorpedokamer opengerukt. De schade die voor de wereld zichtbaar was bevestigd dit.

Tijdens WO II hebben de Duitsers met waterstofperoxide geëxperimenteerd. En na WO II de Geallieerden, met gevonden Duitse technologie. De Britten en Amerikanen zijn ermee gestopt, wegens de grote risicos voor de bemanning. De Russen hebben dat soort scrupules niet.

Indien het het Franse Scenario was, dan hadden de Russen er alle belang bij om de hele wereld op te trommelen om die overlevenden te redden.
Nu was het weeral het typisch Russisch politiek trekje om alles te verstoppen en te verzwijgen.
Lijkt me ook waarom is hetgeen we zien en te horen krijgen altijd niet juist of zit er wel één of ander complot achter?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 13:37   #11
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
En werden er bewijzen aangedragen, of was het weer in de trant van: "is het niet verdacht dat".
Een Los Angeles-klasse nucleaire aanvalsonderzeeër als de USS Toledo als een "kleine" onderzeeboot bestempelen maakt het geheel al belachelijk.
Niets staat u in de weg om wikipedia aan te passen aan uw waarheid, makker, of om uw eigen reportage te maken. Ik probeerde gewoon samen te vatten wat er in die reportage aan bod kwam.
Oud 16 augustus 2006, 13:40   #12
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vergeleken met de Kursk was de Toledo inderdaad een 'kleine'
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 13:50   #13
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht

Geheel ongeloofwaardig lijkt me dat niet (ondanks dat ik de reportage niet gezien heb).

Na de ramp met de Koersk drongen de Amerikanen nét ietsje te veel aan om te mogen helpen. Vooral als je weet dat de VS niet over het materieel beschikt om de bemanning te kunnen redden (tot op heden hebben enkel Groot-Brittannië en Noorwegen daar het juist materieel voor).
Eén ding staat vast: na de ramp met de Koersk dacht de VS maar aan één enkel ding: die Russische militaire technologie in handen krijgen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 13:52   #14
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Geheel ongeloofwaardig lijkt me dat niet (ondanks dat ik de reportage niet gezien heb).
Eén ding staat vast: na de ramp met de Koersk dacht de VS maar aan één enkel ding: die Russische militaire technologie in handen krijgen.
lol, het machtigste meest geavanceerde leger met de nieuwste technologische snufjes zou geïnterreseerd zijn in een hoop oud ijzer van de Russen.

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 13:55   #15
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
lol, het machtigste meest geavanceerde leger met de nieuwste technologische snufjes zou geïnterreseerd zijn in een hoop oud ijzer van de Russen.
misschien naar dit:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Shkval

En de Kursk was het summum van Rusland.

Laatst gewijzigd door Pieke : 16 augustus 2006 om 13:56.
Oud 16 augustus 2006, 13:56   #16
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Voor je het weet wordt deze theorie gekaapt door nwo-believers...
Het is er reeds aan bod gekomen lang voor de reportage op de BRT kwam.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 14:17   #17
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt U de reportage gezien? NEEN, onthou U dan van dit soort posts, U maakt zichzelf onnoemelijk belachelijk.

Bent u de echte?

Laatst gewijzigd door Gun : 16 augustus 2006 om 14:26.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 14:20   #18
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Van waar dan dat perfect ronde gat in de zijkant van de Koersk? Een schade die perfect door een torpedo kan uitgevoerd zijn door het harde verrijkte uranium in de kop en waarvoor ik (momenteel) geen andere verklaring zie.
Oud 16 augustus 2006, 14:21   #19
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Vergeleken met de Kursk was de Toledo inderdaad een 'kleine'
En wat is de relevatie hiervan?
Oud 16 augustus 2006, 14:23   #20
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Dit is het toppunt van naïviteit, de Shkval-torpedo's ware/zijn de snelste torpedo's ooit ontwikkeld ... door de Russen ... verkocht aan de Chinezen ... zo abnormaal dat de VS curieus was???

Laatst gewijzigd door Gun : 16 augustus 2006 om 14:24.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be