![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Is dit een toevallig fictieve oefening, of zit er werkelijk meer achter?
Zeker er nu spanningen zijn tussen Zwitserland en Frankrijk ivm kapitaalvluchten vanuit Frankrijk. http://www.standaard.be/cnt/dmf20131001_00768920 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ja, als rijk & goed bestuurd eiland binnen de corrupte EU en met een buur als Hollande kan je maar beter met alle mogelijke scenario rekening houden.
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die koebellen zien er in ieder geval heel bedreigend uit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() On topic: de vrede waar Europa zo mee stoeft, loopt volgens mij op zijn laatste beentjes. Persoonlijk denk ik dat ik hier wel nog oorlog zal meemaken. Men zal redeneren vanuit de filosofie: 'eens een oorlogske om daarna met een schone lei te beginnen op financiëel vlak.' Zo is het al honderden jaren gegaan. En het kan er sneller komen dan men denkt: als de VS de wereld meesleept wanneer ze weer in de financiëleproblemen komen (failliet bv.), kan het goed en wel al koekenbak zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wat zou je in Godsnaam kunnen aanvangen met een land als Zwitserland ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Horloges .......
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
* Na Noorwegen (aka het saudi-arabië van Europa) de hoogste levensstandaard in Europa * criminaliteitscijfers waar we hier enkel maar van kunnen dromen * een minimale staatsschuld maar toch degelijke sociale zekerheid * een werkloosheidscijfer dat rond de 3% schommelt * veel natuurlijke energiebronnen (waterkrachtcentrales) * een strikte neutraliteitspolitiek... Er valt heel veel goeds over Zwitserland te zeggen.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 2 oktober 2013 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mi-auw!
Eén van de betere slogans... ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Tegen een prijs van rondom de 20.000 euro mag dat ook wel.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan betaal je ze nog schandalig duur - gooi er maar meteen zo'n kleine rolex met leren bandje voor de misses bij.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maakt dat het waard om Zwitserland binnen te vallen? Objectief bekeken zou ik zeggen van niet, want veel van die prachteigenschappen van het land zouden onmiddelijk verdwijnen als het door pakweg Frankrijk bezet zou worden. Militair is het ook geen sinecure, een tot de tanden toe bewapende bevolking die erg op zijn onafhankelijkheid is gesteld, bergachtig gebied... Niet bepaald een voor de hand liggende opgave. Neemt niet weg dat een politicus wel vaker compleet idiote beslissingen neemt, zeker een in het nauw gedreven politicus als een Hollande. Er zijn al veel oorlogen gestart om binnenlands politiek gewin... En hoe onwaarschijnlijk ook vanuit Zwitsers standpunt bekeken als je een militaire oefening wil houden die niet compleet abstract is, kan je moeilijk met een invasie door pakweg China voor de proppen komen niet? De oefening van het jaar ervoor waarin zwitserland zich voorbereide op algemene chaos in Europa door het instorten van de Euro vind ik persoonlijk niet eens zo heel inplausibel. Een invasie door de fransen vooralsnog wél ![]()
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 oktober 2013 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Die fameuze genummerde rekeningen bestaan enkel in de films hoor...
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Wat ook, elke medaille heeft een keerzijde Zwitserland is een land waar ik dolgraag naar toe ga en al heel vaak geweest ben. Prachtige berglandschappen, een land gerund met veel respect voor de natuur, prima openbaar vervoer: bussen, trams, treinen die rijden, en dat ook op tijd doen. Goed onderhouden wegen. Leuke hotels en pensions, heel lekkere specialiteiten. Maar Zwitserland is vrij duur en de Zwitsers zijn een heel gesloten, gereserveerd volk, soms op het onbeleefde af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Soit, ik ga er binnen 2 weken terug heen en als alles volgens plan loopt emigreer ik er begin volgend jaar naartoe ![]()
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 4 oktober 2013 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Off Topic - als ik geld heb zou ik graag een seizoen op het meer van Genève willen varen,
het zou me echter wel een kleine 9000 Euro lichter maken (transport heen en terug).