Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2013, 12:19   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard intolerantietest van De Standaard

Heerlijke gekleurde vraagjes! Hoe tolerant moeten we worden?

http://www.standaard.be/tolerantietest

Citaat:
Stel dat u de ideale buurt zou mogen kiezen om in te wonen. Zou u dan het liefst willen wonen in een buurt waar...

1. een paar personen deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep.
  2. bijna niemand deel uitmaakt van een etnische minderheidsgroep.
  3. veel personen deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep
.
Het correcte antwoord is natuurlijk:3

(ikzelf VERKIES nu wel, een gewone buurt waar BIJNA niemand deel uitmaakt, maar dat is intolerant, ik vulde in: liever maar een PAAR personen (zo ziet mijn buurt eruit, en dat is best doenbaar, maar is NIET ideaal (wegens verloedering van die éne woning), en dat is reeds intolerant blijkbaar). Noteer: hiervoor kreeg ik al 10 strafpunten. Het juiste antwoord is dus zeker: 3

Vraag 2:
Citaat:
Personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep die hier zijn komen wonen en werken zouden gedwongen moeten worden te vertrekken als ze langdurig werkloos zijn.

1. Helemaal oneens
  2. Oneens
  3. Noch eens, noch oneens
  4. Eens
  5. Helemaal eens
  6. Geen mening
Uiteraard moet men hier "helemaal oneens" bij zijn, want tenslotte zijn de mensen die hier zijn KOMEN wonen en WERKEN, beter af als ze hier blijven om werkloos te wezen.

Citaat:
Personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep die hier zijn komen wonen en werken zouden gedwongen moeten worden te vertrekken als ze ernstige misdaden begaan.

1. Helemaal oneens
  2. Oneens
  4. Eens
  5. Helemaal eens
  6. Geen mening
Een kind kan de was doen: UITERAARD mogen ERNSTIGE criminelen hier blijven, want ginder zijn de gevangenissen niet ingericht volgens de normen van Eva Brems.

Citaat:
Bepaald gedrag kan soms racistische reacties rechtvaardigen.

1. Helemaal oneens
  2. Oneens
  4. Eens
  5. Helemaal eens
  6. Geen mening
Ook hier is het correcte antwoord natuurlijk nr. 1

Mijn (racistische) bemerking hierbij is echter wel: hoe kan specifiek (bepaald) gedrag racistische reacties geven, vermits gedrag geen ras is? Als iemand luidkeels staat vals te zingen om drie uur 's nachts in mijn straat vind ik dat storend, als een neger dat doet is het racistisch van me om het storend te vinden?

Citaat:
Personen die doelbewust in het openbaar racistische uitspraken doen, moeten worden vervolgd door het gerecht.
Natuurlijk moeten die worden vervolgd door het gerecht. Wel rekening houden met het feit dat racisme enkel kan gepleegd worden door witte mensen tegenover andere zogenaamde rassen (zeg ik het goed zo?) Storende sexistische uitspraken gedaan door moslims en andere minderheden, tegenover westerse witte vrouwen vallen hier natuurlijk niet onder: dat is géén racisme.

Citaat:
Wat zou u er van vinden dat iemand van een etnische minderheidsgroep om die reden de toegang tot een discotheek wordt ontzegd?
Zoiets is natuurlijk héél erg! Dat "iemand van een etnische minderheidsgroep" steevast uw lief bepampelt, zijn eigen zussen niet meebrengt en andere westerse vrouwen lastigvalt heeft hier niks mee te maken. Als ge daar niet tegenkunt dan moet ge zelf maar buitenblijven uit die discotheek.

Citaat:
Wat zou u er van vinden dat een ouder zich verzet tegen het huwelijk van een van zijn kinderen met iemand van een etnische minderheidsgroep?
Hier is het correcte antwoord uiteraard dat dit hééééél erg is.
Dat een ouder zich verzet tegen het huwelijk van een van zijn kinderen met iemand van een etnische MEERDERHEIDSGROEP is dan weer helemaal NIET erg, want dat is eigen cultuur. Ook als ze hun dochters dan maar vermoorden als ze niet wil luisteren, moet op ons begrip rekenen anders zijn we niet tolerant.

Citaat:
Krijgen Maghrebijnen en Turken volgens u te veel voordelen of een gelijke behandeling in vergelijking met andere Belgen, of zijn ze net het slachtoffer van discriminatie?

Slachtoffer van discriminatie
Gelijke behandeling
Te veel voordelen
Weet niet
Natuurlijk zijn die mensen altijd en overal slachtoffer van discriminatie. Enkel een racist zou vinden dat ze gelijk worden behandeld of god betert teveel voordelen krijgen.

Citaat:
Indien er slechts één zitplaats is op de bus naast een persoon die deel uitmaakt van een etnische minderheidsgroep verkies ik recht te blijven staan.

Helemaal oneens
Oneens
Noch eens, noch oneens
Eens
Helemaal eens
Geen mening
Hier ben ik het natuurlijk mee oneens: ge gaat als vrouw met minirok uiteraard naast mijnheer baardmans met soepjurk zitten, waarom niet. Wat ik echter zèlf heb meegemaakt (toen ik op een éénpersoonsbankje zat) was dat er een joodse mijnheer als gentleman rechtstond voor een ingepakte buggymadam, die vlakaf weigerde die aangeboden plaats te aanvaarden, want dan zat ze naast die andere jood (ze waren met twee joden). Ik weet nu niet of het tolerant was van die jood om dan maar ostentatief gedurende de volledig rit recht te blijven staan in die overvolle tram, terwijl de zitplaats leeg bleef..... dus ben ik nu wel tolerant genoeg als ik het met deze vraag oneens ben? Want er staat natuurlijk weer niet bij of die baardman met soepjurk het wel leuk vind dat IK naast hem kom zitten? Een tolerante gazet zou bij de vragen wel eens rekening mee mogen houden!

Citaat:
Indien ik op straat een groep personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep tegenkom, steek ik de straat over.

Helemaal oneens
Oneens
Noch eens, noch oneens
Eens
Helemaal eens
Geen mening
Neen, je steekt de straat zeker niet over, je voelt of je je vers pakje industriele sigaretten grijpklaar hebt om uit te delen en je kijkt als vrouw netjes naar de grond.

Citaat:
Zou u stemmen voor een Belg die deel uitmaakt van een etnische minderheidsgroep als burgemeester?

Zeker niet
Waarschijnlijk niet
Waarschijnlijk
Zeker
Geen mening
Hier is het antwoord : ZEKER. Vooral omdat men weet dat die paar personen van die etnische minderheidsgroep steevast door al die personen van die etnische minderheidsgroep wordt verkozen, dus een extra stem van mij kan zeker geen kwaad.

Citaat:
Als een land spanningen wil verminderen, moet het de immigratie stoppen.

Helemaal oneens
Oneens
Noch eens, noch oneens
Eens
Helemaal eens
Geen mening
Natuurlijk niet. Het is net de immigratie die ervoor zorgt dat er niks spanningen zijn. Dat is overduidelijk. Slechts een intolerante persoon wil minder immigratie.

Citaat:
Het is beter voor een land als er verschillende geloofsovertuigingen naast elkaar bestaan.

Helemaal oneens
Oneens
Noch eens, noch oneens
Eens
Helemaal eens
Geen mening
Dit is een moeilijke. Uiteraard heb ik hier "helemaal eens" gestemd, maar dat is niet helemaal tolerant. Er is namelijk een geloofsovertuiging die dat helemaal niet tolereert en een aparte dhimmiestatus oplegt voor andere mensen van "het boek" en een complete genocide op mensen die niet van het boek zijn en zich evenmin willen bekeren.
Nu ja, voor die "helemaal eens" zal ik vast strafpunten krijgen (zie die 10%)

Citaat:
Het is beter voor een land als bijna iedereen ten minste één gemeenschappelijke taal kan spreken.

Helemaal oneens
Oneens
Noch eens, noch oneens
Eens
Helemaal eens
Geen mening
Natuurlijk niet! Stel je voor, al die mensen gaan verplichten om die andere taal te gaan leren! Turks of Arabisch als gezamenlijke taal, tot daar aan toe, maar verder is dat voor niks nodig.

Citaat:
Personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep mogen hun cultuur behouden, maar enkel in het familieleven. Op openbare plaatsen moeten ze zich aanpassen aan de Belgische manier van leven.

Helemaal oneens
Oneens
Noch eens, noch oneens
Eens
Helemaal eens
Geen mening
Natuurlijk niet, dit lijkt het VB programma wel. Uiteraard mogen die mensen hun eigen cultuur beleven, op de slachtvloeren, in hun kleding, hun arbeidsattitude, hun verlofattitude of ziekepatronen. Het zou nogal erg zijn als dat al niet meer mag.

Citaat:
Ik vind het storend dat collega's die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep onderling hun moedertaal tijdens de werkuren gebruiken.

Helemaal oneens
Oneens
Noch eens, noch oneens
Eens
Helemaal eens
Geen mening
Hier ben ik het weer uiteraard helemaal mee ONeens. Het is net een verrijking voor me om op die manier hun taal te kunnen leren, wat Turks, wat Arabisch, wat Urdu, wat Amazigh.... dat is toch het summum van werken?

Citaat:
Om de effecten van discriminatie bij tewerkstelling te verminderen, moeten etnische minderheidsgroepen in bepaalde gevallen voorrang krijgen bij de aanwerving.

Helemaal oneens
Oneens
Noch eens, noch oneens
Eens
Helemaal eens
Geen mening
Dit is overduidelijk. Natuurlijk moeten die etnische minderheden per definitie voorrang krijgen. Voor mijn part zelfs als ze niet in aanmerking komen, want dat is discriminatie.

Citaat:
Etnische minderheidsgroepen komen hier profiteren van onze sociale zekerheid.

Helemaal oneens
Oneens
Noch eens, noch oneens
Eens
Helemaal eens
Geen mening
Zie vraag 2 : die mensen komen hier om TE WERKEN! dat heeft niks te maken met sociale zekerheid

Citaat:
Etnische minderheidsgroepen dragen bij tot de welvaart van ons land.

Helemaal oneens
Oneens
Noch eens, noch oneens
Eens
Helemaal eens
Geen mening
Uiteraard. Zij betalen ook ons pensioen, onze ziekenkas, onze belastingen en ons BNP.

Citaat:
Etnische minderheidsgroepen dragen bij tot de welvaart van ons land.

Helemaal oneens
Oneens
Noch eens, noch oneens
Eens
Helemaal eens
Geen mening
Citaat:

Ja natuurlijk! stel eens dat ze er niet zouden zijn! Dan moesten we de werklozen gaan importeren. Toch?

================================================== ========

Tolerante militant
85 %
Tolerante conformist
10 %

Twijfelaar
0 %
Intolerante integrist
0 %
Intolerante paternalist
0 %
Tolerante militant

Iemand die tot een etnische minderheid behoort, is voor u in alle opzicht een gelijke. Meer nog, u zoekt bewust het contact op omdat u dat een culturele verrijking vindt. De kans is groot dat u in een 'gemengde' wijk in een grootstad woont, of dat graag zou willen.

Hoe ik er alsnog in geslaagd ben om slechts 85% te verkrijgen is me een raadsel. vast vraag 1 die ik fout heb beantwoord.

Tolerante conformist

U heeft regelmatig contact met etnische minderheden; de diversiteit van de maatschappij is voor u
een waarde, maar zonder te overdrijven. U staat grotendeels open voor andere culturen, maar met enige graad van voorzichtigheid.

(ik vermoed dat ik die 10% heb ontvangen omdat ik op vraag 1 antwoordde dat ik er maar een paar wil!!!!

Ik mis nog 5% die vast ook fout werden beantwoord: misschien die vraag over die verschillende geloofsovertuigingen: maar ik kon niet specifieren dat enkel islam de énige toegelaten overtuiging was. Foute vraagstelling dus.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 oktober 2013 om 12:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 12:25   #2
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

jawadde

U bent volledig op zichzelf gekeerd en hanteert een nultolerantie ten aanzien van etnische minderheden. U zou het zich bijvoorbeeld nooit kunnen voorstellen om in een wijk met veel vreemdelingen te wonen en vertoeft het liefst in gezelschap van blanke Belgen. U accepteert geen enkele persoon uit een etnische minderheidsgroep, op welk niveau dan ook.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 12:32   #3
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
jawadde

U bent volledig op zichzelf gekeerd en hanteert een nultolerantie ten aanzien van etnische minderheden. U zou het zich bijvoorbeeld nooit kunnen voorstellen om in een wijk met veel vreemdelingen te wonen en vertoeft het liefst in gezelschap van blanke Belgen. U accepteert geen enkele persoon uit een etnische minderheidsgroep, op welk niveau dan ook.
Hier zijn geen etnische minderheden in België. Alleen maar migranten, die zich al dan niet willen aanpassen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 12:39   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jawadde

ha ja, dat was ook mijn eerste resultaat.

Ik heb dus bijgeleerd en nieuwe antwoorden gegeven. (zie OP : heb nog uitleg bijgevoegd).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 oktober 2013, 12:42   #5
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Uitslag

U heeft geen overtuigde mening over vreemdelingen, of geeft op z'n minst blijk van een gemoduleerde tolerantie. Een nieuwe buur hoeft niet noodzakelijk een Belg te zijn, u heeft toch liefst dat hij van Europese afkomst is. U wordt niet wild enthousiast van contact met mensen uit etnische minderheidsgroepen, maar accepteert hun aanwezigheid.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 25 oktober 2013 om 12:43.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 13:15   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Uitslag

U heeft geen overtuigde mening over vreemdelingen, of geeft op z'n minst blijk van een gemoduleerde tolerantie. Een nieuwe buur hoeft niet noodzakelijk een Belg te zijn, u heeft toch liefst dat hij van Europese afkomst is. U wordt niet wild enthousiast van contact met mensen uit etnische minderheidsgroepen, maar accepteert hun aanwezigheid.
dat is dus nog net geen VB stemmer! ik zou die uitslag niet durven publiceren hoor!

Oud 25 oktober 2013, 14:12   #7
NognenNVAer
Partijlid

Standaard

Ik ben 40% tolerant, en 30% intolerant, wat nu?
NognenNVAer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 14:17   #8
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat is dus nog net geen VB stemmer! ik zou die uitslag niet durven publiceren hoor!
Ik ben geen Belg.
Ben een trouwe d66 stemmer.

Waarom? gebrek aan beter.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 14:51   #9
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ze interpreteren het weigeren van een hoofddoek door werkgevers als racistisch.
Dan weet je genoeg ...
Zijt er maar zeker van dat het weren van Maria-stolpen in de werksfeer niet als racistisch gebrandmerkt wordt door de bedenkers van die enquête.

Eigenlijk zijn diegene die van moslims een ras maken, racisten.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 15:57   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heerlijke gekleurde vraagjes! Hoe tolerant moeten we worden?

http://www.standaard.be/tolerantietest

Het correcte antwoord is natuurlijk:3

(ikzelf VERKIES nu wel, een gewone buurt waar BIJNA niemand deel uitmaakt, maar dat is intolerant, ik vulde in: liever maar een PAAR personen (zo ziet mijn buurt eruit, en dat is best doenbaar, maar is NIET ideaal (wegens verloedering van die éne woning), en dat is reeds intolerant blijkbaar). Noteer: hiervoor kreeg ik al 10 strafpunten. Het juiste antwoord is dus zeker: 3

Vraag 2:

Uiteraard moet men hier "helemaal oneens" bij zijn, want tenslotte zijn de mensen die hier zijn KOMEN wonen en WERKEN, beter af als ze hier blijven om werkloos te wezen.

Een kind kan de was doen: UITERAARD mogen ERNSTIGE criminelen hier blijven, want ginder zijn de gevangenissen niet ingericht volgens de normen van Eva Brems.

Ook hier is het correcte antwoord natuurlijk nr. 1

Mijn (racistische) bemerking hierbij is echter wel: hoe kan specifiek (bepaald) gedrag racistische reacties geven, vermits gedrag geen ras is? Als iemand luidkeels staat vals te zingen om drie uur 's nachts in mijn straat vind ik dat storend, als een neger dat doet is het racistisch van me om het storend te vinden?

Natuurlijk moeten die worden vervolgd door het gerecht. Wel rekening houden met het feit dat racisme enkel kan gepleegd worden door witte mensen tegenover andere zogenaamde rassen (zeg ik het goed zo?) Storende sexistische uitspraken gedaan door moslims en andere minderheden, tegenover westerse witte vrouwen vallen hier natuurlijk niet onder: dat is géén racisme.

Zoiets is natuurlijk héél erg! Dat "iemand van een etnische minderheidsgroep" steevast uw lief bepampelt, zijn eigen zussen niet meebrengt en andere westerse vrouwen lastigvalt heeft hier niks mee te maken. Als ge daar niet tegenkunt dan moet ge zelf maar buitenblijven uit die discotheek.

Hier is het correcte antwoord uiteraard dat dit hééééél erg is.
Dat een ouder zich verzet tegen het huwelijk van een van zijn kinderen met iemand van een etnische MEERDERHEIDSGROEP is dan weer helemaal NIET erg, want dat is eigen cultuur. Ook als ze hun dochters dan maar vermoorden als ze niet wil luisteren, moet op ons begrip rekenen anders zijn we niet tolerant.

Natuurlijk zijn die mensen altijd en overal slachtoffer van discriminatie. Enkel een racist zou vinden dat ze gelijk worden behandeld of god betert teveel voordelen krijgen.

Hier ben ik het natuurlijk mee oneens: ge gaat als vrouw met minirok uiteraard naast mijnheer baardmans met soepjurk zitten, waarom niet. Wat ik echter zèlf heb meegemaakt (toen ik op een éénpersoonsbankje zat) was dat er een joodse mijnheer als gentleman rechtstond voor een ingepakte buggymadam, die vlakaf weigerde die aangeboden plaats te aanvaarden, want dan zat ze naast die andere jood (ze waren met twee joden). Ik weet nu niet of het tolerant was van die jood om dan maar ostentatief gedurende de volledig rit recht te blijven staan in die overvolle tram, terwijl de zitplaats leeg bleef..... dus ben ik nu wel tolerant genoeg als ik het met deze vraag oneens ben? Want er staat natuurlijk weer niet bij of die baardman met soepjurk het wel leuk vind dat IK naast hem kom zitten? Een tolerante gazet zou bij de vragen wel eens rekening mee mogen houden!

Neen, je steekt de straat zeker niet over, je voelt of je je vers pakje industriele sigaretten grijpklaar hebt om uit te delen en je kijkt als vrouw netjes naar de grond.

Hier is het antwoord : ZEKER. Vooral omdat men weet dat die paar personen van die etnische minderheidsgroep steevast door al die personen van die etnische minderheidsgroep wordt verkozen, dus een extra stem van mij kan zeker geen kwaad.

Natuurlijk niet. Het is net de immigratie die ervoor zorgt dat er niks spanningen zijn. Dat is overduidelijk. Slechts een intolerante persoon wil minder immigratie.

Dit is een moeilijke. Uiteraard heb ik hier "helemaal eens" gestemd, maar dat is niet helemaal tolerant. Er is namelijk een geloofsovertuiging die dat helemaal niet tolereert en een aparte dhimmiestatus oplegt voor andere mensen van "het boek" en een complete genocide op mensen die niet van het boek zijn en zich evenmin willen bekeren.
Nu ja, voor die "helemaal eens" zal ik vast strafpunten krijgen (zie die 10%)

Natuurlijk niet! Stel je voor, al die mensen gaan verplichten om die andere taal te gaan leren! Turks of Arabisch als gezamenlijke taal, tot daar aan toe, maar verder is dat voor niks nodig.

Natuurlijk niet, dit lijkt het VB programma wel. Uiteraard mogen die mensen hun eigen cultuur beleven, op de slachtvloeren, in hun kleding, hun arbeidsattitude, hun verlofattitude of ziekepatronen. Het zou nogal erg zijn als dat al niet meer mag.

Hier ben ik het weer uiteraard helemaal mee ONeens. Het is net een verrijking voor me om op die manier hun taal te kunnen leren, wat Turks, wat Arabisch, wat Urdu, wat Amazigh.... dat is toch het summum van werken?

Dit is overduidelijk. Natuurlijk moeten die etnische minderheden per definitie voorrang krijgen. Voor mijn part zelfs als ze niet in aanmerking komen, want dat is discriminatie.

Zie vraag 2 : die mensen komen hier om TE WERKEN! dat heeft niks te maken met sociale zekerheid

Uiteraard. Zij betalen ook ons pensioen, onze ziekenkas, onze belastingen en ons BNP.

Tolerante militant

Iemand die tot een etnische minderheid behoort, is voor u in alle opzicht een gelijke. Meer nog, u zoekt bewust het contact op omdat u dat een culturele verrijking vindt. De kans is groot dat u in een 'gemengde' wijk in een grootstad woont, of dat graag zou willen.

Hoe ik er alsnog in geslaagd ben om slechts 85% te verkrijgen is me een raadsel. vast vraag 1 die ik fout heb beantwoord.

Tolerante conformist

U heeft regelmatig contact met etnische minderheden; de diversiteit van de maatschappij is voor u
een waarde, maar zonder te overdrijven. U staat grotendeels open voor andere culturen, maar met enige graad van voorzichtigheid.

(ik vermoed dat ik die 10% heb ontvangen omdat ik op vraag 1 antwoordde dat ik er maar een paar wil!!!!

Ik mis nog 5% die vast ook fout werden beantwoord: misschien die vraag over die verschillende geloofsovertuigingen: maar ik kon niet specifieren dat enkel islam de énige toegelaten overtuiging was. Foute vraagstelling dus.
Je hebt weer een hele leuke namiddag gehad precies...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 16:00   #11
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Tolerante conformist
40 %
Intolerante paternalist
30 %
Twijfelaar
20 %
Tolerante militant
5 %
Intolerante integrist
0 %
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 17:31   #12
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
jawadde

Exact de houding van m'n Turkse collega's als ze in Belgie zijn. Zij het dan dat blanke Belgen moeten vervangen worden door blanke meisjes.
Zij gaan dus nog een stapje verder dan deze test.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 17:44   #13
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jawadde

Soort zoekt soort, in New York zien we dat zeer duidelijk:

Sommige mensen verwachten - door hun poco hersenspoeling - dat een basketbalspeler in een pingpong club gaat spelen.

Laatst gewijzigd door bf62 : 25 oktober 2013 om 17:50.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 18:15   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Ze interpreteren het weigeren van een hoofddoek door werkgevers als racistisch.
Dan weet je genoeg ...
Zijt er maar zeker van dat het weren van Maria-stolpen in de werksfeer niet als racistisch gebrandmerkt wordt door de bedenkers van die enquête.

Eigenlijk zijn diegene die van moslims een ras maken, racisten.
waar staat die dikke 2

Oud 25 oktober 2013, 18:30   #15
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Wat een zevertest. Blijkbaar is het abnormaal dat men nederlands praat op de werkvloer.
Oud 25 oktober 2013, 18:43   #16
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer Bekijk bericht
Ik ben 40% tolerant, en 30% intolerant, wat nu?
Het CGKR inquisitie zal het nodige onderzoek verrichten of je hersenspoelingsgehalte voldoende groot is om in deze maatschappij nog getolereerd te worden. Indien dit niet het geval is dan zal je via een boemeltreintje naar de gaskamers worden gebracht. Elk tijdperk kent zijn ontspoorde progressievelingen die het niet kunnen laten om vroeg of laat andersdenkenden te elimineren. Een gewaarschuwd man is er 2 waard, dus doe die test opnieuw, en deze keer, lieg zo hard je kunt.
Hoe hypocrieter een maatschappij hoe zieliger! Maar denk erom, beter een zielige persoon, dan een dode persoon.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 20:37   #17
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Sultan Brunei voert sharia in
Binnen zes maanden wordt in het sultanaat Brunei de sharia, de strenge islamitische wet, van kracht. Dat heeft sultan Hassanal Bolkiah dinsdag bekendgemaakt.

Foto: Thinkstock In de sharia staat onder andere dat overspel kan worden bestraft met steniging en dat bij dieven een hand kan worden afgehakt. De sharia geldt alleen voor moslims en niet voor christenen, boeddhisten of mensen die een ander geloof aanhangen.

Volgens de sultan moet de sharia worden gezien als een ''speciale richtlijn'' van Allah. De invoering ervan is volgens hem onderdeel van de geschiedenis van het land.

In Brunei bestaat al een shariarechtbank die familiezaken afhandelt. De sultan wil al jaren de sharia invoeren, om daarmee de invloed van de islam in Brunei te schragen. De bevolking van Brunei bestaat voor twee derde uit moslims.

Gerechtigheid

Volgens moefti Awang Abdul Aziz, de hoogste geestelijke in het land, zorgt de sharia voor ''gerechtigheid voor iedereen''.

"Laten we niet alleen kijken naar het afhakken van handen, de stenigingen of de zweepslagen, maar laten we ook kijken naar de voorwaarden die er aan gesteld worden. Het gaat niet om willekeurige stenigingen. Er zijn voorwaarden aan gesteld en er zijn methodes die juist en eerlijk zijn", aldus de moefti.

De moefti meent dat buitenlanders Brunei niet hoeven te mijden vanwege de strenge wetgeving. "Luister alstublieft naar ons antwoord. Zijn alle potentiële reizigers naar Brunei van plan om te gaan stelen? Zo niet, wat hebben ze dan te vrezen? Geloof me als ik zeg dat met de sharia iedereen, ook toeristen, op de juiste wijze beschermd wordt."

De invoering van de sharia stuit vermoedelijk op weinig verzet bij de inwoners van het sultanaat. In het land zijn al lange tijd strenge wetten van kracht, zoals het verbod op de verkoop van alcohol.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 20:52   #18
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Soort zoekt soort
Nog steeds.
Een natuurlijke eigenschap van mensen krijgt men niet met politiek correcte 'heropvoeding' en 'wetten' ongedaan gemaakt.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 25 oktober 2013 om 20:55.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 20:55   #19
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
Sultan Brunei voert sharia in
Binnen zes maanden wordt in het sultanaat Brunei de sharia, de strenge islamitische wet, van kracht. Dat heeft sultan Hassanal Bolkiah dinsdag bekendgemaakt.

Foto: Thinkstock In de sharia staat onder andere dat overspel kan worden bestraft met steniging en dat bij dieven een hand kan worden afgehakt. De sharia geldt alleen voor moslims en niet voor christenen, boeddhisten of mensen die een ander geloof aanhangen.

Volgens de sultan moet de sharia worden gezien als een ''speciale richtlijn'' van Allah. De invoering ervan is volgens hem onderdeel van de geschiedenis van het land.

In Brunei bestaat al een shariarechtbank die familiezaken afhandelt. De sultan wil al jaren de sharia invoeren, om daarmee de invloed van de islam in Brunei te schragen. De bevolking van Brunei bestaat voor twee derde uit moslims.

Gerechtigheid

Volgens moefti Awang Abdul Aziz, de hoogste geestelijke in het land, zorgt de sharia voor ''gerechtigheid voor iedereen''.

"Laten we niet alleen kijken naar het afhakken van handen, de stenigingen of de zweepslagen, maar laten we ook kijken naar de voorwaarden die er aan gesteld worden. Het gaat niet om willekeurige stenigingen. Er zijn voorwaarden aan gesteld en er zijn methodes die juist en eerlijk zijn", aldus de moefti.

De moefti meent dat buitenlanders Brunei niet hoeven te mijden vanwege de strenge wetgeving. "Luister alstublieft naar ons antwoord. Zijn alle potentiële reizigers naar Brunei van plan om te gaan stelen? Zo niet, wat hebben ze dan te vrezen? Geloof me als ik zeg dat met de sharia iedereen, ook toeristen, op de juiste wijze beschermd wordt."

De invoering van de sharia stuit vermoedelijk op weinig verzet bij de inwoners van het sultanaat. In het land zijn al lange tijd strenge wetten van kracht, zoals het verbod op de verkoop van alcohol.
Goed om weten.
Alweer eentje bij op mijn lijstje van 'te mijden apelanden'
Oud 25 oktober 2013, 21:39   #20
F.B.
Parlementslid

Standaard

Mega smerige test. Laat uw opmerkingen na op facebook.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be