![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Onder deze topic, zou ik namen willen horen van bekende mensen in het buitenland die kunnen geclaimd worden dat het Belgen of Vlamingen zijn. Het mogen zowel de grootste helden zijn, alsook de baarlijke duivel in persoon. Ik probeer het zo breed mogelijk te houden, aangezien ik deze topic liever niet besmeurd zie met het over en weer geroep van flaminganten en belgiscisten. Daarvoor lijkt het mij te leuk.
Als voorbeeld kan ik bijvoorbeeld aanhalen dat Ludwig von Beethoven eigenlijk Ludwig van Beethoven was. Dat zijn ouders of grootouders gevlucht waren naar Keulen en dat Beethoven in feite biethoven betekent en dat plaatsje ergens in het limburgse ligt. Ik heb ook nog andere namen die wellicht kunnen geclaimd worden, bijvoorbeeld. Jimi Hendrix, Bob Geldhof, Rommel (zou van Izegem zijn), ... (iemand meer Info?) Indien je eens wilt checken of bepaalde familienamen in België voorkomen, de immer handige link: www.familienaam.be Laatst gewijzigd door Broz : 23 augustus 2004 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() ![]() Eindelijk! Eindelijk een goede reden om een half naakte man te mogen posten! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Er zijn er wel nog meer. Ik denk nu maar even aan Christiaan Huyghens, daar is een ruimtependel naar genoemd, die zou ook zijn roots in onze regio gelegen hebben. Ik weet niet precies waar. Simon Stevin, uitvinder van de breuken en inginieur in vestingsbouwkunde, zou van het brugse afkomstig zijn.
Laatst gewijzigd door Broz : 23 augustus 2004 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rubens niet te vergeten, en de rest van de Vlaamse schilders uit die periode? Van Dijck vb.
Peter Piot om het even in de huidige tijd te situeren? Jacques Rogge lijkt me op dit ogenblik ook niet te versmaden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() Misschien was het niet helemaal duidelijk gesteld. Ik vraag eerder naar mensen die een groot deel of heel hun leven in het buitenland geleefd hebben of leven en waarvan men vergeten is dat hun roots hier (al dan niet gedeeltelijk) liggen. Van Dijck zou je misschien daaronder kunnen klasseren omdat hij lang aan het engelse hof gewerkt heeft. Maar Rubens heeft buiten zijn Italiaanse periode vooral in Antwerpen rondgehangen en natuurlijk ook geschilderd
Laatst gewijzigd door Broz : 23 augustus 2004 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Wat dacht je van onzen Toots Thielemans
![]()
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Django Reinhardt
![]()
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Robert Cailliau, co-inventor of the internet
![]()
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Audrey Hepburn
° te Brussel op 4/5/1924 Foto vroeger: ![]() Eén van haar laatste foto's: ![]()
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() ![]() ![]() ![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 23 augustus 2004 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De grootvader van Ludwig van Beethoven kwam uit Mechelen en was kapelmeester in Bonn, de geboorteplaats van Ludwig. Zijn vader was er zanger.
Wis-, natuur- en sterrenkundige Christiaan Huygens en zijn vader, de dichter Constantijn Huygens, zijn Nederlanders. Allebei geboren in Den Haag, terwijl de familie oorspronkelijk afkomstig is uit de buurt van Breda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Leo Hendrik Baekeland, een naar de Verenigde Staten uitgeweken Vlaming, was de uitvinder van het bakeliet, die de voorloper is van ons huidige plastic. Bakelandt werd geboren te Gent in 1863 en meer kan u vinden op het volgende webstek: http://www.time.com/time/time100/sci...baekeland.html
![]() Zonder deze vlaamsche jongen zaten we nu voor een houten of ijzeren toetsbord. ![]() Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 23 augustus 2004 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() desondanks zijn ze toch gemaakt...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Karel Van den Poele, geboren in 1846, te Lichtervelde (West-Vlaanderen) en uitgeweken in 1869 naar Amerika, is de uitvinder van het het Trolley stelsel (het overbrengen van electrische stroom op tramkarren).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Adrien Victor Joseph de Gerlache de Gomery
Ontdekkingsreiziger uit Belgie |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() August Piccard, belgische zwitser, vaarde als eerste mens in de stratosfeer met een ballon. Zijn ballon haalde de hoogte van 16,919 m. Diezelfde daalde ook af tot de diepste diepten in de Oceaan met een onderzeeër.
http://www.britannica.com/eb/article...90#284990.hook |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Burger
|
![]() Paul Deschanel, president van Frankrijk, geboren in Schaarbeek, in 1920. Voor een extreem korte periode president. 18 februari tot 21 september 1920. Afgezet wegens geheugenproblemen en seniliteit.
Hij heeft eens 2 maal dezelfde speech afgerammeld achter elkaar, de mensen hadden hem nochthans een daverend applaus gegeven. Hij sukkelde ook eenmaal uit zijn presidentiele trein 's nachts in pyama en stelde zich dan voor als Je suis le president de la France. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Jacques Brel, is eigenlijk een Belg ... Hij heeft echter een deel van zijn leven in Frankrijk gewoond ...
|
![]() |
![]() |