Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2013, 20:05   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Met zijn vieren tegen een: men duwt nva recht in een underdog-positie

Ik heb net het filmpje over het debat op de kul gezien.
Dit is het: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1756654

Om beurten vinden ze wel iets plezants; iets waarmee ze de lachers op hun hand krijgen; gebruik makend van elke mogelijkheid om hem te onderbreken ....

Ok, de politiek is een harde business.

Maar ik denk dat ze zich vergissen met die taktiek.
Ze zijn ons in een underdog positie aan het manoeuvreren.

Neem nu tussen die studenten. Je kan er gif op nemen dat de linkse kerk daar een flinke afvaardiging naar toe stuurde. En die jongens en meisje kunnen wel flink lachen met de flauwe steken onder water.
Maar eventuele twijfelaars onder die studenten .... zullen hun ogen en oren wel open gehouden hebben, en bepaalde conclusies trekken.

Afijn, de prijzen worden gelijk in de koers uitgedeeld aan de meet.
De volgende tussensprint, evenwel zonder geldprijs, namelijk een volgende peiling, wordt afgewacht.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 20:11   #2
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Netjes, we zitten weer op de banken van de basisschool...

Men is weer begonnen met gratis campagne voeren voor de N-VA, oh wat zullen die niet meer lachen na de 'echte' peiling in 2014.
Oud 18 oktober 2013, 20:17   #3
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Daar vreesde ik ook voor toen ik dat zag. Eén domme peiling en ze leven in een overwinningsroes van jewelste en beginnen onmiddellijk te vernederen. Hoe achterlijk kan je zijn ? Man ik heb mijn buik vol van al die politici.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 21:43   #4
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Daar vreesde ik ook voor toen ik dat zag. Eén domme peiling en ze leven in een overwinningsroes van jewelste en beginnen onmiddellijk te vernederen. Hoe achterlijk kan je zijn ? Man ik heb mijn buik vol van al die politici.
Inderdaad zielig hoe de voorzitters van de traditionele partijen zich menen te moeten laten gaan door af te geven op hun concurrent...

Anderzijds: Bracke komt hier toch weer ongelofelijk zwak uit. Heeft N-VA werkelijk niemand beter om het woord te voeren in zulke debatten?
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 21:49   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Inderdaad zielig hoe de voorzitters van de traditionele partijen zich menen te moeten laten gaan door af te geven op hun concurrent...

Anderzijds: Bracke komt hier toch weer ongelofelijk zwak uit. Heeft N-VA werkelijk niemand beter om het woord te voeren in zulke debatten?
Een beetje relativeren: Bracke werd voortdurend belachelijk gemaakt met het mikro-gedoe !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 22:01   #6
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een beetje relativeren: Bracke werd voortdurend belachelijk gemaakt met het mikro-gedoe !
Yep, maar dat lukte ook enkel omdat zij verdomd goed wisten dat Siegfried Bracke niet bepaald een sterke debater is. Voor zwakke debaters bestaat in de politiek geen medelijden.

Met Dewever hadden ze het niet gedurfd, want dan hadden ze hun commentaar ongetwijfeld als een own-goal terug in eigen doel gekregen.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 22:06   #7
KoLoS
Banneling

Standaard

weer gratis reklam voor nva
KoLoS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 22:26   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht

Het Vlaams Strikske is wel een goede debater, maar geen smerige debater.

De anderen, die lol konden scheppen met onnozelheden, vonden het basisschool-pestachtig gedrag geschikt om het Vlaams Strikske de duvel aan te doen.

Boemerang.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 18 oktober 2013, 22:32   #9
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee ,mijn beste,dan pas laten ze werkelijk zien wie er achter die politieke maskers schuilt....

En nu kan iederéén zijn conclusie trekken....

Wees gerust,dat ze het terug gaan krijgen.....

Destijds kon men het volk nog simpel bespelen met sloganeske taal....

Internet heeft daaraan echter een einde gemaakt omdat de wereld niet meer eindigt aan de toog van een café ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 22:33   #10
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Svennies : 18 oktober 2013 om 22:33.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 22:33   #11
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

In een debat tussen politici zou Siegfried zijn steek staan. Onder politici versta ik dan mensen die op een fatsoenlijke wijze hun mening uiteenzetten en andermans mening bekritiseren.

Maar tussen de roedel paljassen die men daar had verzameld, was Bracke inderdaad veel te beschaafd en te braaf. Om tussen dat rapalje te gaan zitten heb je een debater nodig die zélf ook smerig durft spelen, of de slagen onder de gordel terug kan kaatsen naar de schaamstreek van de afzender. En daarvoor is Bracke echt wel niet geschikt.

Ik had overigens NOOIT verwacht dat ik dit nog ooit zou moeten zeggen, maar de sterkste deelnemer aan dat debat was begot de oppersmurf van het Groen-partijtje. Bracke was verbaal te zwak, en de drie anderen leken vlak voor het debat zwaar in de drank gezeten te hebben of een verkeerd soort paddestoel gekauwd te hebben.

Gekker moet het niet worden...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 18 oktober 2013 om 22:34.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 22:33   #12
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Dat filmpje is de slechtste samenvatting van een politiek debat ooit. Al het gestruikel van Bracke bij de pogingen om hem over inhoud te laten praten zijn eruit gelaten. De onbekwaamheid van de N-VA door de pers gecamoufleerd in naam van de 'politieke neutraliteit', bang voor valse beschuldigingen van het tegendeel die er hoe dan ook toch komen. Of is dat de invloed van de vrouw van Ben Weyts bij de VRT?

Laatst gewijzigd door Robinus V : 18 oktober 2013 om 22:34.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 22:59   #13
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat filmpje is de slechtste samenvatting van een politiek debat ooit. Al het gestruikel van Bracke bij de pogingen om hem over inhoud te laten praten zijn eruit gelaten. De onbekwaamheid van de N-VA door de pers gecamoufleerd in naam van de 'politieke neutraliteit', bang voor valse beschuldigingen van het tegendeel die er hoe dan ook toch komen. Of is dat de invloed van de vrouw van Ben Weyts bij de VRT?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 23:44   #14
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van een achterlijke bende die dan nog wat steun geniet van de zender, kunt ge niet anders verwachten. Ik vind alleen dat Brakske getoond heeft over wijnig ballen te beschikken. Met FDW hebben ze dat ook ooit gedaan en die is het toen gewoon opgestapt. Als ge denkt dat ik hier kom om met mijn radijzen te laten spelen, denk dan maar wat anders, was die zijn opvatting. En gelijk had hij.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 oktober 2013 om 23:46.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 23:48   #15
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Nee ,mijn beste,dan pas laten ze werkelijk zien wie er achter die politieke maskers schuilt....

En nu kan iederéén zijn conclusie trekken....

Wees gerust,dat ze het terug gaan krijgen.....

Destijds kon men het volk nog simpel bespelen met sloganeske taal....

Internet heeft daaraan echter een einde gemaakt omdat de wereld niet meer eindigt aan de toog van een café ...
Nee, maar op de tribune van het voetbalveld.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 00:24   #16
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het Vlaams Strikske is wel een goede debater, maar geen smerige debater.

De anderen, die lol konden scheppen met onnozelheden, vonden het basisschool-pestachtig gedrag geschikt om het Vlaams Strikske de duvel aan te doen.

Boemerang.

.
Uw Vlaams Strikske blijkt een complete mislukkeling te zijn, meer valt daarover niet te zeggen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 00:30   #17
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Van een achterlijke bende die dan nog wat steun geniet van de zender, kunt ge niet anders verwachten. Ik vind alleen dat Brakske getoond heeft over wijnig ballen te beschikken. Met FDW hebben ze dat ook ooit gedaan en die is het toen gewoon opgestapt. Als ge denkt dat ik hier kom om met mijn radijzen te laten spelen, denk dan maar wat anders, was die zijn opvatting. En gelijk had hij.
Meer dan gelijk !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 06:05   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Uw Vlaams Strikske blijkt een complete mislukkeling te zijn, meer valt daarover niet te zeggen.
Dat is een mooie weergave van wat jij wel zou willen.
Maar de Schoof gaat rustig afwachten wat de kiezer daarover gezegd zal hebben.

.

Oud 19 oktober 2013, 08:12   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zowel bij VB als bij NVA zijn er 10 De Winters nodig.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 08:33   #20
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was dan ook de enige juiste reactie en dat had Bracke ook moeten doen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be