Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2013, 07:21   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Dus moeten we ons maar verder laten overspoelen?

Naar aanleiding van een artikel verslikte ik mij weer haast in mijn koffietje.

Citaat:
Nergens in Europa worden mensen met buitenlandse roots zo sterk bena*deeld op de jobmarkt als in België. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad op basis van cijfers die het Europese bureau voor de statistiek Eurostat analyseerde.
Bron

Dat woordje bena*deeld in het krantenartikel stoorde mij vrij zwaar in de zin van, overspoelen ze ons nog niet genoeg krijgen ze niet alle voordelen?

Een slag in het gezicht ook van die autochtonen die om de een of andere reden hun werk verloren zijn en werkloos zijn op huidig ogenblik.

Ik 'vraag' mij dan ook nog steeds af wat men daar eigenlijk wil mee bereiken met zo van die berichtgeving, volksopstand?

Ok, ok met het snel naderende 2014 jaartje kan het best zijn dat men weeral maar eens een visje in het water wilde gooien ...

In een 'ver' verleden schreeuwden er sommige mensen van de daken: Eigen volk eerst!

Na zo van die idiote berichtgevingen in de kranten zou je voor minder gaan staan meekrijsen dacht ik

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 oktober 2013 om 07:22.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 07:59   #2
Don Quichote
Banneling

Standaard

Ik zou in dat onderzoek eens graag de cijfertjes zien , opgesplitst in nationaliteiten(afkomst).

-----------
In dit land kan men gaan doppen vanaf 18 tot 65 jaar.
Hierbij blijf je in orde met ziekteverzekering en pensioenrechten.

Mooi , maar niet erg bevorderlijk voor de lust tot werken/studeren/diploma behalen.

Tussen nu en 15 jaar verder zullen er enorm veel mensen op pensioen gaan.
Veel ervaren en geschoolde mensen die onmisbaar zijn in het bedrijfsleven.

De bedrijven ( als ze hier nog zijn) zullen staan springen om werknemers.

Ik zal op het puntje van mijn stoel zitten om te zien wie die jobs gaat innemen.

Ik vrees dat we nog veel meer Polen gaan moeten invoeren.

Maar wie gaat de toenemende werkloosheid betalen?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 08:23   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Dergelijke berichten komen volgens mij uit linkse hoek. Het maakt deel uit van de strategie om de autochtone bevolking met een schuldgevoel op te zadelen.

Dat die allochtonen misschien geen reden zien om te werken omdat ze in België een uitkering krijgen die niet in tijd beperkt is vergeten ze er bij te zeggen in dat bericht.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 08:35   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dergelijke berichten komen volgens mij uit linkse hoek. Het maakt deel uit van de strategie om de autochtone bevolking met een schuldgevoel op te zadelen.
Naar alle waarschijnlijkheid komt het uit die hoek inderdaad.
Oud 29 oktober 2013, 08:40   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Dat die allochtonen misschien geen reden zien om te werken omdat ze in België een uitkering krijgen die niet in tijd beperkt is vergeten ze er bij te zeggen in dat bericht.
Zouden er nog steeds autochtonen zijn die werkelijk een schuldgevoel blijven hebben? Of vindt men die enkel terug in de ongerepte polderdorpjes is Oost en West Vlaanderen?

Weinig Antwerpenaars "voelen zich schuldig" geloof me vrij (buiten het lot die-hard spagroenen die vooral vinden dat "de anderen" schuldig zijn.)

Maar, zoals reeds gezegd:

- graag opgesplitst per land van herkomst
- opgesplitst per gewest
- opgesplitst per taalgroep (het merendeel der Brusselse allochtonen is werkloos, maar vertikt het om op de Vlaamse Markt te solliciteren wegens "une langue si locale"

en dan ook nog eens graag de verhouding van die allo's tegenover de volledige oorspronkelijke bevolkingsgroep. Belgie heeft namelijk in verhouding ook het grootste aantal moslims ingevoerd.
Niet dat dit ook maar iets zou kunnen te maken hebben met de hogere werk(onwillige)loosheid maar ik zou het toch eens graag willen zien tegenover al die andere o zo niet-racistische Europese landen.

Wat is DS van plan? een dreigend faillissement af te wentelen op de racistische inborst van de vlamen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 09:30   #6
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Wat is DS van plan? een dreigend faillissement af te wentelen op de racistische inborst van de vlamen?
De kern van de vraag.

Volgens mij is DS failliet en hebben ze geld nodig.

Daarom zoeken ze iets dat de 'machthebberigen' graag horen, het emotioneel leegzuigen van de Vlamingen.

Bij de volgende ronde geld uitdelen zal iemand erop rekenen dat dit beloond wordt.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 09:32   #7
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wat een jankers hier zeg
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 10:44   #8
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Wat een jankers hier zeg
Heel dit forum zit vol jankers.
Oud 29 oktober 2013, 11:22   #9
Stingray
Banneling

Standaard

Tja, de EU wil naar het schijnt de nationale homogeniteit vernietigen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 11:30   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Volgende verkiezing weten we of de bevolking nog steeds zo dom is.
Oud 29 oktober 2013, 11:32   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Heel dit forum zit vol jankers.
Ik meen dat onze gouden poster een moderater is.

Of tenminste, ik vind geen andere verklaring waarom hij zo met die eeuwige one liners mag blijven trollen, vermits het duidelijk tegen het reglement is.
Oud 29 oktober 2013, 11:43   #12
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik meen dat onze gouden poster een moderater is.

Of tenminste, ik vind geen andere verklaring waarom hij zo met die eeuwige one liners mag blijven trollen, vermits het duidelijk tegen het reglement is.
Ik heb eens zijn berichten bekeken. Veel inhoudelijk is er precies ook niet aan
Oud 29 oktober 2013, 11:45   #13
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Bommelding UA afkomstig van radicale moslims.
Nergens werken zo weinig allochtonen als in België.
Op deze artikels in HLN kan niet gereageerd worden. Ik vraag mij af waarom niet.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 11:52   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Immigratie op zich is niet zo schrikwekkend. Maar wat mij wél op de heupen werkt is de ongebreidelde instroom van moslims. Te meer daar die moslims in veel gevallen een erg lage scholingsgraad vertonen. Er zou in deze bananenstaat La Belgique véél selectiever horen opgetreden te worden. Een beetje op zijn Zwitsers.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 12:03   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Ik heb eens zijn berichten bekeken. Veel inhoudelijk is er precies ook niet aan
Ja, daarom.
Oud 29 oktober 2013, 12:24   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Men zou toch denken dat zo'n artikelenreeks in de vroegere kwaliteitskrant DS zou leiden tot een totale stilstand in de asielindustrie?

Wie wil hier nu nog wonen tussen al die racisten die je geen job gunnen en uw kinderen op school geen diploma verstrekken alhoewel ze véél slimmer, intelligenter, vlijtiger en betrouwbaar zijn dat die witte domme vlamingskes met hun "langue si local".

en toch blijven ze maar komen hé! We gaan het nog duidelijker moeten maken denk ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 12:36   #17
Bezeke
Schepen

Bezeke's schermafbeelding

Standaard

Achterlijk kutland

we hebben een hoofdstad waar Belgen in de minderheid zijn
Bezeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 13:01   #18
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Immigratie op zich is niet zo schrikwekkend. Maar wat mij wél op de heupen werkt is de ongebreidelde instroom van moslims. Te meer daar die moslims in veel gevallen een erg lage scholingsgraad vertonen. Er zou in deze bananenstaat La Belgique véél selectiever horen opgetreden te worden. Een beetje op zijn Zwitsers.
In een land als Japan komen moslims gewoon niet binnen, laat staan dat zij er zich vestigen. Japanners zijn slimmer en beschermen hun eigen cultuur. In West-Europa doet men aan zelfvernietiging. Heeft er in dit land al iemand één moslim horen zeggen: ik zal mijn eis(en) laten vallen en mij aanpassen aan de cultuur van België? Nooit zullen die zich hier aanpassen en zij bezetten verder het land. Spa, groen, OVLD en in iets mindere mate CD&V zijn collaborateurs van deze bezetter, uit eigenbelang en de voorlopig nog politieke macht. Wanneer de islam zich volledig schaart achter één moslimpartij, waar gaan Spa, groen en ovld nog hun stemmen halen?
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 17:52   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
In een land als Japan komen moslims gewoon niet binnen, laat staan dat zij er zich vestigen. Japanners zijn slimmer en beschermen hun eigen cultuur. In West-Europa doet men aan zelfvernietiging. Heeft er in dit land al iemand één moslim horen zeggen: ik zal mijn eis(en) laten vallen en mij aanpassen aan de cultuur van België? Nooit zullen die zich hier aanpassen en zij bezetten verder het land. Spa, groen, OVLD en in iets mindere mate CD&V zijn collaborateurs van deze bezetter, uit eigenbelang en de voorlopig nog politieke macht. Wanneer de islam zich volledig schaart achter één moslimpartij, waar gaan Spa, groen en ovld nog hun stemmen halen?
2 !

In Noorwegen & Denemarken is het tij aan het keren.
Langzaam maar zeker.
Voor zover ik weet is het in Australië al ver gezet.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 17:59   #20
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
"According to japanfocus.org,there are currently between 30 and 40 single-story mosques in Japan, plus another 100 or more apartment rooms set aside, in the absence of more suitable facilities, for prayers."

"The majority of estimates of the Muslim population in Japan have been put at around 100,000 in estimates"

Wiki.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be