![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen homo's kinderen adopteren? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
15 | 75,00% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
5 | 25,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook ethische wetgeving (abortus, euthanasie...) mag m.i. voorgelegd worden aan de bevolking dmv het referendum. Dat is mijn standpunt. Vandaar deze poll ivm het adoptierecht voor homoseksuele 'koppels'. Het gaat hier dus werkelijk over adoptie van niet-eigen kinderen, geen kinderen van een vroegere relatie.
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() De poll is veel te beperkt om ernstig te nemen. Wie denkt dat deze kwestie te behandelen valt met "ja-neen" als keuze zit al gronding fout.
Wat een foute gedachte bovendien om van oordeel te zijn dat bijv. het al dan niet tolereren, dan wel te bestraffen, van euthanasie een 'democratisch/meerderheidsbeslissing' zou dienen te zijn. Of iemand al dan niet wenst te leven, is een bij uitstek individuele keuze! Daar hoeft de rest van de bevolking zich niet over uit te spreken. Dat laatste geldt overigens voor quasi elke morele afweging!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen homo's toegang krijgen tot de adoptieprocedure? Ja.
Mogen alle homo's kinderen adopteren? Nee. Hoeveel keer moet de discussie over homo-adoptie eigenlijk overgedaan worden?
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laten we nu eens de homo's buiten beschouwing, en denken we nu eens gericht aan het kind. Wat moet de kleine op school zeggen, dat hij geen mama maar 2 papa's heeft? Die samen slapen? Als een homokoppel een jongen adopteerd, heeft het dan genoeg kansen om zich te ontwikkelen tot hetero of wordt het ook een homo aangezien het in die omstandigheden leeft...... Wat als een homo-koppel uiteengaat. Wat gebeurt er met het kind......., wie heeft 'recht' op het kind, etc.. Wat als het kind wil opgevoed worden door een normaal heterokoppel, mist het na een perriode niet de andere sekse in huis? Is dat geen gemis in zijn opvoeding als hij maar daar 1 sekse opgevoed wordt, geen interactie krijgt van de andere sekse??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() dit forum heeft eingelijk maar twee topics : "vlaams blok" en "homo's"
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie daar het probleem overigens niet van in, er bevinden zich op dit ogenblik al meer dan voldoende kinderen zich in een dergelijke situatie zonder dat dit problemen oplevert. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders zou ik als kinderpsychologe ook helemaal niet willen dat kinderen door een homokoppel werden opgevoed. Je lijkt er van uit te gaan dat ik 'de holebi' als uitgangspunt neem, maar als kinderpsychologe stel ik weldegelijk het belang van het kind centraal. En ook nog: 1. Gepest worden heeft een zeer sterke correlatie met sociale vaardigheden. Niet met samenstelling van het gezin. Wees maar zeker dat adoptieouders ENORM goed gescreend worden op het bezitten en het kunnen aanleren van de benodigde sociale vaardigheden. 2. Je wordt als hetero of homo geboren. Veel valt daar niet aan te veranderen. Wel hebben jongeren die vaak in contact komen met holebi's vaak minder moeite met het aanvaarden van hun eventuele homoseksualiteit, waardoor ze er sneller voor uit komen en minder vaak te kampen hebben met depressie, suicidegedachten,... Verder lijkt het me ook zo dat de kans groter is dat deze kinderen heel bewust omgaan met hun seksuele oriëntatie, en niet, zoals nog steeds velen, eerst trouwen en kindjes krijgen binnen een hetero-relatie om nadien tot de constatatie te komen dat je homo bent en te willen scheiden. Als ik eerlijk mag zijn vind ik dit niet bepaald nadelen, tenzij jij iemand bent die van mening is dat homoseksuelen hun gevoelens moeten onderdrukken en hun hele leven lang zich als hetero voordoen terwijl ze dat niet zijn. 3. De vraag wat er gebeurt als een homokoppel uit elkaar gaat, is irrelevant in deze discussie, aangezien de zelfde vraag zich stelt bij adoptie door hetero's en bij het op meer of minder natuurlijke wijze verkrijgen van kinderen. 4. Kinderen die opgroeien bij homo-adoptieouders hebben voldoende contacten met mensen van het andere geslacht dan hun ouders. In de adoptieprocedure wordt rekening gehouden met de aanwezigheid van een ruim en hecht sociaal netwerk waarop het kind beroep kan doen. Bovendien blijkt uit onderzoek (vind je ook ergens op dit forum) dat een kind niet zozeer nood heeft aan een moeder en een vader, maar wel aan twee verschillende mensen die er elk een andere manier van denken en voelen op nahouden. De dialectiek tussen twee ouders stuwt de ontwikkeling voort. Geslacht van de ouder is hieraan ondergeschikt.
![]() |
![]() |
#9 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoeveel kinderen worden geconfronteerd met het feit dat de ouders homo/lesbiënne zijn? Weinig. En moet de school dat dan maar zien op te vangen, als het kind in kwestie geplaagd wordt omdat het geen moeder heeft. Of als jeugdige, want hij woont bij 2 'nichten' dus hij zal er ook wel één zijn zeker. Denk nu eens even aan het kind, en NIET aan dat homokoppel. Citaat:
Of besef je niet dat kinderen veel leren uit de situaties waarin ze leven! (zo zal een kind wat geconfronteerd wordt met geweld, meer kans lopen geweldadig te worden als het groot is, omdat het niet anders gezien heeft). Opnieuw, ik bekijk het uit het standpunt van het kind! Citaat:
Citaat:
Maar een kind dat geadopteerd wordt, en ziet dat andere kinderen wel een 'mama' hebben bijvoorbeeld, kan er uiteraard ook naar verlangen. Het belang van het kind, weet je wel. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het misschien zelfs niet kunnen dat het voor het kind gewoon geen donder uitmaakt?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Dit is een deel van een tekst die geschreven naar aanleiding van het verbod op homohuwelijken in de VS. Desalniettemin denk ik wel dat het hier terzake doet. (eerst de vooronderstelling, dan de tegenwerping)
Citaat:
volledige tekst: http://www.bidstrup.com/marriage.htm
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Stel, een homo-koppel adopteerd een meisje. Dat meisje krijgt haar eerste menstruaties. Kan een man, die per definitie nooit de gevoelens van dat 'fenomeen' ervaren heeft, aan dat meisje duidelijk maken hoe de vork in de steel zit? Het kan misschien lijken (of het is zo) dat ik vrij conservatief denk, maar in eerste instantie gaan mijn belangen van het kind uit. Maar als NyNorsk idd een kinderpsychologe is en het klopt wat ze zegt, ben ik al gerustgesteld. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieder kind mist 'iets'. Ook kinderen die een mama en een papa hebben. Lees er Lacan eens op na over de ontwikkeling van het kind.... Het Lacaniaanse Verlangen, dat verschillende vormen kan aannemen, is eigenlijk hetgene wat het leven drijft. Maar soit, da's misschien wat te theoretisch voor deze discussie. Het feit is dat ieder kind iets mist. Een kind dat geadopteerd werd door een holebi-koppel hoeft daarom niet meer te missen dan een ander. Integendeel. Misschien mist het kind wel net "iets" minder dan een kind dat in een weeshuis blijft zitten. Een warme, stabiele thuissituatie met vaste opvoeders in plaats van veel en wisselend personeel. (als dat er al voldoende is, in vele landen zijn de weeshuizen er enorm slecht aan toe). Feit blijft dat die kinderen er helemaal niet slechter aan toe zijn dan andere kinderen. Vanuit het oogpunt van het belang van het kind, zijn er bljkbaar geen tegenindicaties.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |