![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is voor mij een belangrijke reden om N-VA te stemmen.
Geen enkel gebied in Europa wijzigt zo snel van bevolkingssamenstelling/taal dan de Vlaamse rand. Dit komt volgens mij mede omdat er geen duidelijke staatsgrens is. Nergens anders in Europa zie je dit fenomeen opduiken, omdat er duidelijke grenzen zijn. Zou een staatsgrens een oplossing zijn? Ik vermoed van wel, want Franstaligen die in Duitsland of Nederland gaan wonen leren er wel de taal.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 27 oktober 2013 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Bekijk de evolutie van verkiezingresultaten in Halle-Vilvoorde eens de voorbije 40 jaar.
Ik haat geen Franstaligen, er valt gewoon niet mee samen te leven wegens geen gemeenschappelijke taal. Nu, heeft er iemand een antwoord op de vraag of een staatsgrens verfransing zou afremmen/stoppen?
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Een staatsgrens zou niet een andere taalpolitiek impliceren in Vlaanderen dan de huidige die er gevoerd wordt.
Waar geen faciliteiten zijn zie ik anderstaligen op termijn zich assimileren wegens de bestuurlijke ééntaligheid der gewesten (Vl en W). Voorts: http://forum.politics.be/showthread.php?t=169286
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 oktober 2013 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Ik woon niet in aan een randgemeente dus ik weet niet hoe dat daar precies zit
maar ik neem dat bv administratie, gemeentehuis alles in het Nederlands gedaan wordt bij Vlaamse gemeenten met veel Franstaligen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad in sommige gemeenten, maar meestal ga je maar 1 keer per jaar naar het gemeentehuis en je moet zelf dan nog niet eens Nederlands spreken.
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een staatsgrens binnen Belgie zou betekenen (bij behoud van lidmaatschap EU) 1) Recht op Franstalig onderwijs voor allen in Vlaanderen die dat willen 2) Recht op eigen radio en tv stations voor de Franstaligen in Vlaanderen. Dus bv Ipv de vier grote Franstalige scholen (Wemmel, Rode, etc) die nu in Vlaanderen hun zegenrijke werk mogen verrichten, zouden er weleens honderden kunnen komen tot aan Knokke en Hasselt toe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker weten !!! (Brussel ligt volledig IN Vlaanderen) Laatst gewijzigd door Boduo : 28 oktober 2013 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Mogen ze dat nu al niet?
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 28 oktober 2013 om 00:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, op nationaal niveau, Belgie dus, is de deal gemaakt om een taalgrens vast te leggen met daaraan verbonden een aantal speregels.
Een hele belangrijke spelregel is dat er , buiten de faciliteitengemeentes, geen gesubsidieerde Franstalige scholen op Vlaams grondgebied kunnen komen (en geen NLtalige op Waals gebied). Zou Vlaanderen een apart land zijn morgen, dan zouden 1 dag later de Franstalige in Vlaanderen allerlei diensten gaan opeisen, en deze naar Europees recht ook kunnen materialiseren. Een vluchtroute voor Vlaams nationalisten zou een niet-lidmaatschap van de EU zijn. Dán maakt Vlaanderen zélf uit wat het wil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus een N-VA stem is volgens jou op lange termijn niet echt bevorderlijk voor de Nederlandstaligheid van de Vlaamse rand?
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat weinig tot geen invloed hebben indien de andere "voordeeltjes" voor anderstaligen zo ver doorgedrukt blijven.
Je mag zelfs uit zuid-oost kontneukistan komen, als verse import heb je recht op een vertaler, en wordt alles voor U geregeld op dat vlak. Ook als Vlaming is de trots van meertaligheid groot. Een voordeel als emigrant, een dik nadeel als "nationalist".
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 oktober 2013 om 01:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nederlandse taal is een kostenpost in die filosofie. Vergeet dat niet. Vandaar ook geen extra NL scholen in Brussel bv. Mensen die rigoreus de Nederlandstaligheid van de Vlaamse rand (en die in Brussel) ondersteunen vinden we in álle partijen. Maar tevens in alle partijen als minderheidsvleugel. De beste partij om op te stemmen is meestal de partij die erin slaagt de meeste migranten voor zich te winnen. Dát is nl de groep die bepaalt hoe de taalevolutie in Brussel en de Rand verloopt. Niet de Franstalige en Nederlandstalige autochtoon. Die verdwijnt gewoonweg. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 oktober 2013 om 01:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat dat vooral een probleem van die allochtonen zijn. Al vermoed ik dat taal niet hun grootste probleem gaat zijn wanneer de autochtoon er niet meer is om hun voedertrog te vullen en de straatverlichting te doen branden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De liefde is voor het ras niet voor de taal. Vandaar ook te vermijden voor degenen die het Nederlands liefhebben. Vlaams extreemrechts is al heel lang de objectieve bondgenoot van de Franstaligheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou een staatsgrens de verfransing in de Vlaamse rand afstoppen/afremmen?
Baat het niet, dan schaadt het niet. Maar steek je licht eens op langs de grens van West-Vlaanderen en Frankrijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
De basisfilosofie van zowat alle volkeren ter wereld, en zeker van de etnische minderheden in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Autochtone Walen en autochtone Vlamingen zijn inderdaad bondgenoten tegen de islamisering en de invasie van niet-Europese vreemdelingen ja.
Laatst gewijzigd door Thuleander : 28 oktober 2013 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel dus
Een staatsgrens binnen Belgie zou betekenen (bij behoud van lidmaatschap EU) 1) Recht op Franstalig onderwijs voor allen in Vlaanderen die dat willen 2) Recht op eigen radio en tv stations voor de Franstaligen in Vlaanderen. Dus bv Ipv de vier grote Franstalige scholen (Wemmel, Rode, etc) die nu in Vlaanderen hun zegenrijke werk mogen verrichten, zouden er weleens honderden kunnen komen tot aan Knokke en Hasselt toe. Citaat:
Dus daarom dat mijn Franstalige buurman al jaren roept dat partijen als het VB een godsgeschenk voor de Franstalige gemeenschap in Belgie zijn. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 oktober 2013 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |