![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Justitie in Belgie: nog steeds zo rot als wat. Laatst gewijzigd door Zeno! : 28 augustus 2004 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Woehahahaaaaaaa
Die is goed, de Walen denken, we laten die jongen gaan, want deze staatsinstelling wordt grotendeels betaald door Vlamingen, teveel volk in onze gevangenis zou teveel profiteren zijn van het andere landsgedeelte. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gezegd zijnde, is dit weer een fait divers dat zich overal wel eens voordoet. Vergissingen zijn menselijk. Uit de gevangenis van Leuven zijn ook al heel wat gedetineerden ontsnapt. Laatst gewijzigd door Hans1 : 28 augustus 2004 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() klopt wel degelijk; 25% van de actieve beroepsbevolking werkt voor de staat
voornamelijk in onderwijs en administratie van belastingen en sociale zekerheid
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Onlangs onsnapte in Nijvel nog de beruchte gangster Ben Allal (voor de derde keer!) en nu dit weer. Je zou denken dat na zo'n voorval de cipiers wat beter opletten, maar neen hoor! En dat dit te wijten zou zijn aan geldgebrek vanwege de ingewikkelde staatsstructuur is al helemaal te gek. Iemand die in een gevangenis werkt, wordt verzocht z'n werk naar behoren te doen. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd in een aantal welbepaalde gevangenissen des Vaderlandsch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() De gevangenisbewaarders vragen al lang meer personeel en minder gedetineerden per gevangenis. Rechtmatige eisen, die zich moeten vertalen in meer middelen en nieuwe gevangenissen. Maar er gebeurt niks ... Dus moeten we geen steen werpen naar de individuele cipiers, wel naar het aanslepende non-beleid op justitie.
"To give light to those who sit in darkness and in the shadow of death, to guide our feet in the way of peace" Lucas 1:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
On-topic: cipiers vragen idd al lang meer geld en middelen, maar 2 gevangenen verwisselen vind ik gewoon dom. Punt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alof er in Leuven nooit iemand gaat lopen. ![]() Citaat:
[size=1]wat kan ik toch hard zijn soms[/size] ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 28 augustus 2004 om 10:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lidkaart PS en FGTB is enigste kriterium, voor een Waalse gevangenis toch. En welke vaardigheden moet je ginder hebben om een gevangenis te leiden, om er de dingen te organiseren, zodat wisselingen van gevangenen - wat toch een voorspelbaar en reeds herhaaldelijk succesvol fenomeen is in dat milieu - of ontsnappingen kunnen voorkomen worden? Juist: dezelfde lidkaarten en een beetje bewezen trouw aan beider instellingen. Is er politieke verantwoordelijkheid? Natuurlijk: de evenzeer politiek benoemde ambtenaren die de zaken moeten inspekteren, hebben er evenzeer met hun klak naar gegooid, en blijken hun wedde niet waard te zijn. Zou dat in Vlaamse handen beter georganiseerd worden? Ik denk het wel. Ik denk dat een Vlaams-georganiseerde gevangenis in eerste instantie een gevangenis zou blijven; terwijl de Waals georganiseerde in eerste instantie een instelling blijft waar partijgenoten werk verschaft kan worden, en waar gevangenen meer de dienst uitmaken dan de bewakers. En wie is de dupe? De brave burger die slachtoffer zal worden van de misdaden die de ontsnapte nu wel zal moeten plegen om in zijn levensonderhoud te voorzien. Tenzij hij naar een Waals ocmw zou gaan aankloppen. Maakt ie nog een kans ook.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1][size=2] Citaat:
[size=1](x-rated -> Zelfcensuur)[/size]
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Pas dan kan je je pijlen richten naar de individuele gevangenisbewaarder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of het in een zelfstandig(er) Vlaanderen beter zou gaan? Dat weet ik niet, maar ik heb wel een vermoeden. ![]() Citaat:
[size=1] Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|