Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2013, 23:18   #1
Clearly view
Banneling

Standaard Wapens . Uw visie ?

Ikzelf heb een gruwelijke hekel aan wapens .

Wapens zien als een economische noodzaak en als belangrijke speler noodzakelijk vinden is walgelijk .

Wapenfabrikanten moestenafgegrendeld worden en hun producten enkel aan politie , leger en vieligheidsdiensten kunnen afzeten.

Ik ben radikaal tegen de vrije handel van wapens aan particulieren .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 23:45   #2
six
Banneling

Standaard

Legaliseren. Ik zie niet in waarom ik mij niet zou mogen verdedigen tegen gestoorde gekken of regeringsfanatici.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 00:15   #3
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Heel streng bestraffen bij openbare dracht (+reglementering heen en terug schietstand/wapenhandelaar), en legaliseren binnenshuis.
Ik moet het recht hebben mijn gezin en mijn hebben en houden te verdedigen tot welke kost dan ook.

Laatst gewijzigd door plakker : 17 november 2013 om 00:16.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 01:21   #4
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Ikzelf heb een gruwelijke hekel aan wapens .

Wapens zien als een economische noodzaak en als belangrijke speler noodzakelijk vinden is walgelijk .

Wapenfabrikanten moestenafgegrendeld worden en hun producten enkel aan politie , leger en vieligheidsdiensten kunnen afzeten.

Ik ben radikaal tegen de vrije handel van wapens aan particulieren .
Een land waar enkel politie , leger en veiligheidsdiensten wapens bezitten is goed op weg om een dictatuur te worden.
En een land waar enkel politie , leger, veiligheidsdiensten en misdadigers wapens bezitten is een land waar de gewone burger niet veilig is.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 01:24   #5
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Heel streng bestraffen bij openbare dracht (+reglementering heen en terug schietstand/wapenhandelaar), en legaliseren binnenshuis.
Ik moet het recht hebben mijn gezin en mijn hebben en houden te verdedigen tot welke kost dan ook.
Ik zou vuurwapens juist toelaten op voorwaarde dat je ze niet verstopt, duidelijk zichtbaar aan je gordel hangt. ( idem voor messen, degens e.d.)
Je mag die dan ook gebruiken natuurlijk, op voorwaarde dat het uit zelfverdediging is.
Oud 17 november 2013, 08:05   #6
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Als de flikken wapens mogen hebben, wij ook.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 09:18   #7
Paxton Fettel
Vreemdeling

Paxton Fettel's schermafbeelding

Standaard

Iedereen met een blanco strafregister, en met bewijs van medische geschiktheid, zou het recht moeten hebben om wapens te dragen.
Paxton Fettel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 09:24   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Legaliseren. Ik zie niet in waarom ik mij niet zou mogen verdedigen tegen gestoorde gekken of regeringsfanatici.
Vroeger was ik een fanatieke anti-wapen-freak.
Ik zag heil in de strikte logica dat als niemand, maar dan ook niemand, wapens had, dat er dan ook geen misbruik kon van gemaakt worden.
Wie er dan een had kon je bij voorbaat als crimineel oppakken.
Maar daarvoor heb jij of de overheid zelf wapens nodig.
En dan begint het hellend vlak, en sneuvelt het ideale, utopische droomwereldje.

Nu ben ik van oordeel dat, als letterlijk iedereen bewapend is, er veel criminelen tweemaal zullen nadenken vooraleer ze kloterijen uitsteken, in de wetenschap dat ze kunnen omgelegd worden.

Raar maar waar, die ommezwaai kwam er via discussie op dit eigenste forum.
Oud 17 november 2013, 09:29   #9
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Vroeger was ik een fanatieke anti-wapen-freak.
Ik zag heil in de strikte logica dat als niemand, maar dan ook niemand, wapens had, dat er dan ook geen misbruik kon van gemaakt worden.
Wie er dan een had kon je bij voorbaat als crimineel oppakken.
Maar daarvoor heb jij of de overheid zelf wapens nodig.
En dan begint het hellend vlak, en sneuvelt het ideale, utopische droomwereldje.

Nu ben ik van oordeel dat, als letterlijk iedereen bewapend is, er veel criminelen tweemaal zullen nadenken vooraleer ze kloterijen uitsteken, in de wetenschap dat ze kunnen omgelegd worden.

Raar maar waar, die ommezwaai kwam er via discussie op dit eigenste forum.
Ik denk niet dat uw nieuwe visie waterproof is, maar het is alvast aannemelijker dan uw eerste inzicht.
Het probleem met iedereen bewapenen is dat er ook veel meer ruzies zullen ontaarden in moord, meer ongevallen met wapens, partnermoord, enzovoort.
'k Zeg het, goed plan hoor, want mocht ik een simpele inbreker zijn, en ik weet dat overal waar ik binnenkom, ik een lopende schietschijf ben, tjah, dan zal ik er nog eens over nadenken.
Of me natuurlijk beter bewapenen met ev. een kogelwerende vest.
Sowieso wordt inbreken hierdoor een minder lucratieve bezigheid in vergelijking met het risico dat men loopt.
Oud 17 november 2013, 10:09   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat uw nieuwe visie waterproof is, maar het is alvast aannemelijker dan uw eerste inzicht.
Ik ben nog steeds geen extreme wapenfreak hoor, maar een totaalverbod, daar ben ik radicaal tegen.

Citaat:
Het probleem met iedereen bewapenen is dat er ook veel meer ruzies zullen ontaarden in moord, meer ongevallen met wapens, partnermoord, enzovoort.
Dat was vroeger ook mijn grootste bezwaar.
Maar er zijn staten waar in ieder huis een wapen is, waar het aantal 'accidenten' niet significant hoger ligt.
Je creëert uiteraard een extra risico, maar moorden gebeuren bijlange niet allemaal met vuurwapens.
De doorsnee keuken is een arsenaal van moorddadig gerief, gaande van messen, dunschillers, wetstalen, schuursponsen, steelpannen, deegrollers, bedorven voeding, gevaarlijke honden.... iemand met een beetje fantasie heeft geen vuurwapen nodig, en ik wil de kost niet geven aan al wie met de blote hand zijn partner omlegde.....

Citaat:
'k Zeg het, goed plan hoor, want mocht ik een simpele inbreker zijn, en ik weet dat overal waar ik binnenkom, ik een lopende schietschijf ben, tjah, dan zal ik er nog eens over nadenken.
Of me natuurlijk beter bewapenen met ev. een kogelwerende vest.
Sowieso wordt inbreken hierdoor een minder lucratieve bezigheid in vergelijking met het risico dat men loopt.
Ik denk dat de baten de kosten ver overtreffen.
En het onnodige ongeval, kunnen we afschrijven als collateral dammage
Oud 17 november 2013, 10:59   #11
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt me een goede middenkoers te zijn in onze spijtig genoeg verre van perfecte wereld.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 12:22   #12
Paxton Fettel
Vreemdeling

Paxton Fettel's schermafbeelding

Standaard

Naam: gun-control-works-experts-agree.jpg
Bekeken: 328
Grootte: 186,3 KB
Paxton Fettel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 12:33   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Wapens zijn een noodzakelijk kwaad. Ze zijn er nu eenmaal en daardoor moeten we ermee leven. Ze verbieden is zinloos want ze zijn altijd in grote getale illegaal aanwezig.

Verder vind ik dat iemand die bvb inbreekt zonder pardon mag neergeschoten worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 12:35   #14
six
Banneling

Standaard

Dat er af en toe iemand doodgaat is geen probleem. Wij aanvaarden dagelijks verkeersdoden toch?
Oud 17 november 2013, 12:59   #15
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dit is in zekere zin juist, maar het kan ook anders werken.

Indien een inbreker betrapt wordt kan hij uit zelfverdediging (vanuit zijn standpunt uiteraard) beginnen schieten terwijl hij dit niet zou doen indien hij niet verwacht dat de betrappende wapens heeft.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 13:04   #16
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is in zekere zin juist, maar het kan ook anders werken.

Indien een inbreker betrapt wordt kan hij uit zelfverdediging (vanuit zijn standpunt uiteraard) beginnen schieten terwijl hij dit niet zou doen indien hij niet verwacht dat de betrappende wapens heeft.
Visie van wijven en losers. Zo van "als je slaag krijgt, rol je op in een bolleke en doe niks terug, dan wordt de aanvaller niet meer kwaad en slaagt hij minder hard".
Oud 18 november 2013, 18:47   #17
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Visie van wijven en losers. Zo van "als je slaag krijgt, rol je op in een bolleke en doe niks terug, dan wordt de aanvaller niet meer kwaad en slaagt hij minder hard".
Zeer juist. Als iemand je aanvalt moet je hem omleggen als je dat kunt. Op zijn genade rekenen is een heel slechte strategie.
Je niet verdedigen is trouwens die persoon aanmoedigen om zijn wangedrag te herhalen, dus eigenlijk ben je het ook aan andere mensen verplicht je niet te laten doen, en zo mogelijk zulke misdadigers te doen verdwijnen.
Oud 18 november 2013, 19:12   #18
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zeer juist. Als iemand je aanvalt moet je hem omleggen als je dat kunt. Op zijn genade rekenen is een heel slechte strategie.
Je niet verdedigen is trouwens die persoon aanmoedigen om zijn wangedrag te herhalen, dus eigenlijk ben je het ook aan andere mensen verplicht je niet te laten doen, en zo mogelijk zulke misdadigers te doen verdwijnen.
Helaas wordt onze moralitiet niet langer bepaald door echte mannelijke waarden maar door zulke boys:

Dat drinkt Starbucks-koffie en praat over de onvernuftigheid van geweld.
Oud 18 november 2013, 20:21   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Voor, zolang politie en justitie de veiligheid niet kan garanderen ligt de 9mm naast mijn bed.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 21:06   #20
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Allemaal gezever. Als iedereen wapens zou hebben wordt onze maatschappij alleen maar gewelddadiger. Gangsters zorgen er dan gewoon voor dat ze nog betere wapens hebben. En als ze inbreken maken ze gewoon iedereen eerst van kant, kwestie van op zeker te spelen.

Voor degene die zich absoluut wil verdedigen, zoals meerdere forummers, is het beter dat de gewone geen burger geen wapens heeft. Dan zijn ze nog een uitzondering en hebben ze het voordeel van het verassingseffect.

Op voorwaarde dat ze wat kunnen schieten uiteraard. Van bang achter zijn bed te liggen sidderen met een revolver in de hand zijn nog niet veel inbrekers gestorven. En schieten op een vluchtende inbreker getuigt ook niet van veel moed.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be