![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De noodlijdende Belgische Staat vervangt nog maar 3 vd 5 ambtenaren
die met pensioen gaan. De huidige generatie ambtenaren zijn allen statutairen die 75% van hun laatste loon als pensioen krijgen. 5 werkende ambtenaren verdienen gemiddeld 100 = 500 kostprijs Deze mensen gaan op pensioen : - zij krijgen 5 keer 75 = 375 - er komen 3 nieuwe bij = 300 Kostprijs = 675 In dit systeem is er geen afname vd kostprijs maar een toename van 175 (35%). Mijn vraag : hoe gaat men dat betalen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Maar als je er 5 vervangt met 5 in plaats van 3 kost het toch nog meer?
Daarbovenop moeten er later maar 3 met pensioen in plaats van 5, toch?
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 18 november 2013 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ontsporing is nu bezig. Ik wil gewoon stellen dat het systeem van slechts 3 ambtenaren vd 5 vervangen tot een gigantische ontsporing leidt. Hoe gaan we dat betalen? Meer belastingen? De pensioenen vd privé verlagen tot gemiddeld 600 Euro/maand? Ik wil gewoon duiden dat dit geen besparing is maar een onbetaalbare kost! Op dit moment is er een pensioencommissie bezig die een nieuw model moet opmaken die de betaalbaarheid vd pensioenen garandeerd. Dit is een verplicht stukje in opdracht van Europa. De huidige vervangingsgraad van ambtenaren betekent een gigantische extra kost en impliceert de onbetaalbaarheid. Wij moeten een model maken dat betaalbaar is en niet over 45 jaar maar NU. Suggesties? Laatst gewijzigd door demonen : 18 november 2013 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Wat is dan het alternatief? Ze niet vervangen?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze vervangen op een basis van gelijke rechten met de privé, en met dezelfde werklast. Misschien niet ideaal of leuk, wel eerlijk.
Ook eens kijken met hoeveel ze het doen in de goed geleide landen, aantal ambtenaren/politici per capita. En daar een les uit trekken.
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ouderen, bijna pensioengerechtigd (gemiddeld hebben zij een pensioen dat 2,2 keer hoger is dan werknemers (ook collega's contractuelen) mogen blijven tot ze binnenkort op pensioen gaan. Je zit met meerdere problemen nl ; - bijv. een oude leraar moet vervangen worden - ongelijke verloning voor dezelfde arbeid (de rechtspraak is hier duidelijk over nl onaanvaardbaar). Hoe gaan we dat oplossen? Nu, niet over 45 jaar! Laatst gewijzigd door demonen : 18 november 2013 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Om de betaalbaarheid te garanderen moeten wij ons huidig onrechtvaardig pensioenstelsel aanpassen.
Afschaffen van discriminerende stelsels en pensioen volgens bijdragen (oa iemand die 4 maanden verlof/jaar heeft draagt veel minder bij, afschaffen "gelijkgestelde periodes, etc). Laatst gewijzigd door demonen : 18 november 2013 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Los daarvan moet ik zeggen dat een doorsnee ambtenaar minder verdient dan in de privé, en dat dan ook gelijkgesteld dient te worden. Uiteraard met als tegengewicht dat zijn of haar pensioen gelijk gebracht wordt met dat van de privé
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Het loon en pensioen van ambtenaren zijn overal ter wereld lager dan in de privé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ja, en hun pensioen (en vaste benoeming, al is dat nu serieus aan het afbrokkelen) compenseert dat wat. Neem je het ene weg, moet je het ander aanvullen. Laat ons niet hypocriet doen omdat wij in de privé werken he, die mensen gaan ook maar hun boterham verdienen, en wij zouden het ook niet pikken mochten ze aan ons loon/pensioen zitten.
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 18 november 2013 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik het merk, is hun taak "delegeren", en zelfs dat delegeren ze naar hun "dienaren". Oftwel, het lijken wel uitrangeerpostjes.
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent niet goed wijs!! Nergens ter wereld krijgen mensen een contract tot de dood, zelfs Messi niet! Laatst gewijzigd door demonen : 18 november 2013 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Met een onderverdeling zou het een stuk gemakkelijker praten worden. Nu ja, ik ga me er alvast niet aan wagen ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Schoof is verslagen ! Ik ben dood. Zo dood als een pier.
Demonen heeft gewonnen. Volgens het spreekwoord: de aanhouder wint. Ik doe dus afstand van al hetgeen mij "contractueel" of "op erewoord" is toegekend wat mijn pensioen zou zijn, namelijk een pensioen èn een uitgesteld loon. Allez Demonen, verlos mij uit mijn lijden, en vertel mij: hoeveel moet ik inleveren op mijn actueel pensioen: 30, 40 of 50 procent ? Laat het me weten, maar stop daarna met zagen aub. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Zou Messi echt geïnteresseerd zijn om muziekleraar te worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik tel het als volgt: - 5 x 75 = 375 - 5 x 100 = 500 Bij vervanging komt dit neer op 875 Bij niet vervanging op 675 Volgens mij komt niet vervanging neer op een winst van 200. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN