![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De batterijtjes van mn toetsenbord waren plots leeg, als dat soort downtime niet bestond, dan las ik geen boeken meer.
Niet dat ik écht gelezen heb, ik het 'at random' Empire op een dertigtal plaatsen opengeslaan. Nou. Klakt met z'n tong. Dat ziet er een verdomd interessant boek uit. Iemand die het gelezen heeft ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn Masterthesis heb ik er een kritiek op geschreven. Ik wil je het document gerust als Wordfile doorsturen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nooit gelezen, maar wel door de kritiek van anderen op dat boek, min of meer begrepen wat het inhoudt.
Beter schijnt eerst Deleuze & Guattari lezen (de twee delen van Capitalisme et Schizophrénie). Dan zie je Negri & Hardt als een toepassing van de ideeën van D&G.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Het is niet omdat ik meningsverschillen met iemand heb over een bepaald thema dat ik mijn thesis niet kan doorsturen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Ik ben er twee jaar geleden eens aan begonnen maar al vrij vlug opgegeven. Toch denk ik dat het de moeite is. Het is een "big picture" boek dus je zal altijd wel dingen vinden die je kan weerleggen. Maar dit soort boeken moet volgens mij niet op deze manier gelezen worden.
Ik begon tijdens mijn studies aan een zekere D&G moeheid te lijden en dit boek is er het slachtoffer van geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
Nochtans blijft voor mij D&G hét unieke hoogtepunt uit de na-oorlogse filosofie. Tot op vandaag. Wat heb je gestudeerd, als ik vragen mag?
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar zeer goed om weten dat er hier een D&G kenner is. Laatst gewijzigd door Knipp : 27 juni 2012 om 06:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "negatie van de negatie" leidt slechts tot een schim van affirmatie, een pseudo-affirmatie. Het concept "Multitude" is een failliet concept. C2C zal dit goed begrijpen als hij "Nietzsche et la philosophie" van Gilles Deleuze er weer ff bij neemt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 juni 2012 om 09:45. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
PM |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier en daar een passage opslaan, dat lijkt me nog te overleven. Gelukkig vergat ik alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Am i doing something wrong ? Meer verhuizen ? ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 27 juni 2012 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Hier is zo´n artikel bv. http://ceasefiremagazine.co.uk/in-th...e-war-machine/ Nadien kun je dan naar het origineel grijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() I am a natural born WAR MACHINE |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Hey, ik heb D&G gelezen hé. Ik heb niet gezegd dat ik ze ook begrepen heb.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Hoe kan hij het concept van de multitude of het ontologisch verschil failliet verklaren, als hij het juist begint te ontdekken en uit te werken? Maar nu de vraag aan jou: waarom vind je het ontologische concept van de differentie "passé"? Volgens mij is geen enkele nieuwe filosofie er tot op vandaag in geslaagd de grondslagen van dat differentie-denken te weerleggen en het te vervangen door een modern essentialisme. Zizek heeft dat wel eens geprobeerd, door een soort ontologisch absolutisme of universalisme opnieuw in te stellen, maar hij doet dat enkel uit politieke overwegingen. Aan de fundamentele basis van de differentie-motor heeft hij nooit kunnen sleutelen. Noem mij een hedendaags post-post-structuralistisch denker die erin geslaagd is een nuttige essentialistische ontologie te formuleren.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
En Mille-Plateaux is dus het vierde stadium: een uitwerking van een post-kapitalistische vorm van organisatie.
![]() |
![]() |