Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2013, 16:17   #1
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard Racisme Discussie

Racisme bestaat overal ter wereld in elke vorm. Om een paar voorbeelden te geven;

-Vroeger was Nederlands bijvoorbeeld geen herkende taal in Belgie

-Voor dat Sudan zich splitste, discrimineerde de Arabische meerderheid, de zwarte minderheid

-In Zuid-Afrika, werden de zwarten behandelt als 2de rank burgers

-In de USA, mochten de zwarten vroeger niet stemmen. En de vrouwen ook niet.

-Joden waren massaal vervoerd naar concentratie kampen.

Het bestaat dus in verschillende vormen, nu terug in Belgie:
Hier in Belgie, of hier op het forum heeft iedereen zijn eigen perceptie over de normen van een maatschappij. Met de komst van meer en meer "globilization" zijn er meer en meer verschilende culturen die meer en meer contact maken, daardoor onstaat er hier en daar een botsing.

Hier in Belgie bevinden zich migranten van over ter wereld, maar de grootste niet-Europeze migranten komen vooral van Marokko of Turkije. Je hebt er die zich integreren/aanpassen, en er die zich niet aan houden. Sommigen vinden het prima als de immigranten zich aanpassen/integreren, anderen vinden dat niet genoeg, en willen liever helemaal niets te maken hebben met niet-blanken. Nu will ik jullie specifieke standpunten kennen l ik dat deze thread gemaakt is om jullie standpunten te verkennen en waarom-en niet om op elkaar te bashen, wat jouw standpunt ook mogen zijn.

Hier op het forum kun je al verschillende meningen vinden:

anti-Amerikaan
pro-Amerikaan
pro-westers
anti-Islam
pro-white supremacy
anti-zwart of anti-afrikaan
enzovoort... om een aantal voorbeelden te geven.

Ik was een forum aan het doorlezen:
http://forum.politics.be/showthread....=1#post6900862

en er was een reactie door Demper:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper
Dat je opvoeding gefaald heeft.

Ik neuk geen vrouwen die het met vreemdelingen doen. Die geef ik zelfs geen drie kussen voor nieuwjaar, dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Het is nogal absurd dat een vrouw die tegen de islam is en waarschijnlijk haar stem aan het VB geeft, seks heeft met allerhande vreemdelingen en een dochter heeft die met turken neukt.

Ik vraag u dan ook vriendelijk om u te distantiëren van het Vlaams Belang want u maakt iedereen belachelijk.
Ik heb deze thread niet gemaakt om enig iemand te critizeren, maar ik heb deze thread gemaakt om jullie mening in het algemeen over Racisme te Discussieren.

Om het meer directer te stellen: tegen wat zijn sommigen van jullie Racistisch? Als het aan Demper ligt, heeft hij meer een pro-white supremacy orientatie van wat ik kan uithalen. Ik herhaal, ik heb deze thread niet gemaakt om elkaar te gaan uithalen, maar om jullie eigen mening out te halen en waarom. Ben je nu anti-islam? of wat eigenlijk en waarom.

Persoonlijk maakt het mijn niet uit welke huidskleur je ook bent, of welke cultuur je bent opgegroeit - maar dat is maar mijn persoonlijke mening, en nu julie...
Raymond.De.Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 16:27   #2
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een cultuur die 'eigen' is aan deze streek waar ik woon. Als iemand hier komt wonen, dan mag die van mij zijn cultuur 'uitoefenen' zoveel hij/zij wil zolang dat niet botst met de 'eigen' cultuur van deze streek. Indien dat botst dan kunnen we er nog wel over klappen, maar als dat enkel gaat over 'ik word gediscrimineerd' en 'ik wil mijn cultuur in de plaats stellen van de cultuur van de streek' dan is dat voor mij een stap te ver.
P.S. als dat nu over godsdienst of taal gaat, het principe blijft 't zelfde : als je ergens gaat wonen ga je geen eisen stellen.
Oud 24 november 2013, 22:21   #3
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck Bekijk bericht
Persoonlijk maakt het mijn niet uit welke huidskleur je ook bent, of welke cultuur je bent opgegroeit - maar dat is maar mijn persoonlijke mening, en nu julie...
Op voorwaarde , men mag het niet opdringen !!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Natuurlijk mag je principes hebben als ongelovige. Ik beleid geen religie en ik heb ook principes, hoor. Ik hou er alleen niet van dat sommigen principes veinzen om zich superieur voor te doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Al de Multi kul heeft er wel voor gezorgd dat onze maatschappij herleid werd tot angst, saggerijn en verzuring alom.

Hoelang gaat men onze levenswijze waar voor ze van heinde en verre kwamen blijven verloederen?
http://filesforum.politics.be/showpo...25&postcount=7
Mijn persoonlijke mening:
Ik sta best open voor andere culturen , en ....
als ik eten wil , en ik heb honger , probeer van alles !!
En of mijn buurman immigrant of hier geboren is ,
interesseert me letterlijk geen ene zak !!

Maar ....

http://filesforum.politics.be/showpo...6&postcount=44

onze cultuur en waarden en vrijheden mogen niet ondergeschikt zijn aan diegene die naar hier toe komen.

Verder:
http://filesforum.politics.be/showpo...29&postcount=9
Politieke (poliZieke) partijen die hun eigen idiologie verloochenen
ivm stemmen ronselen , die mogen voor mij part oprotten !!!!

http://filesforum.politics.be/showpo...2&postcount=25
En vrouwen moeten ook niet dienen als een wipfabriek !!!!
Een vrouw mag zelfs niet weggestopt worden !!!!
Een vrouw moet ook alleen naar buiten kunnen gaan !!!!
Vrouwen in bv bikini of minirokjes maakt hen nog geen hoeren !!!!
Een vrouw is niet minderwaardig !!!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
De hoofddoek zever take 'zoveel'.... de dame in kwestie wist heel goed dat dit weer tot provocatie zou leiden. Ze doet haar werk naar behoren! De hedendaagse samenleving wordt geïndoctrineerd, dit door het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen en opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard. Deze zeer subtiele manier van manipulatie veroorzaakt tribalisme, het doel van deze manipulatie 'de mensen tegen elkaar uitspelen'!
Aan deze subtiele brainwash zijn we allen onderhevig, het maakt deel uit van onze geconditioneerdheid, dit denkpatroon bepaald onze manier van denken en is verweven in het huidige denken. De scholen, religies en media kneden de mens naar het voor hen noodwendige denkpatroon. 'Links' heeft geen inhoud meer, 'rechts' ook niet en van de weeromstuit komt elke politieke discussie dan ook neer op gebakken lucht zonder argumenten en zonder weerwoord. Erger is dat daarmee ook een klimaat is geschapen van pure intolerantie en de macht van het zogenaamde burgerfatsoen. Iedereen neemt iedereen de maat en niemand respecteert de mening van een ander.... de verdeling onder de massa is steeds groter aan het worden. De neoliberale systemen waar we onder lijden worden reeds honderden jaren gebruikt, het gehoord de verdeel en heerspolitiek toe de tactiek, oa de economische volksverhuizingen hebben als doel: volkeren met een lagere levenstandaard te gebruiken om de hogere levenstandaard van andere volkeren af te remmen. Vele geforceerde beschavingen in de geschiedenis importeerden slaven doormiddel van volksverhuizingen. De wereldpolitiek moet meer inspraak krijgen in deze ondemocratische en dictatoriale systemen en een wereldtribunaal installeren, dit om het voorkomen dat het uitbuiten van mens door mens en volksverhuizingen mogelijk zijn en om tevens de roofbouw op de natuur te veroordelen. Racisme is het gevolg van het Tribalisme, het past perfect in de verdeel en heers politiek van deze economische dictators.

Algemeen:
Dat men gelooft in wat men wil , doe maar op , maar zodra ....
de ene zijn/haar ding/geloofsgeloof in mijn of onze strot wil rammen ,
ja , dan heb ik een probleem met die persoon ZIJN/HAAR overtuiging !!!!

Trouwens , vind jij dat IEDEREEN mekaar als gelijkwaardig beschouwd ??
Kan een niet-blanke ook racisme plegen op blanke ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Sinds wanneer is een religie een ras?

Verder ,
dat iemand tegen vreemdelingen is , is een vrije meningsuiting ,
dat je niet met vreemdelingen wilt omgaan , is vrije meningsuiting ,
Scheldt men op je , mag men terugschelden , is vrije meningsuiting ,
Vanaf dat je geweld & pesterij begint te gebruiken , is het fout !!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck Bekijk bericht
De link verbeterd:
http://filesforum.politics.be/showpo...2&postcount=92

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be