![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Marokko en Turkije spreekt men normaal gezien bv Duits of Frans als tweede taal. Dan heb ik het over beschaafde, opgeleide lieden. Het probleem is, dat er in Marokko en andere landen in het midden oosten veel mensen leven die volgens de andere Marokkanen, Algerijnen, ... niet als beschaafd worden aanzien. Soms is dat met reden. Scholing ontbreekt bv, men woont in hutten, eventueel zelfs nog als nomaden, men gedraagt zich leep, holt zijn rechten uit, maakt misbruik en steelt al waar en wat men kan, ... Dit is het zogenaamd "bergvolk" (in Marokko bv de Berbers genoemd). Deze mensen hadden natuurlijk weinig kansen, daar je met een C.V. zonder degelijke scholing natuurlijk daar nergens moet afkomen. Bijgevolg hadden ze daar geen toekomst, want een sociale zekerheid zoals hier is er niet. En toen ze daar hoorde dat dit gebrek aan scholing, beschaafdheid, evolutie hebben doorgemaakt, ... in Europa geen probleem is en je in dat geval zelfs extra vertroeteld wordt door de overheid door voorzien te worden van inkomen, huisvesting, allerlei kansen die je zou gemist hebben, ... kwamen ze natuurlijk massaal naar hier. Waarom denk je dat de overheden van daar weigeren hun terug te nemen? De meeste asielzoekers en andere immigranten en illegalen kunnen we niet uitsturen of uitzetten, de landen van herkomst weigeren dat gewoonweg ... Idem dito met gevangenen met dubbele nationaliteiten of zelfs uni-nationaliteit (al ver gekomen dat ik daar een neologisme moet voor gebruiken daar het minder en minder courant wordt in Europa :-s): men weigert dat volk terug te nemen. Men beseft ook dat men hier geen enkel voordeel bij heeft en ze enkel voor overlast zorgen. Met de Roma in Bulgarije is er iets soortgelijks aan de hand. De echte Vlaamse volkslieden zouden het volk waar het hier over gaat, wat er bv ook in Vlaanderen zeker is, wel eens durven omschrijven als "ratjesvolk" (om bv marginale, laagopgeleide /laagintelligente, alles verknoeiende, onhygiënische, ... mensen te omschrijven).
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik nodigde die niet uit hoor. ![]() Ik kijk met de regelmaat van de klok al eens naar de Eurosport en tijdens de met de regelmaat van de klok wederkerende reclameboodschappen merk ik daar reclame over prachtige landen waar sommigen (lees: velen) van naar hier afzwakken en ik stel mij daar dan de vraag bij, wat kom je in godsnaam in België doen ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sossen willen ons land zo snel mogelijk de dieperik in. Ik stel een cordon sanitaire voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() hadden een meerderheid in 1990 , sindsdien stijgen belastingen en staatsschuld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet dat ik verwacht au serrieux genomen te worden, maar in een poging tot, hier dan toch mijn mening.
Het onderliggende probleem van de hoofddoek is de conservatieve interpretatie van de islam, door een kleine minderheid, die onverenigbaar is met onze beleving van de westerse waarden of zelfs met de algemene verklaring van de rechten van de mens (wat in feite ook een 'westers' geïnspireerd document is). Een paar voorbeelden. Onlangs is in Spanje een imam veroordeeld omdat hij een boekje had gepubliceerd 'de vrouw binnen de islam' waar hij ondermeer haarfijn uitlegde hoe de vrouw het beste kon worden geslagen zonder sporen na te laten. Vorig jaar is, voor de eerste keer, een Afghaanse zangeres in Kabul op tv verschenen. Het zal een eenmalige gebeurtenis blijven want het hooggerechtshof heeft dit onmiddellijk onmogelijk gemaakt als zijnde in strijd met de islam : God en de profeet verbieden dat vrouwen zingen, laat staan op TV komen. Nochtans is pas enkele maanden terug een grondwet in voege getreden die in artikel één proclameert dat vrouwen en mannen dezelfde rechten en plichten hebben. Helaas staat in artikel 3 dat geen enkele wet in strijd mag zijn met de islam. Het is overduidelijk dat de koran, indien woordelijk en behoudsgezind opgevat, volkomen in strijd is met de gelijkwaardigheid van man en vrouw in de maatschappij. Het is duidelijk dat de grote meerderheid van de moslims, zeker hier, de koran terzake losjes interpreteert, maar het is even duidelijk dat een harde kern er anders over denkt. En het is eveneens duidelijk dat, in bepaalde hoofden of in die van hun omgeving, het dragen van de hoofddoek samenvalt met deze strenge interpretatie van de koran. Wat minder duidelijk is, dat is een scherpe afwijzing zowel vanwege de overheid als vanwege de aanwezige meerderheid van 'moderne' moslims van deze denkbeelden en van diegenen die ze aanhangen. Zeer behoudsgezinde ideeën vanwege een deel van de eigen bevolking (denk maar aan de kreet eigen volk eerst) worden scherp bestreden. In wezen dezelfde kreet, maar dan vanuit de hoek van zeer behoudsgezinde moslims, wordt heel wat welwillender aanhoord en bedekt met allerhande sluiers, excuses en drogredenen, om dat probleem niet aan te pakken. Integendeel, er op wijzen is al bijna een vorm van 'racisme' in zekere hoofden. En zo wordt de problematiek nu helaas verengd tot het symbool van het hoofddoek. En inderdaad, welke onverlaat kan nu een hoofddoek verbieden? Hopelijk verbergt de hoofddoek ook elke charmante vrouwelijke vorm, want dat is toch de achterliggende 'religieuze' bedoeling : de vrouw als 'onaantrekkelijk' wezen in het openbaar. Alvast ons eigen virtuele versluierende hoofddoek, je kan het ook rustig het hoofd in het zand steken noemen, moet worden afgeworpen. Dat zou de dialoog tussen de welwillende ruime meerderheden in beide gemeenschappen zeer ten goede komen. Het vatten van deze koe bij de horens, door BEIDE gemeenschappen, is een betere oplossing dan het probleem te laten sudderen zodat het op een dag zal ontsporen en waarbij het ondertussen een dankbare voedingsbodem vormt voor uiterst rechts, de enige plaats waar het probleem nu 'bespreekbaar' is. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De groene boomknuffelaars liegen! Het is maar een internet peiling maar de trend is zeer duidelijk. Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 27 maart 2013 om 01:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is maar 1 aarde , help die om zeep , wat dan ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk is hiermee een flinke neergang van links ingezet.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() als dat volledig om zeep is, is het echt om zeep
![]() |
![]() |
#114 |
Vreemdeling
|
![]() En het aantal nachtwinkels, inclusief het volk die ze openhoudt.
![]() |
#115 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 27 maart 2013 om 02:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]()
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() Met alle respect, waarom word steeds weer moedwillig beslissingen genegeerd.
Hoeveel keer werd dit onderwerp nu al aangeboden? Terwijl zoveel belangrijke zaken steeds weer uitgesteld worden om te bespreken en te behandelen. Het werd al voorgelegd in dorp, stad, regio, provincie, regering, voor rechtbank voor werk en maatschappij, enz. Bekeken en uitspraak over gemaakt. Geen enkel ander en veel crucialer onder werp werd zoveel opnieuw behandeld en beoordeeld op democratische wijze door ons en met onze zeer open versie maatschappelijk denken. Vermoedelijk is dit terug peper in de ogen strooien om oorlog te kunnen voeren. Zoals het Trojaans paard van Di Rupo onmiddellijk na haar aanstelling in Antwerpen verkondigde. Nog niet zo lang geleden werden wij de Bourgondiërs genoemd, met nadruk op werden. Al de Multi kul heeft er wel voor gezorgd dat onze maatschappij herleid werd tot angst, saggerijn en verzuring alom. Hoelang gaat men onze levenswijze waar voor ze van heinde en verre kwamen blijven verloederen?
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als neutrale kledij teveel gevraagd is,... oproep aan iedere holebi. Paradeer iedere dag in opvallende kledij door Brussel. |
|
![]() |
![]() |