Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2013, 15:18   #1
Clearly view
Banneling

Standaard Bouw in elke gemeente twee kleine gevangenissen.

Dat idee komt van de directeur van de gevangenis van Oudenaarde.

Ik vind dat geen slecht idee. maar dan wel eentje meteen heel groot raam in kogelvrij glas , zodat ze enerzijds niet vervreemden van de buitenwereld en anderzijds kan de burger gaan kijken voor wie ze beter moeten opletten.

Waarom twee, dat is me niet zo duidelijk, al vul ik dat toch graag aan met een eigen idee.

Eentje met service, voor zij die het zich kunnen veroorloven de kosten te dekken en die betalen dan zelf de rekening , en niet de werkende mens.

En eentje voor zij die aan het kostenplaatje wensen te ontsnappen, en daar is dan een luikje voorzien waar familie of vrienden de was en de plas kan brengen en hun eten aanleveren.

De kosten van een gevangenis moet momenteel gedragen worden door de brave burger, en dat zou beter wat verdeeld zijn zodat de crimineel ook zijn inbreng in de kosten doet.
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 16:36   #2
Clearly view
Banneling

Standaard

In Het Laatste Nieuws Vandaag pagina 23
Oud 23 november 2013, 18:56   #3
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

In vele gemeenten staat op het dorpsplein nog een schandpaal, ook bekend als kaak. Ze daar aan vastbinden is veel efficienter dan een verblijf in een driesterrenhotel genaamd 'gevangenis'.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 18:58   #4
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
In vele gemeenten staat op het dorpsplein nog een schandpaal, ook bekend als kaak. Ze daar aan vastbinden is veel efficienter dan een verblijf in een driesterrenhotel genaamd 'gevangenis'.
In Schellebelle staat er nog een gevangenis op het dorpsplein, voor één gevangen .
Oud 23 november 2013, 18:59   #5
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah De Middeleeuwen...
Dat waren nog eens tijden voor de fonnekes van toen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 19:57   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Waarom twee, dat weet ik niet.

Maar ik heb hier op het forum, lang geleden, al gepleit voor 'gevangenissen light'.

Iedereen die niet echt gevaarlijk is na een ontsnapping, kan in zo'n gevangenis zijn eerste kans krijgen.

En met 'light' bedoel ik dat het eigenlijk er op neer komt dat het een eenvoudig opgevat bijna studentenhuis is, met één conciërge die in het oog houdt dat de gevangenen zich aan de regels houden van waar zij zich in het huis mogen bevinden en wat zij mogen doen.
Kunnen ze zich niet gedisciplineerd gedragen, ja dan mogen ze naar een gewone gevangenis.

Dat mag in eigen stad of nabij zijn. Geen probleem dat ze net genoeg tijd krijgen om naar hun werk te gaan.
Het regime mag soepel zijn: men kan sommigen veroordelen om x weekends te zitten, of alleen maar x zaterdagen of x zondagen, of afwisselend de helft zaterdagen en de helft zondagen.
Of alleen nachten. Of drie nachten per week.

Zo met een enkelband thuis voor de tv, gelegen in een zetel, met hun pikkels omhoog en een dikke pint in hun hand: ik noem dat amper een straf.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 20:06   #7
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rechtspraak laat je blijkbaar beter niet over aan het gewone volk. Dan nog liever de kliek bureaucraten die we nu hebben. Die laatsten hebben tenminste al door dat vanaf een zeker beschavingsniveau schandpalen voorbijgestreefd zijn.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 20:22   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...

Zo met een enkelband thuis voor de tv, gelegen in een zetel, met hun pikkels omhoog en een dikke pint in hun hand: ik noem dat amper een straf.

.
Nochtans is vrijheidsberoving doorheen de geschiedenis in de beschaafde wereld en daarbuiten altijd al een straf geweest.
Oud 23 november 2013, 21:56   #9
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht

Ik vind dat geen slecht idee. maar dan wel eentje meteen heel groot raam in kogelvrij glas , zodat ze enerzijds niet vervreemden van de buitenwereld en anderzijds kan de burger gaan kijken voor wie ze beter moeten opletten.

Waarom twee, dat is me niet zo duidelijk, al vul ik dat toch graag aan met een eigen idee.

Eentje met service, voor zij die het zich kunnen veroorloven de kosten te dekken en die betalen dan zelf de rekening , en niet de werkende mens.

En eentje voor zij die aan het kostenplaatje wensen te ontsnappen, en daar is dan een luikje voorzien waar familie of vrienden de was en de plas kan brengen en hun eten aanleveren.

De kosten van een gevangenis moet momenteel gedragen worden door de brave burger, en dat zou beter wat verdeeld zijn zodat de crimineel ook zijn inbreng in de kosten doet.
...van Oudenaarde. Normaal moet je dan niet verder meer lezen. Oudenaarde verhoudt zich tegenover een goed idee als een pinguin in de sahara. 't is iets genetisch denk ik.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 22:14   #10
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Iets van vader op zoon/dochter.

Laatst gewijzigd door g_z : 23 november 2013 om 22:15.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 22:21   #11
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
...van Oudenaarde. Normaal moet je dan niet verder meer lezen. Oudenaarde verhoudt zich tegenover een goed idee als een pinguin in de sahara. 't is iets genetisch denk ik.
Oei , sinds wanneer doet de woonplaats van een individu erbij om zijn idee te beoordelen?

Is er iets mis met Oudenaarde ? te weinig broeders daar om een mening te mogen hebben ?
Oud 23 november 2013, 22:38   #12
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oei , sinds wanneer doet de woonplaats van een individu erbij om zijn idee te beoordelen?

Is er iets mis met Oudenaarde ? te weinig broeders daar om een mening te mogen hebben ?
Ja, maar het is best mogelijk dat die mensen daar ook niets kunnen aan doen hoor. Als er in rurale, afgelegen streken een paar genetische defecten optreden en er is weinig influx van nieuw materiaal dan krijg je door kwaliteitsverlies in de lokale genenpoel toestanden zoals in Oudenaarde.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 22:52   #13
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ja, maar het is best mogelijk dat die mensen daar ook niets kunnen aan doen hoor. Als er in rurale, afgelegen streken een paar genetische defecten optreden en er is weinig influx van nieuw materiaal dan krijg je door kwaliteitsverlies in de lokale genenpoel toestanden zoals in Oudenaarde.
Ik begrijp U volkomen, nu even een vraagje.
Uit welk bergers dorp bent U afkomstig ?
Oud 23 november 2013, 23:58   #14
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
In de oude kolenmijnen, 5 bewakers boven aan de liften met een mitrailleur.
Twee om te schieten als er enen zijn kop boven de lift steekt en 3 anderen om die 2 eerste wakker te houden.
Wat groenten en aardappelen naar beneden gooien en laat ze daar zelf hun potje maar bakken, kolen genoeg. Goedkoper kan haast niet, maar uiteraard de politiek kan daar niets aan verdienen he.
Oud 24 november 2013, 00:02   #15
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze daar aan vastbinden tot de dood er opvolgt ? Mogen de eerlijke brave burgers de mensen die aan de schandpaal vastgeketend zijn ook mishandelen, verkrachten, bekogelen met stenen, rot fruit, stront enz ?

http://www.google.fr/imgres?hl=fr&bi...r:23,s:0,i:158
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 00:05   #16
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ah De Middeleeuwen...
Dat waren nog eens tijden voor de fonnekes van toen...
Overlast gevende dronkelappen mochten ook een dag of twee aan de schandpaal in die tijd...Slechte tijden waren dat voor gasten als de Jacques...
Oud 24 november 2013, 00:05   #17
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp U volkomen, nu even een vraagje.
Uit welk bergers dorp bent U afkomstig ?
Het is OVERduidelijk dat je Peter NIET begrijpt.
Tijd om naar je bedje te gaan.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 00:07   #18
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nochtans is vrijheidsberoving doorheen de geschiedenis in de beschaafde wereld en daarbuiten altijd al een straf geweest.
Tussen de schandpaal en de enkelband mag er toch van vooruitgang gesproken worden...vanuit het oogpunt der gevangenen natuurlijk.
Oud 24 november 2013, 00:07   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom 2 ?
Aan weerszijden van jouw huis: elk een.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 10:05   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Overlast gevende dronkelappen mochten ook een dag of twee aan de schandpaal in die tijd...Slechte tijden waren dat voor gasten als de Jacques...
Ik denk niet dat ik daar veel last van zou gehad hebben.
Wat ik wel weet, is dat het een Gouden Tijd was voor goedgelovige domme kloten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be