Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2013, 09:59   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard CD&V roept hulp Vlaming in om files op te lossen

Mochten we het oorspronkelijk plan van 1996 hebben uitgevoerd, incusief de dubbeldekbrug (Lange Wapper) dan was er in gans Vlaanderen veel minder file dan we nu kennen.
Vandaag, bijna 18 jaar later (!!) zit het elke dag overal potdicht, zonder dat er enige vorm van plan is om de toestand te verbeteren in de nabije toekomst, laat staan meteen.
En dat komt vooral vanwege onze totaal onbekwame politici.
In China bouwen ze elk jaar zo'n drie masterplannen, bij ons zitten ze na 2 decennia nog nergens.
En dan komen ze onbeschaamd met de vraag aan de 'Vlaming om het fileprobleem te helpen oplossen' (CD&V roept hulp Vlaming in om files op te lossen)

Nietsnutten.

Citaat:
Op 4 oktober 1996 vestigde de Antwerpse provinciegouverneur Camille Paulus tijdens zijn openingsreden de aandacht op het 'multimodaal verkeersmodel', een computermodel dat werd ontwikkeld om de mobiliteit van Antwerpen te bestuderen en te formuleren hoe de congestieproblemen in Antwerpen het best worden opgelost. Uit het model werd afgeleid dat een bijkomende oeververbinding de mobiliteit spectaculair zou verbeteren en de files op de Ring zo goed als zou voorkomen.
Eddy Peetermans, de verantwoordelijke voor de uitbouw van het verkeersmodel voor de provincie Antwerpen, stelde het toen voor als een ondergronds tracé van 5 km of meer. Omwille van de budgettaire problemen zou het een combinatie worden van vraagsturende maatregelen (tolheffing, openbaar vervoer enz.) met vraagvolgende maatregelen (meer infrastructuur). Enkel het rondmaken van de Kleine Ring met een noordelijk tracé zou de gevreesde verkeerschaos in 2010 voorkomen, besloot de ingenieur toen.
Partijvoorzitter Marc Van Peel (CVP) meldde in een nieuwjaarstoespraak in januari 1998 dat een definitieve beslissing voor de bouw en de financiering van een Oosterweelbrug als derde Scheldeverbinding nog dat jaar genomen moest worden. bron
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 22:30   #2
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Vooral niet meer op CD&V stemmen en zorgen dat de incompetente minister Crevits nooit meer minister wordt? Wie stemt er nu op een minister die zelf komt bekennen dat ze er niets van gebakken heeft, en of de kiezer alstublief haar even wil helpen? Ik kan me niet voorstellen dat zoiets in een ander land zou gebeuren zonder dat ze door de kritische pers zou gevierendeeld en gekielhaald worden.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 07:27   #3
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Mochten we het oorspronkelijk plan van 1996 hebben uitgevoerd, incusief de dubbeldekbrug (Lange Wapper) dan was er in gans Vlaanderen veel minder file dan we nu kennen.
Vandaag, bijna 18 jaar later (!!) zit het elke dag overal potdicht, zonder dat er enige vorm van plan is om de toestand te verbeteren in de nabije toekomst, laat staan meteen.
En dat komt vooral vanwege onze totaal onbekwame politici.
In China bouwen ze elk jaar zo'n drie masterplannen, bij ons zitten ze na 2 decennia nog nergens.
En dan komen ze onbeschaamd met de vraag aan de 'Vlaming om het fileprobleem te helpen oplossen' (CD&V roept hulp Vlaming in om files op te lossen)

Nietsnutten.
In China hebben ze één regering voor méér dan 1 miljard mensen en wie te veel overdrijft met zijn zakken te vullen riskeert de doodstraf.
Hier hebben we hoeveel regeringen voor 11 miljoen mensen?
En als je hier niet sjoemelt kom je politiek niet aan de bak.
Niet moeilijk dat het hier vierkant en bergaf gaat.....
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 16:05   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Op zich een goed initiatief dat burgers hun voorstellen mogen doen, maar de oplossingen zijn welbekend - alleen durft niemand ze thans uit te voeren. Probleem is dat men de mensen gewoon heeft gemaakt om alle verplaatsingen met de auto te doen. Vroeger werden er overal wegen aangelegd en moest men van iedere voordeur tot onder iedere kerk kunnen rijden. Dit in combinatie met het feit dat autorijden zo goedkoop is ( auto’s worden ook steeds zuiniger ) heeft ervoor gezorgd dat het AUTO-matisch denken gemeen goed is geworden en dat er absurde toestanden zijn gegroeid waarbij mensen bijvoorbeeld tot 100 km en meer van hun woonst gaan werken of de wagen nemen wanneer ze 500 m verder moeten zijn. Men laat alles maar begaan zonder ook maar enige sturing ( zo’n beetje als onze ruimtelijke ordening en de puinhoop die daaruit is gegroeid ). Het gevolg van die mentaliteit en het feit dat iedereen enkel naar zichzelf kijkt zonder rekening te houden met het grotere geheel is natuurlijk dat je in een dicht bevolkte regio als Vlaanderen binnen de kortste keren overal opstoppingen en stokkend verkeer krijgt met alle gevolgen van dien. De mensen rijden elkaar als het ware allemaal voor de voeten. En dan gaan ze overal oorzaken gaan zoeken; het zijn die verkeerlichten die slecht zijn afgesteld, het zijn de belachelijke snelheidslimieten, het is die minister die onbekwaam is, het is de overheid, … zolang ze maar de oorzaak vooral maar niet bij zichzelf moeten gaan zoeken natuurlijk.

Met meer asfalt te kappen zonder iets aan dat fundamentele probleem te doen gaat men het verkeersprobleem zeker niet oplossen, wel integendeel. Het zal op termijn zorgen voor nog meer verkeer en bijhorende problemen.
Rekeningrijden, hogere gebruikskosten van de auto ( gebruik belasten in plaats van bezit ), afschaffen vergoeding woon werk verkeer boven de 15 km voor wie zich met de auto verplaatst, afschaffen van het fiscaal voordelige regime voor bedrijfswagens, verkeersvrije en doodlopende straten, … zijn maar een aantal voorstellen in welke richting men eerst moet gaan zoeken in plaats van zonder enig sturend beleid en als kippen zonder kop wegen te verbreden of bij te maken.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 16:17   #5
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het zal op termijn zorgen voor nog meer verkeer en bijhorende problemen.
Rekeningrijden, hogere gebruikskosten van de auto ( gebruik belasten in plaats van bezit ), afschaffen vergoeding woon werk verkeer boven de 15 km voor wie zich met de auto verplaatst, afschaffen van het fiscaal voordelige regime voor bedrijfswagens, verkeersvrije en doodlopende straten, … zijn maar een aantal voorstellen in welke richting men eerst moet gaan zoeken in plaats van zonder enig sturend beleid en als kippen zonder kop wegen te verbreden of bij te maken.
Dat heeft de Vlaamse overheid in mijn streek toegepast. Gevolg is dat ik per jaar een heel aantal kilometers meer moet (om-)rijden. Rekeningrijden, hogere gebruikskosten zal daar niks aan veranderen. Want er is geen alternatief, en er zal er ook geen komen.
Citaat:
De NMBS investeert uiteindelijk amper 74,7 miljoen euro in het spoor in Limburg. In het ontwerp-investeringsplan 2013-2025 was nog 101,4 miljoen euro voorzien. Dit stelde al niks voor op het budget van 26 miljard euro dat de NMBS gaat investeren tot 2025.
bron: http://www.hbvl.be/limburg/nmbs-inve...rt-minder.aspx
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 16:27   #6
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

We moeten allemaal onder de grond gaan wonen zodat er overal autowegen kunnen worden bij gelegd.
Of tol heffen op buitenlanders zoals in de middeleeuwen, Duitsland en Zwitserland.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 16:29   #7
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Limburg is niet dicht bevolkt genoeg om rendabel openbaar vervoer te ondersteunen tenzij je er de auto, fiets, bromfiets en paard en kar verbiedt.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 16:42   #8
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Limburg is niet dicht bevolkt genoeg om rendabel openbaar vervoer te ondersteunen tenzij je er de auto, fiets, bromfiets en paard en kar verbiedt.
U hebt gelijk. Althans gedeeltelijk. Limburg heeft geen nood aan openbaar vervoer zoals de lijn het nu organiseert. Elke deelgemeente moet nu principieel bezocht worden. Openbaar vervoer dat alle centra van gemeenten verbindt is voldoende. Vooral snel vervoer. Dat mindere openbare vervoer moet gecompenseerd worden door belastingverminderingen op eigen vervoersmiddelen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 27 november 2013 om 16:43.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 17:21   #9
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Mochten we het oorspronkelijk plan van 1996 hebben uitgevoerd, incusief de dubbeldekbrug (Lange Wapper) dan was er in gans Vlaanderen veel minder file dan we nu kennen.
Vandaag, bijna 18 jaar later (!!) zit het elke dag overal potdicht, zonder dat er enige vorm van plan is om de toestand te verbeteren in de nabije toekomst, laat staan meteen.
En dat komt vooral vanwege onze totaal onbekwame politici.
In China bouwen ze elk jaar zo'n drie masterplannen, bij ons zitten ze na 2 decennia nog nergens.
En dan komen ze onbeschaamd met de vraag aan de 'Vlaming om het fileprobleem te helpen oplossen' (CD&V roept hulp Vlaming in om files op te lossen)

Nietsnutten.
Die Vlamingen moeten niet klagen. Buiten Rijsel en Gent zie ik daar geen files staan. In Brabant daarentegen sta je elke dag in de file.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 17:42   #10
Stormram
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Locatie: 卐 Walhalla 卐
Berichten: 1.798
Standaard

Crevits kan het nie aan! Crevits kan het nie aan! "Now the monkey comes out of the white hemd."
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 17:52   #11
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Limburg is niet dicht bevolkt genoeg om rendabel openbaar vervoer te ondersteunen tenzij je er de auto, fiets, bromfiets en paard en kar verbiedt.
Dat is nu juist het punt van openbaar vervoer: dat iedereen er op redelijke wijze van gebruik moet kunnen maken, ook al woont men in een iets minder dichtbevolkte regio. De redenering dat openbaar vervoer per se winst moet maken is pure waanzin, indien men dat als eerste doelstelling neemt kan men de boel beter meteen privatiseren.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 18:05   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Crevits kan het nie aan! Crevits kan het nie aan! "Now the monkey comes out of the white hemd."
Is dat Engels uit "Eigen kweek" ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 18:09   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

In Nederland is de filedruk de laatste 10 jaar gehalveerd, in België is de filedruk in dezelfde periode verdubbeld. Met dank aan onze incompetente, graaiende politici.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 18:12   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.577
Standaard

Kriteik op Minister Crevits is geheel onterecht....zij werkt met het budget dat haar ter beschikking staat,noodgedwongen vooral aan INSTANDHOUDING.

Eigenlijk is er geen geld voor nieuwe investeringen.....en het is nu niet de tijd om nog grote nieuwe overheids- leningen aan te gaan,zelfs niet als het zogezegd om investeringen gaat...

Geen enkel land kan zich een slecht wegennet veroorloven,maar geen enkel land kan zich aanhoudend zo een komplete WAANZIN op mobiliteitsgebruik veroorloven..

Laat het ons niet ontkennen,een zeer aanzienlijk deel van de verkeersproblematiek ligt aan ONS,niet aan "de politiek",of aan de "Bulgaarse camionchauffeurs" enz.......We zouden eens minder onze vette pensen in automobielen moeten wurmen om "vlug ergens" naartoe te gaan...Tegenwoordig organiseren we zelfs files zodra er iets te doen is in het Sportpaleis of als de zon eens boven de zee zit,of als er sneeuwvlokjes gesignaleerd zijn op het signaal van Botrange....

Een politieke partij die ambieert eerder in het midden te staan,en te regeren,kan dat niet bruutweg stellen omdat ze dan haar grootste kiespubliek,de rondrazende babyboomers,verslaafd aan "rechten" en ontdaan van het "wij-gevoel",helemaal gaat verliezen....

Laatst gewijzigd door kelt : 27 november 2013 om 18:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 19:54   #15
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In Nederland is de filedruk de laatste 10 jaar gehalveerd, in België is de filedruk in dezelfde periode verdubbeld. Met dank aan onze incompetente, graaiende politici.
Dat is gemakkelijk hé, het zal wel weer aan de politici liggen.

De vermindering van de files in Nederland hebben verschillende oorzaken en zijn heus niet alleen toe te schrijven aan de verhoging van de capaciteit van het wegennet en het beleid van de politici.

Vermindering files lijkt structureel

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...r_files__.html

Citaat:
Hij stelt daarnaast dat effecten van thuiswerken, flexibel werken en beter spreiden van woon- en werkverkeer stelselmatig bijdragen aan beperking van files.
Citaat:
Sinds 2008 verminderen de files door het jaar heen, mede door toedoen van de recessie, zo blijkt uit berekeningen van zowel de ANWB als Transport en Logistiek Nederland (TLN).
Citaat:
Afnemende bedrijvigheid, stijging van werkloosheid en een toename van thuiswerkende zzp'ers vormen een belangrijke oorzaak van minder drukke spitsuren. Ook de daling van het verkeer dat iets te maken heeft met de bouw, heeft groot effect.
Citaat:
TLN constateert dat de overcapaciteit in het beroepsgoederenvervoer verdwenen is. Het aantal in Nederland geregistreerde vrachtwagens is met 4,5 procent gedaald. Daarnaast neemt het vervoersvolume van de vrachtauto's toe. „Minder en grotere vrachtauto's op de weg hebben uiteraard ook invloed op het verkeersaanbod in de spits”, zegt Floris Liebrand namens TLN.
Citaat:
Korver: „10 procent minder verkeersaanbod betekent al gauw een reductie van het aantal files met 30 tot 40 procent.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 23:51   #16
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Mochten we het oorspronkelijk plan van 1996 hebben uitgevoerd, incusief de dubbeldekbrug (Lange Wapper) dan was er in gans Vlaanderen veel minder file dan we nu kennen.
Vandaag, bijna 18 jaar later (!!) zit het elke dag overal potdicht, zonder dat er enige vorm van plan is om de toestand te verbeteren in de nabije toekomst, laat staan meteen.
En dat komt vooral vanwege onze totaal onbekwame politici.
In China bouwen ze elk jaar zo'n drie masterplannen, bij ons zitten ze na 2 decennia nog nergens.
En dan komen ze onbeschaamd met de vraag aan de 'Vlaming om het fileprobleem te helpen oplossen' (CD&V roept hulp Vlaming in om files op te lossen)

Nietsnutten.
Wat is het probleem? Liefkenshoektunnel open gooien en het probleem is voor het overgrote deel opgelost, en die moeten ze niet meer maken, die is er al. Ah, juist ja, daar valt niets mee te verdienen want daar kan geen geld van blijven aan de vingers kleven. Dan toch maar beter nog wat studies bestellen over lange wappers en dergelijken.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 november 2013 om 23:54.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 23:57   #17
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Ze kunnen ook alle auto's vervangen door fietsen en de vrachtwagens door triporteurs.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 03:04   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ze kunnen alvast een pak aantal straten terug openstellen voor 2 richtings-verkeer.
Soms krijgt men er de kriebels van hoe ver men "wettelijk" moet rondrijden om gewoon achter de hoek te zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be