Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2013, 13:16   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard De Wever: ‘Guy Verhofstadt is een griezelige nationalist’

Het Weverke deelt een paar kletsen uit.

Ook richting Di Rupo. (wat die van voetbal DENKT, maar toch gaat kijken. Dat 'denken' in tegenstelling tot toch gaan: zwaar !!)

We gaan een leuke verkiezingsstrijd te zien krijgen.

Titel: De Wever: ‘Guy Verhofstadt is een griezelige nationalist’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131203_00868982

Citaat:
‘Als Karel De Gucht nog een keer griezelige nationalisten zoekt, dat hij naar Guy Verhofstadt kijkt.’ Dat zegt N-VA-voorzitter en Antwerps burgemeester Bart De Wever in een interview met P-Magazine

In het interview komt De Wever uitgebreid terug op de neerwaartse spiraal waar de N-VA volgens allerlei peilingen in beland was. De peiling van VTM waarin zijn partij opnieuw naar 31 procent klom, was voor De Wever alvast een opsteker. Al wil De Wever geen al te grote conclusies aan de peilingen verbinden. ‘Als je al die peilingen op een rij zet, kom je tot de ontnuchterende vaststelling dat het politieke landschap in Vlaanderen is versteend. Sinds 2010 is N-VA licht gestegen en Vlaams Belang licht gezakt. Al de rest balanceert op een vlakke lijn’, aldus De Wever.

De N-VA kreeg de voorbije maanden ook af te rekenen met enkele ongelukkige uitspraken van Siegfried Bracke en de heisa rond een oude foto van Jan Jambon op een bijeenkomst van het Sint-Maartensfonds. ‘Een infantiele zet van onze critici’, aldus De Wever, want volgens De Wever zou er een bom ontploffen moest het Sint-Maartensfonds vandaag zijn ledenlijst publiek maken. ‘Er staan ook SP.A’s, CD&V’ers en zelfs een ex-VLD-minister op’.

Waarop De Wever hard uithaalt naar het Europa-discours van Guy Verhofstadt. ‘Als Karel De Gucht nog een keer griezelige nationalisten zoekt, dat hij naar Guy Verhofstadt kijkt. Wat die over Europa zegt, dat is griezelig. Hij vindt een verleden uit dat nooit heeft bestaan, koppelt er een Europese identiteit aan en wie niet meewil mag ophoepelen. Daar krijg ik het koud van.’

De Wever sluit niet uit dat de N-VA in de aanloop naar de verkiezingen van volgend jaar nog een aantal witte konijnen uit zijn hoed tovert, maar over zijn eigen toekomst blijft hij vaag. ‘Daar zullen we duidelijkheid over verschaffen als we er zelf klaar voor zijn’, klinkt het bij De Wever, die wel bevestigt dat er al contacten zijn met Franstalige politici. ‘We willen zo snel mogelijk een sociaaleconomische herstelregering vormen. En als dat kan zonder de PS: heel graag.’

‘Van mij mogen de Rode Duivels direct wereldkampioen worden’

Op de website van het magazine heeft De Wever het ook over de Rode Duivels. ‘In onze confederatie kunnen de Rode Duivels gerust blijven bestaan. Ik ben trouwens sowieso geen voetbalman.
Citaat:
Ik zie politici die nog geen middenstip van een goal kunnen onderscheiden nu plots op de kar van de nationale ploeg springen. Mijn goede vriend Elio gaat nu naar alle matchen kijken, terwijl ik goed genoeg weet wat hij van voetbal denkt.
Ik kan dat niet’, aldus De Wever.

De Antwerpse burgemeester vindt het bovendien positief dat de nationale ploeg het goed doet. ‘. De mensen hebben dat graag, er is ambiance, de cafés lopen vol. Van mij mogen de Rode Duivels direct wereldkampioen worden. Maar ik vrees wel dat ze het slachtoffer kunnen worden van te hooggespannen verwachtingen. Het lijkt tegenwoordig alsof België met de vingers in de neus het WK zal winnen. Zo gemakkelijk zal het niet zijn.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 13:19   #2
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Een wedstrijdje tussen een stelletje overbetaalde en incompetente particraten die bovendien alle media beheersen, is niet alleen niet gezellig, maar ook uiterst ondemocratisch. Het is als een missverkiezing waarbij slechts 10 meisjes op de 20 kandidates zich mogen voorstellen. Ondenkbaar.
Oud 3 december 2013, 13:20   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

@De schoofzak

Waarom post jij systematisch "aanvallen" op de N-VA ? Lig jij van onder in het bed tijdens de sex ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 13:29   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@De schoofzak

Waarom post jij systematisch "aanvallen" op de N-VA ? Lig jij van onder in het bed tijdens de sex ?
Of ik onderaan, achteraan, bovenaan of opzij lig, in een hoek van 0 of van 180 graden gelijk een stier uit West-Vlaanderen, voor twee minuten of voor een ganse nacht, dat ligt aan vele factoren. Maar met geen enkele van die factoren hebt gij zakes mee.

Waar je wel zakes mee hebt, dat is wat ik wel of niet systematisch zou posten. Jij spreekt van "aanvallen op de nva".
Maar man toch, deze draad gaat over een uitspraak van het Weverke.

Dat kan je dan toch bezwaarlijk een aanval op de nva noemen, ja ?

Ik zal je verklappen welke mijn motivering is om een draad wel of niet op te starten.
Als ik denk plezier te beleven aan het onderwerp en de discussie van een draadje, dan zal ik het opstarten.
Anders niet.
Als de Schoof forum.politics opent, dan amuseert'hem zich rot.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 december 2013 om 13:30.
Oud 3 december 2013, 13:32   #5
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat kan je dan toch bezwaarlijk een aanval op de nva noemen, ja ?
Het is een tegenaanval waardoor de aanval in het licht geplaatst wordt.

Citaat:
Ik zal je verklappen welke mijn motivering is om een draad wel of niet op te starten.
Als ik denk plezier te beleven aan het onderwerp en de discussie van een draadje, dan zal ik het opstarten.
Anders niet.
Als de Schoof forum.politics opent, dan amuseert'hem zich rot.
Welk soort plezier beleef jij eigenlijk hier aan ? Heb jij het graag dat jouw favoriete partij aangevallen wordt ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 3 december 2013, 13:44   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een tegenaanval waardoor de aanval in het licht geplaatst wordt.
Een tegenaanval tegen een aanval ... da's al ingewikkeld voor mij hoor. En ook veel te agressief.
De Schoof predikt de liefde.

Citaat:
Welk soort plezier beleef jij eigenlijk hier aan ? Heb jij het graag dat jouw favoriete partij aangevallen wordt ?
Nog moeilijker !
Maak eens een lijstje van de mogelijkheden waaruit ik dan mag kiezen.

Als 'binnenpretje' er bij staat, dan zal dat wellicht een goed kans maken.

.

Oud 3 december 2013, 13:46   #7
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

De Gamma-reclame is op De Wever van toepassing: "Alles wadde zegt, zijde zelf".
Oud 3 december 2013, 13:56   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Sorry maar het Weverke is van geen kanten van het type van de Gammaaa
http://www.youtube.com/watch?v=ZG_WKh5XX1g

.

Oud 3 december 2013, 14:02   #9
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het Weverke deelt een paar kletsen uit.

Ook richting Di Rupo. (wat die van voetbal DENKT, maar toch gaat kijken. Dat 'denken' in tegenstelling tot toch gaan: zwaar !!)

We gaan een leuke verkiezingsstrijd te zien krijgen.

Titel: De Wever: ‘Guy Verhofstadt is een griezelige nationalist’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131203_00868982
Wat hij over Di Rupo zegt is niet geheel onwaar. In Franstalig België zijn er heel veel mensen die het succes van de Rode Duivels politiek proberen te recupereren en dat is inderdaad overbodig. Als iemand nu plots prominent aanwezig is op die matchen terwijl hij zich geen lor aantrekt van voetbal of de Rode Duivels dan is dat dus zuiver een politieke campagne. Dat mag, iedereen doet dat, maar het mag dan ook zo benoemd worden.
Oud 3 december 2013, 14:18   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een tegenaanval tegen een aanval ... da's al ingewikkeld voor mij hoor. En ook veel te agressief.
De Schoof predikt de liefde.
Waar laat je al die aanvallen en tegenaanvallen dan niet voor wat ze zijn ?

Citaat:
Nog moeilijker !
Maak eens een lijstje van de mogelijkheden waaruit ik dan mag kiezen.

Als 'binnenpretje' er bij staat, dan zal dat wellicht een goed kans maken.

.
Ik ga jou geen keuzes voorschotelen. Het is aan jezelf om keuzes te maken.

Oud 3 december 2013, 14:20   #11
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een wedstrijdje tussen een stelletje overbetaalde en incompetente particraten die bovendien alle media beheersen, is niet alleen niet gezellig, maar ook uiterst ondemocratisch. Het is als een missverkiezing waarbij slechts 10 meisjes op de 20 kandidates zich mogen voorstellen. Ondenkbaar.
Dat is inderdaad typisch Belgisch, waar de meerderheid zich moet voordoen als een onbestaande minderheid, behalve als het op betalen van de rekeningen aankomt natuurlijk, dan mogen ze de franstalige ongedekte checks tekenen.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 14:21   #12
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Nu vind ik Verhofstadt ook een griezel. Weet iemand op welke basis Dewever Verhofstadt een griezelige nationalist noemt. Wat heeft Verhofstadt gezegd dat hem een griezelige nationalist maakt?
Nu maken de traditio's zich constant schuldig aan ongefundeerde persoonlijke aanvallen. Maar nu DeWever dit doet zou ik toch veronderstellen dat er voldoende grond is voor deze uitspraak.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 14:22   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Aan die fratsen van Di Rupo en het voetbal kan je zien wat voor karakter dat is: een praatjesmaker en een hypocriet.

Wat De Wever zegt over Verhofstadt klopt volledig. De man verkoopt al die onzin en leugens over Europa omdat hij zelf nog zo veel mogelijk carrière wil maken binnen Europa. Ik noem die mens een Euro-fundamentalist.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 14:22   #14
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat weer inhoudelijk tot op de bodem.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 14:30   #15
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Aan die fratsen van Di Rupo en het voetbal kan je zien wat voor karakter dat is: een praatjesmaker en een hypocriet.

Wat De Wever zegt over Verhofstadt klopt volledig. De man verkoopt al die onzin en leugens over Europa omdat hij zelf nog zo veel mogelijk carrière wil maken binnen Europa. Ik noem die mens een Euro-fundamentalist.
Welke leugens en onzin verkoopt hij over Europa?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 14:39   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik uw woorden "overbetaald, incompetent, die bovendien alle media beheersen, niet alleen niet gezellig, maar ook uiterst ondemocratisch" lees, dan denk ik meteen aan de koninklijke familie.

Mocht dat te vergelijken zijn met enige 'miss', dan zijn het niet eens missverkiezingen, de prijs gaat naar de dochter van, hoe lelijk dat kind ook moge zijn...
Oud 3 december 2013, 14:40   #17
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Wat hij over Di Rupo zegt is niet geheel onwaar. In Franstalig België zijn er heel veel mensen die het succes van de Rode Duivels politiek proberen te recupereren en dat is inderdaad overbodig. Als iemand nu plots prominent aanwezig is op die matchen terwijl hij zich geen lor aantrekt van voetbal of de Rode Duivels dan is dat dus zuiver een politieke campagne. Dat mag, iedereen doet dat, maar het mag dan ook zo benoemd worden.
Het is me ook opgevallen, dat Di Rupo als 1ste minister bij elk tot nog toe gepleegd staatsbezoek door het staatshoofd aan de zogenaamde buurlanden aanwezig was. Dit is toch een louter protocollair gebeuren. Wat komt hij daar zoeken? Volstaat de aanwezigheid van de minister van buitenlandse zaken niet? Ik krijg de indruk, dat hij dat niet gunt aan Reynders, wat dat gaat gepaard met veel media-aandacht en hij wil daarin ook delen. Enige ijdelheid is hem niet vreemd.

Laatst gewijzigd door fcal : 3 december 2013 om 14:42.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 14:41   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Nu vind ik Verhofstadt ook een griezel. Weet iemand op welke basis Dewever Verhofstadt een griezelige nationalist noemt. Wat heeft Verhofstadt gezegd dat hem een griezelige nationalist maakt?
Nu maken de traditio's zich constant schuldig aan ongefundeerde persoonlijke aanvallen. Maar nu DeWever dit doet zou ik toch veronderstellen dat er voldoende grond is voor deze uitspraak.
Hier ben ik het ook mee eens. Ik lees graag zijn uitleg.
Oud 3 december 2013, 14:49   #19
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarop De Wever hard uithaalt naar het Europa-discours van Guy Verhofstadt. ‘Als Karel De Gucht nog een keer griezelige nationalisten zoekt, dat hij naar Guy Verhofstadt kijkt. Wat die over Europa zegt, dat is griezelig. Hij vindt een verleden uit dat nooit heeft bestaan, koppelt er een Europese identiteit aan en wie niet meewil mag ophoepelen. Daar krijg ik het koud van.’
Als BDW het daarvan koud krijgt moet hij het toch wel héél erg koud krijgen van zijn partij en geestesgenoten. Zij vinden een Vlaamse verleden uit dat er nooit is geweest binnen de grenzen van het huidige Vlaamse gewest. Ze koppelen daar dan ook noch een Vlaamse identiteit aan. En wie niet mee wil mag ophoepelen. Dat vertelde mij toch al menig flamingant op dit forum.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 14:51   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Welke leugens en onzin verkoopt hij over Europa?
Dat er voor Europa een grote toekomst is weggelegd en dat we er in moeten geloven. Als er nu één iets is waarvan de historische feiten hebben bewezen dat het niet werkt dan is het wel van Europa.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be