![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zopas op de radio een interview met Beke en de CD'nV zou nu ook positief staan tegenover een btw verlaging op electriciteit om beter te kunnen aanpappen met de SPa/PS.
Ik heb dus wel ernstige vragen bij zo'n maatregel, het dient voor een loonkostverlaging en betere competitiviteit voor de bedrijven. Maar de meeste bedrijven trekken die btw nu al gewoon terug, dat zal dus niets verschil uitmaken. Of gaan ze de niet aftrekbare tax verlagen? Toch wordt er enkel gesproken over btw, het is niet duidelijk. Europa zegt ook dat het zal leiden tot meer verbruik en verspilling, daar gaan de groenen dan niet blij mee zijn. Onzinnige maatregel in mijn ogen, er moeten betere zaken bestaan die rechtreeks het loon verlagen en de administratie vereenvoudigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Het dient vooral om de index te beïnvloeden...
Oh ja, en ook om zand in de ogen te strooien ![]()
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 16 november 2013 om 08:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Je bedoelt waarschijnlijk:
Het dient vooral om zand in de ogen te strooien... Oh ja, en ook om de index te beïnvloeden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Niks anders dan gewoon raddraaierij.Zijn we gewoon van politici.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Los van de kronkelredeneringen van de politici: elektriciteit is binnen onze samenleving gewoonweg een basisbehoefte. Bijgevolg past het niet dat de BTW-voet van de luxegoederen erop wordt toegepast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Electriciteit is helemaal geen basisbehoefte. Dat is een misprijzen van de miljarden mensen die zonder elektriciteit leven.
De positieve effecten op de economie van de BTW verlaging zijn als volgt: - De inflatie blijft beperkt en de indexsprongen worden uitgesteld. - Door de lagere BTW zijn grote commerciële energieverbruiker minder afhankelijk van vreemd vermogen voor hun liquiditeiten. ( minder interest op kaskrediet). De negatieve effecten zijn: - Belasting op milieu wordt verminderd. - Koopkracht electriciteitszuinige consument stijg minder door de verminderde inflatie. - Contraproductief effect groene subsidies. - Lange termijneffect is negatief berekend door menig gerenommeerd econoom. Benieuwd naar commentaar van Johan Van Overveldt ( N-VA).
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is exact de definitie van een luxeproduct.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een interessante visie om de taks te heffen op de primaire economie en niet op de secondaire zoals in de fat-tax. Het probleem is echter dat er meer invoer zal komen van afgewerkte producten op basis van aardappelen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 november 2013 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar het geen basisbehoefte is, laten we "aardappelen" natuurlijk uit de index. Ik wil hiermee slechts onderstrepen dat uw definitie van "basisbehoefte" ergens niet klopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest, mijn patatten als ik ze uitdoe zijn altijd afgewerkt. Ik moet ze alleen planten. Tegenwoordig betaal je meer voor de verpakking met weekmakers, als voor het product. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hierdoor heb ik wel minder dwang om te investeren in zonnepanelen en zuinige lampen die wel nog steeds 21% btw hebben. Een zeer hoge kost voor de overheid om slechts 1 indexering te beïnvloeden, dit heeft 0,0 invloed op de 2e en volgende indexering. Een zeer kortlopende positieve balans (1 indexering) met een langdurig nadelig effect door minder inkomsten van btw de volgende jaren en jaren. Ik begrijp het dus echt niet waarom daar zo op gefocust wordt, politiekers denken dat we dom zijn zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |