![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Aan de Vlaamse Regering.
Hemelwater= regenwater Sedert enige tijd wordt ik door de TMVW(waterdienst) met duizenden euros boete bedreigd als ik niet op hun eisen inga om mijn huidige rioleringssysteem te splitsen in afvalwater en "hemelwater". 't Is de schuld van de vlaamse regering zeggen zij.. Vraag: Wie betaalt dat? Antwoord: de eigenaar. Vraag: Hoeveel kost mij dat? Antwoord: ongeveer 2500€. Vraag: Gaat mijn oud systeem niet verstoppen? Antwoord: ? Zij incasseren wel maar nemen geen verantwoordelijkheid. Wel te verstaan: alleen oudere huizen (vanaf 1999 en ouder) zijn verplicht een volledig nieuw rioolstelsel aan te leggen naast het bestaande.. Als je in de komende jaren verbouwt of opnieuw bouwt is je geld letterlijk in het water gesmeten. De bedoeling van de wet is goed maar de praktische uitwerking is een gat in je geldbeugel. Vraag: Kan de regering zijn wet niet aanpassen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen begrijpt dat ge uw huisafval mee moet geven met de vuilkar, en niet op straat zomaar gooien.
Maar niet iedereen begrijpt dat ge uwe pis en kak niet zomaar onder de straat door een beetje verder in de rivier moogt gooien. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wacht tot ge zelf 1500 ballen moet uitgeven om uw riolering te laten heraanleggen. Gaat ge dan ook nog zo uit de hoogte doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast zie ik nog steeds het probleem niet: afval- en regenwater horen nu eenmaal niet samen. Niet in de waterwegen; evenmin in de riolering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben geluk gehad. De woning was orgineel al voorzien voor een gescheiden systeem , en dat was zo sinds de bouw ervan, in 1928.
Gebouwd in opdracht van een extreem vervuilende fabriek, om de uitgebuite loonslaven nog harder aan de fabriek te binden.
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je kan doen wat iedereen alhier doet: Een regenton onder elke afvoerpijp, en dat water gebruiken voor je tuin.
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je een bestaande woning hebt, waarvan de aanleg van het rioleringsstelsel conform de goedgekeurde bouwplannen zijn uitgevoerd, zie ik niet in hoe men met terugwerkende kracht zou kunnen eisen dat U dit aanpast.
Op zijn minst meen ik dat zoiets al snel voor de RvSt door de mand zou vallen. Ik stel voor dat U eens met een advocaat gaat praten en een briefje laat opstellen. Ik zou er meteen de rekening bij doen van die advocaat en de kosten opeisen met de melding dat ze je ten onrechte bedreigd hebben. Dit lijken mij alvast maffiapraktijken. Laatst gewijzigd door non-conformist : 25 januari 2014 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Het enige wat uit dit soort van regelingen van eender welke overheid blijkt is dat men wel hééééél véééééél projectjes heeft en een zeer grote mond, maar geen middelen om het uit te voeren. Bijgevolg probeert men het dan maar op deze manier af te schuiven op haar burgers met als gevolg dat deze blijven zitten met een pak kosten die feitelijk niet nodig zijn en waarvan ik zelfs mijn bedenkingen heb of deze juridische ook afdwingbaar zijn (zie voorgaande).
In feite komt dit dus weeral neer op een verdoken belasting en zo kennen we de Vlaamse overheden wel weer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat men met retro-actieve kracht het eigendomsrecht zou afbouwen. Zou jij daarmee akkoord gaan ? Ik heb geluk dat er bij mij geen gescheiden systeem is en de overheid nu éénmaal geen geld heeft om een riolering die slechts een goede 12 jaar geleden werd vernieuwd te gaan heraanleggen. Als men mij hiermee zou confronteren zou ik dit onmiddellijk doorschuiven aan mijn advocaat. Het is duidelijk dat we dit te danken hebben aan die onnozelaar en een Muyters en Peters. Vooral die Muyters een een zak van een vent. Laatst gewijzigd door non-conformist : 25 januari 2014 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U doet net alsof een elektrische zekeringskast uit het interbellum niet verplicht zou mogen vervangen worden door de bevoegde diensten. Normen veranderen nu eenmaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast maakt u geen schijn van kans in een mogelijk juridisch gevecht. Net zoals de bevoegde instanties een elektrische installatie kan afkeuren, zo kan men ook uw aansluiting afkeuren als die niet langer volgens de vigerende normen is. Bestaande rioleringen hoeven niet noodzakelijk "heraangelegd" te worden. In sommige gevallen volstaat een ontdubbeling. In België is de staat van de rioleringen echter niet al te best, door jarenlange verwaarlozing en onderinvestering. Daarom gaat het in veel gevallen vaak om het volledig herleggen van de riolering. Uit pure noodzaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rechtszekerheid is rechtszekerheid, punt uit. Dit soort van zaken houdt m.i. in een juridische discussie geen stand. Ik ben best bereid hierover een discussie aan te gaan indien het moment daar is. Daarmee valt de overheid natuurlijk in een zwart gat. Wat nogmaals hieruit blijkt is de totale rechtsonzekerheid die men in dit land veroorzaakt en het is juist dit soort rechtsonzekerheid die veel investeerders en ondernemers afschrikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het enige resultaat is dat de brandverzekering de benen neemt als het mis gaat.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |