![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Federale ambtenaren worden gedemotiveerd.
De oude machtspartijen weigeren het statuut te moderniseren. Gevolg: slecht presterenden worden niet buiten gesmeten, de goed presterenden moeten dat maar plezant vinden. Dat tesamen met andere aspecten maakt ons ambtenarenkorps te duur. En in plaats van dit te verwijten aan de schuldigen zelf, schiet men maar al te graag op de pianist. Duidelijk: het is het beleid dat een puinhoop is, niet het merendeel van het personeel. Gelukkig zit er verandering aan te komen. Dat begint met een duidelijk aanklacht: titel: De puinhopen van het federaal personeelsbeleid: op 12 jaar 5 van de 80.000 ambtenaren ontslagen link: http://www.n-va.be/nieuws/persberich...e-80000-ambten Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom neem je niet als titel: De puinhopen van het Vlaams ambtenarenbeleid of denk je dat je partijgenoten enkel de Waalse ambtenaren bedoelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Misschien moeten de leidinggevenden toch maar eens een paar boeken over competentiemanagement lezen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dat Vlaanderen niet leert uit de fouten van het federale niveau. Daar hebben ze na decennia lange strijd de statutaire benoemingen kunnen terugdringen. Op Vlaams niveau zijn statutaire benoemingen in opmars en aan interessantere congé- en werkzekerheidsvoorwaarden dan ooit het geval was op federaal niveau.
Enkel het Europees niveau biedt nog meer "job-for-live" zekerheid met tal van extralegale voordelen die in de privé als zwarte verloning wordt bekeken.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.fedweb.belgium.be/nl/eval.../#.UslMQ_TuLh4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() In 2012 spendeerde België 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan ambtenarenpensioenen. Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt. Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel!
De titel "Federale ambtenaren worden gedemotiveerd " is fout en moet zijn "Miljoenen mensen uit de privé zijn gedemotiveerd : zij betalen de hoogste belastingen en krijgen het laagste pensioen van de Westerse wereld, tot 3 keer minder dan statutair benoemde ambtenaren". |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooral nu ze hem hebben stilgelegd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spijtig voor U mogen die niet gebruikt worden om exuberante ambtenarenpensioenen mee te betalen. Indien U mij niet gelooft mag je het gaan vragen in Portugal, Griekenland, Spanje, Italië, etc wat ze daar met de ambtenarenpensioenen gedaan hebben. Het is onmogelijk voor N-VA om meer dan 35% vd stemmen te halen. De mensen die leven vd Staat zoals ambtenaren en andere uitkeringstrekkers overtreffen de mensen die welvaart scheppen. De kans dat N-VA in de federale regering komt is NUL. Maakt U zich dus geen zorgen over die partij. De kans dat de troika hier orde op zaken komt stellen is 100%. En dat zal U wel zorgen opleveren. Zij onderhandelen niet met de vakbonden, kennen geen verworven rechten. Zij leggen dwingende maatregelen op. Geniet nog maar wat van uw uitgesteld loon. U zal het dra met de helft minder moeten doen! Laatst gewijzigd door demonen : 5 januari 2014 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mijn evaluatie in ieder geval al gehad.
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik word de hele tijd geëvalueerd. Verslagen gaan door ettelijke handen, banden worden nagekeken en aan fouten worden gevolgen gegeven, verschillende keren per jaar komt er iemand naast me zitten en op mijn vingers zien, elke drie jaar moet ik examen en de resultaten hebben verstrekkende invloed op mijn loon, elk jaar op medische controle (vorig jaar 3 keer na een aanrijding), ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ploegbaas stuurde me er eens op uit om een dode boom om te leggen. Ik reed tot daar en bekeek de zaak, het waren twee dode bomen die vlak tegen elkaar stonden. Met de kettingzaag legde ik de eerste neer en toen ik aan nummer twee wou beginnen kwam de ploegbaas eraan gereden, hij liet me direct stoppen. Hij had enkel een vergunning om één boom om te leggen zo vertelde hij me, niet om er twee om te leggen. ik wees hem erop dat men voor een dode boom om te leggen niet eens een vergunning moest hebben, dat geloofde hij niet, hij kon niet aannemen dat ik gelijk had vermits hij een hogere graad had dan ik. Ik probeerde hem aan het verstand te brengen dat een dode boom gevaarlijk is, en dat men bij gevaarlijke situaties ook geen vergunning moest aanvragen als groendienst, ook daar had hij nooit van gehoord. Hij maakte een einde aan het gesprek door me de opdracht te geven van de dode boom nog twee jaar te laten staan, als hij dan nog niet terug uitgeschoten was zou hij een kapvergunning aanvragen om ook de tweede boom om te leggen... Als je zoiets in een film ziet dan geloof je dat niet.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 januari 2014 om 19:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is een wet die de overheid verplicht een zeker percentage andersvaliden in dienst te nemen. Maar ik neem aan dat je het niet over deze categorie hebt ?