![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#3 |
|
Minister-President
|
Nooit gelezen dag de titel van dit onderdeel is: godsdienst EN levensovertuiging?
|
|
|
#4 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
En toch zit in iedere gelovige ook een stukje ongeloof. Het is haast nooit zwart-wit
|
|
|
#7 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Godsdienst is nodig voor mensen die niet voor zichzelf kunnen denken. Vandaar het grote succes van de islam in bepaalde regio's.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het Christelijk geloof moedigt juist aan alles te onderzoeken maar het goede te behouden.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 27 december 2013 om 22:15. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dit gaat meer in de richting van ethische en persoonlijke oordeelsvorming.
|
|
|
|
#11 | |
|
|
Citaat:
Helaas zijn er ook hier personen die het misbruiken voor eigen macht. Dingen zo uitleggen zodat het in hun kraam past: De macht hebben en behouden. En dat is helemaal in strijd met hun basisfilosofie. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Galileo...flict_met_Kerk |
|
|
|
|
|
|
#14 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
De religioten mogen hier ook vrijelijk hun ding komen doen. Citaat:
Maar als niet religieuze kan je af en toe lol beleven aan die religieuze derrie. Het is een beetje zoals surrealisme. Het kan af en toe vermakelijk zijn, en zelfs kunstig. Citaat:
Je kan hier discussiëren over religie. Daarvoor behoef je natuurlijk zowel fanatieke niet-religieuzen als zwijmelende Jeezekes-freaks.
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=vt0Y39eMvpI |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
a. Ik kan niet geloven dat een intelligent wezen zoals de mens per toeval op de aarde ontstaan is. Dit ongeloof resulteert dan in een ander geloof: b. Er moet een intelligente creator aan het werk geweest zijn. Ik zou dus kunnen zeggen dat mensen die punt a. niet geloven inderdaad vrij skeptisch zijn, maar waatom ze dan b. geloven begrijp ik niet zo goed. Vooral omdat de wetenschappelijke bewijzen rond punt a. zich blijven opstapelen terwijl deze rond punt b. steeds meer ontkracht worden. Het zal waarschijnlijk aan het denkvermogen liggen. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Liever verveling dan ergernis.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De waarheid is de eenheid der tegendelen.
God bestaat en ook niet. Zelfs God ontkomt niet aan zijn eigen dialectiek..... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Banneling
|
Zoals ik gedacht had, buiten een paar uitzonderingen, die hopeloos proberen nog wat niveau in heel de discussie te brengen, maar die vlug opgeven want tegendraads tegen de bedoelingen van de meeste, niets dan zever in pakjes (zoals ze dat zo onverbloemd bij ons zeggen). Weet dat ik niets heb tegen anti-, a- of gewone theïsten, dat ik er niets tegen heb dat er hier af en toe eens gezond gelachen wordt, in tegendeel zelf, als het een goeie is kan ik het werkelijke appreciëren; maar al de rest.... En kom niet spreken over de vrijheid van mening van iedereen want de vrijheid van mening van iedereen wordt veel meer verstoord door stoorzenders die het hele spectrum domineren dan door een verbod om zijn mening te mogen zeggen.
Toch een paar goede ideeën aanhalen die hier geuit werden: En toch zit in iedere gelovige ook een stukje ongeloof. Het is haast nooit zwart-wit. Godsdienst is nodig voor mensen die niet voor zichzelf kunnen denken. Ik ben niet gelovig, maar de filosofie van het christendom die aan de basis ligt van het katholicisme, protestantisme, enz heeft veel positieve waarden, rond respect, vrede, sociale omgang enzoverder. Het Christelijk geloof moedigt juist aan alles te onderzoeken maar het goede te behouden. Helaas zijn er ook hier personen die het misbruiken voor eigen macht. Dingen zo uitleggen zodat het in hun kraam past: De macht hebben en behouden. En dat is helemaal in strijd met hun basisfilosofie. Mooi zo. Maar als niet religieuze kan je af en toe lol beleven aan die religieuze derrie. Het is een beetje zoals surrealisme. Het kan af en toe vermakelijk zijn, en zelfs kunstig. Met mijn opmerking hierop dat het eerder elke vorm van discussie in de kiem smoort omdat het toch zo graag zijn eigen domheden blijft aanhoren, liever dan aan andere de vrijheid te laten om echt kunstig te zijn. |
|
|
|