![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Mijn wens is een partij met volgende standpunten:
* afschaffen van de GAS boetes * afschaffen van Turtelbooms klassejustitie * vermindering personenbelasting * sterke macro-economische expertise en een lange termijn duurzame visie voor de heropbouw van onze economie op innovatieve manier * afbouw van de levenslange werkloosheidsuitkering * herinvoering van een legerdienst/civiele dienst * meer individuele vrijheid i.e. geen big brother toestanden toelaten * meer fundamenteel onderzoek aan de universiteiten Wie kan mij zeggen welke partij/politieker hier het dichtst bij aanleunt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
* Een totaalhervorming van justitie. [Daarbij in het bijzonder, de herziening van de wetgeving(en) met betrekking op elk aspect dat verband houdt met vervroegde invrijheidstelling]; Vraag: Hoe ziet u Big Brother toestanden? Is het verspreiden van bewakingsbeelden van een inbraak, een inbreuk volgens u? Vomondig akkoord met: * Herinvoering van de legerdienst; * Geen levenslange werkloosheidsuitkering; * Meer fundamenteel onderzoek via universiteiten Hoe dan ook, om op uw vraag te antwoorden; .. ik denk dat u rechts zal moeten kiezen.
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 15 januari 2014 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat er één partij is die de legerdienst terug wilt invoeren. Of het moest de pvda zijn die een Mao-uniform-stock nog ongebruikt in de rekken heeft liggen.
De Schoof is van een leeftijd dat hij weet wat legerdienst is. En geloof me vrij: zo'n staatsorganisatie is niet geschikt, absoluut niet geschikt, om een opvoedende of pedagogische rol te spelen voor jongvolwassenen (en voor niemand). Als een maatschappij zelf, via de geëigende instituten van gezin, school, jeugdwerking ... niet in staat is om haar jongeren groot te brengen volgens jouw visie, dan is er ofwel iets mis met die maatschappij, ofwel is iets mis met jou visie. tot slot: het is simpelweg onbetaalbaar. Alleen al de kazernes terug opkopen en terug inrichten om een massa jongeren te slapen te leggen en te voeden, kost ons een arm en een been. Ik denk ook niet dat er één partij is die gans het systeem van gas-boetes wil terugschroeven. Mogelijks wel terug onttrekken aan de gemeentes enz. maar dan zullen ze erg creatief moeten zijn om de Franstaligen te overtuigen om de actuele gerechtelijke procedures niet Latijns-ingewikkeld te laten blijven. Bwa weet ge wat: stem maar op de nva. Ik doe dat ook. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
OpenVLD - Turtelboom zijn voor klassejustitie en het toelaten van de mafia die met minnelijke schikkingen als een gebudgeteerde kost nu vrijuit misdaad kunnen begaan NVA zit achter de GAS boetes en lijken ook de vrijheid niet hoog in het vaandel te dragen NVA en Vl Belang verdrinken in communautair gezwets waardoor de echte problemen uit de kijker vallen Is er nood aan een nieuwe partij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() De Wever is zeer duidelijk wat GAS-boetes betreft.
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Wat zeggen ze dan?
Welke betrouwbare bron kan dit bevestigen/staven?
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok, niet op de televisiestations van Mars of Jupi(l)(t)er ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik herhaal de essentie van mjn vraag: "Wat" heeft N-VA exact gezegd met betrekking op de gasboetes? Welke betrouwbare bron kan dit staven? Met een uitspraak als "Bart De Wever is voorstander van de gasboetes", kan ik geen vrede nemen. In het kader van de polemiek die er ontstaan is rond de (vaak van de pot gerukte) toepassing(en) van de gasboetes, is er me dunkt een genuanceerdere uitspraak gemaakt. Ik ben ervan overtuigd, dat u de diepere betekenis van mijn vraag wel begrijpt, daar iedereen op school lessen 'begrijpend lezen' heeft gekregen. Of bent u afkomstig van Mars of Jupi(l)(t)er ?
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 15 januari 2014 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() De verstrenging van de GAS-boetes is één van de weinige zaken die N-VA vanuit de oppositie gesteund heeft. Het kan niet dat ze in 2013 voor een verstrenging zijn en ze er met hen nooit gekomen zouden zijn, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"Wat" heeft N-VA exact gezegd met betrekking op de gasboetes? Welke betrouwbare bron kan dit staven?
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een nieuwe partij oprichten moedig ik zeker aan. Hoe meer partijen, hoe preciezer kiezers kunnen aangeven wat ze willen, hoe democratischer. Maar vier maanden voor de verkiezingen is dat te laat. Tegen de volgende verkiezingen heb je nog vijf jaar, dus dat moet wel lukken. Laatst gewijzigd door Robinus V : 15 januari 2014 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Laat me raden, ... dat is eentje van SP.A ?
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is niets zwartwit, maar de N-VA is er zeker niet minder fan van dan eender welke andere partij die het goedkeurde. Dat enkel N-VA zich schuldig maakt aan te repressief optreden met GAS-boetes is natuurlijk ook niet waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij zijn er meerdere economische visies mogelijk dan de tiental visies die vertegenwoordigd worden door de partijen die we op onze stemcomputer zullen kunnen aanduiden.
Een partijkeuze is voor mij een kwestie van zoveel mogelijk binnenhalen van de gemeenschappelijke standpunten. Niet meer dan dat. Als de overlap met sp.a 40% is, met Groen 35%, met Open VLD 20%, met CD&V 15%, met PVDA 10% en met N-VA 5%, dan weet ik wat ik best kies, ja. Of mijn eigen economische visie 'duurzaam' is, wil ik voor mezelf geloven, maar het is best mogelijk dat ik me over een aantal dingen vergis; ieders visie kan steeds bijgeschaafd worden. Laatst gewijzigd door Robinus V : 16 januari 2014 om 00:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laat u behandelen.
![]() |