![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Bidden is iets prevelen tot iemand die je niet ziet en die er niet is maar waarvan je denkt dat hij/zij er wel is en hoopt dat je hem/haar ooit zal zien?
Zoiets? Of is het dat niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bidt je nooit Rollercoaster? Hoe vaak? Hoe verloopt zo'n gebed? Dien je in god te geloven vooraleer je kan bidden? Helpt bidden? Dient het te helpen? Bij wat dan wel?
Bidden is niet noodzakelijk met je handen gekruist op je knieën gaan zitten. Bidden is ook niet noodzakelijk hetzelfde als smeekbedes ten hemel richten. Voor mij is bidden in grote mate overeenkomstig met danken. Ik dank voor het bestaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bidden is vragen.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nadenken wel , bidden , niet !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor u dan toch. Voor mij niet. Je hoeft er volgens mij zelfs niet in een persoonlijke god voor te geloven. En je kan ook bidden zonder eerst voor jezelf te hebben uitgemaakt of je gelooft in 'het bestaan van God'.
Kan een atheïst bidden of is dat een contradictie? volgens mij hoeft dat geen contradictie te zijn. Bidden is niet het exclusieve domein van degenen die zeggen te geloven in een god. Dat is mijn mening. Dit is wat wikipedia zegt http://en.wikipedia.org/wiki/Prayer Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 december 2013 om 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mmmm , Vele manier van bidden & waar: plaatsen , tafel , kerk , bed , enz ....
Nadenken , ik zit nu aan mijn computer en denkt over een paar dingen na , bv: hoe formuleer ik mijn antwoord ?? Verder , nadenken over de dingen , je hebt een probleem , je denkt er over na , je vraagt iemand eventueel raad ivm hulp !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 22 december 2013 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ja, ik bid regelmatig. Als ik met mijn vrouw naar bed ga. Dat ze niet zwanger wordt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Tot haar heilige spiraal
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Dus omdat ik volgens jou ongelovig ben, moet ik mijn mond maar houden over religie, mag ik geen mening hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mag. Maar ik twijfel er aan of alle mannen volledig akkoord zullen zijn met haar uitleg. Of: Neen. Een ongelovige mag een mening hebben over wat bidden nu precies is. Dat mag. Maar ik twijfel er aan of alle gelovigen volledig akkoord zullen zijn met uwen uitleg. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus niet-gelovige of atheïsten kunnen beter hun bek houden , awel , dat kun je dan op uwen buik schrijven , u heeft net daarmee de oorlog verklaard en onverdraagzaamheid getoond !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 22 december 2013 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Moest ge eens weten wat onzin zij uitkramen! Laatst gewijzigd door Rollercoaster : 22 december 2013 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |