![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kruispunten waar de fietsers niemand hinderen en waar ze vlotjes door het rode licht mogen 'vliegen' (precies of ze doen dat al jaren niet ![]() Bij dat 'regeltje' daar in Gent denk ik dat de ziekenhuizen binnenkort veel nieuwe klanten gaan krijgen ... Verder zal het mij een worst wezen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de lokale situatie er zich toe leent, kan dit perfect.
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Yep. Het heeft geen zin te wachten voor een rood licht als er nergens een aankomende auto te zien is. In mijn buurt heb ik een aantal verkeerslichten staan die zo slecht zijn afgesteld, dat het feitelijk de moeite niet waard is om en kwartier te wachten. Zo heb ik als voetganger tevens al meerdere keren mijn bus kunnen halen in plaats van als een zombie naar een volledig overbodig rood licht te staan staren. In Nederland werkt de infrastructuur pas goed. Maar hier...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Het gaat hier uitsluitend om rechtsaf slaan. Ik ben eerlijk gezegd eerder voor een voorsorteerstrook die het verkeerslicht langs rechts passeert, waardoor je sowieso niet moet wachten, maar goed, dit is een aanvaardbare oplossing. Ik moet wel bekennen dat het toch wel wat wennen is, hier in Brussel.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ze doen maar. Ik weet in ieder geval dat een wagen sterker is dan iemand op een fiets. Knalt er zo iemand met zijn fiets op mijn wagen dan zal ik enkel wat papierwinkel moeten doen voor de omniumverzekering. Ik hoop dan voor die fietser dat hij ook niet meer moet doen dan dat of dat ze hem in een kist onder de grond moeten steken. Fietsers door het rood = niet mijn probleem of zorg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou dat toch niet willen meemaken hoor dat een kindje of iemand anders met zijn/haar fiets tegen de wagen knalde en men die daarna richting ziekenhuis moet sturen ![]() Op zich was het in beide richtingen door een straat rijden van fietsers al enorm ver gezocht. Men mag uiteindelijk ook eens werk gaan maken de fietsen te controleren want ik dacht dat er tegenwoordig niet veel fietsen meer rondrijden die in orde zijn zoals de wet het voorschrijft. Leesgenot ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 november 2013 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zijn landen waar die regel ook voor auto's geldt. Met veel (meer) ongevallen tot gevolg.
Regels moeten duidelijk zijn: rood = stoppen, en niet stoppen, maar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() in California mag dit zelfs met de wagen.
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In Belgie heb je het probleem dat er eigenlijk geen ruimtelijke ordening is en alles onlogisch en smallekes door elkaar al van het begin is neergezet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In bepaalde staten van de USA en bijna in gans Canada, in principe
Citaat:
Citaat:
# ![]() http://www.gruener-pfeil.de/aktion-h...ruenpfeil.html ook: Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 november 2013 om 19:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Met de franse slag neer gepoot, echt een zooitje ongeregeld.
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2013 om 00:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor de goede gang van zaken : ik zal NOOIT vluchtmisdrijf doen.
Maar als een fietser door het rood rijdt -ongeacht dit nu mag of niet mag- en hij rijdt tegen mijn wagen, komt ten val en moet naar het ziekenhuis of naar het mortuarium. Moet ik dan ineens een potje gaan blèten of zelfmoordneigingen krijgen? Pech voor hem dan maar op menselijke empathie moeten ze niet rekenen. Als ik mijn gevoelens moet laten spreken dan doe ik dat wel bij mijn kinderen. Er is ooit eens een brommerke tegen mijn stilstaande wagen geknald. Resultaat : open beenbreuk bij de motorrijder en de voorkant van mijn wagen helemaal stuk. En ondanks de omniumverzekering heb ik toch meer met mijn wagen ingezeten dan die pippo zijn been. Ambulance en politie gebeld (voor een alcoholcontrole, ge weet nooit met zo'n gasten) en dan mij bezig gehouden om zo snel mogelijk de wagen naar de garage te krijgen en een vervangwagen te hebben. En zelfs EERST nog de ambulance gebeld, dus toch nog iets menselijke empathie. Verder mocht hij voor mijn part daar wel blijven liggen. Het enige wat ik nog deed was hem vervloeken voor de beschadiging van mijn wagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u betrokken bent in een ongeval, is het uw plicht in die situatie uw verantwoordelijkheid op te nemen. Desnoods moet u die gewonde fietser op de achterbank leggen en er naar het ziekenhuis mee rijden. |
|
![]() |
![]() |