Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2014, 15:35   #1
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard Diabetespatiente aanzien voor junk

Citaat:
di 14 jan 2014, 17:47

HEMA: diabetespatiënte correct bejegend

DEN HAAG -
De beveiligingsbeambten van de HEMA hebben correct gehandeld met hun optreden tegen de 17-jarige diabetespatiënte Yosra Aajir in een vestiging in Den Haag. De klant is niet onjuist behandeld, aldus de HEMA dinsdag in een verklaring.

Aajir kreeg vrijdag een acute aanval en trok zich terug in een pashokje om zichzelf met insuline te injecteren. Zij zou urine hebben verloren toen de beveiligers het hokje betraden. Die zouden haar hebben aangezien voor een junk en de politie hebben ingeschakeld.

„Vanuit de feiten zoals wij die kennen, gebaseerd op verklaringen van ooggetuigen en videobeelden, is de berichtgeving door de media op een aantal punten onjuist en zijn de zaken uitvergroot”, aldus het bedrijf. De standaardprocedures zijn correct gevolgd, zegt de HEMA.

Uit respect voor de vrouw wil het bedrijf verder niet op de feiten ingaan. „De HEMA wil mensen te allen tijde respectvol behandelen en vinden het vervelend dat de indruk is ontstaan dat dit anders zou zijn.” Het concern heeft inmiddels contact met Yosra Aajir gezocht om de kwestie te bespreken.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...jegend___.html
Mooie blunder bij de HEMA daar. Ik neem aan dat men toch wel het verschil ziet tussen een junkspuit en de injectiespuit van een suikerpatiënt. Die krijg je trouwens op voorschrift en is niet voor iedereen te halen.
En zou je in dergelijk geval niet eerst eens goed informeren wat er aan de hand is ipv spuit zien, dus...zal junk zijn. Beetje domme conclusie van die security gasten. En dat noemen ze nog correct handelen, pffff

Laatst gewijzigd door stropke : 15 januari 2014 om 15:36.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 16:14   #2
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Spijtig voorval, maar ik kan het misverstand wel begrijpen (logisch dat die beveiligers de link met een drugs legden).
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 16:25   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Mooie blunder bij de HEMA daar. Ik neem aan dat men toch wel het verschil ziet tussen een junkspuit en de injectiespuit van een suikerpatiënt. Die krijg je trouwens op voorschrift en is niet voor iedereen te halen.
En zou je in dergelijk geval niet eerst eens goed informeren wat er aan de hand is ipv spuit zien, dus...zal junk zijn. Beetje domme conclusie van die security gasten. En dat noemen ze nog correct handelen, pffff
Je zou je daar in vergissen als je die aanname maakt.

De drugspuiters en suikerzieken die ik gekend heb gebruikten meestal dezelfde soort spuiten. Het enige verschil was meestal dat de suikerzieke zijn spuiten moest betalen daar waar de verslaafden ze meestal gratis kregen.
Oud 15 januari 2014, 16:35   #4
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je zou je daar in vergissen als je die aanname maakt.

De drugspuiters en suikerzieken die ik gekend heb gebruikten meestal dezelfde soort spuiten. Het enige verschil was meestal dat de suikerzieke zijn spuiten moest betalen daar waar de verslaafden ze meestal gratis kregen.
Het zou eerder omgekeerd moeten zijn. De suikerspuit op ziekenkas voorschrift en laat de ander maar dokken. Misschien nog een positieve stimulans om te stoppen. Zo hou je verslaving in stand.
Maja voor we off topic gaan : mijn punt is de, naar mijn mening, niet juiste houding HEMA. Zouden eerder toch moeten vergissing toegeven en "sorry" zeggen. Misschien wel privé gedaan maar openbaar geven ze vergissing niet toe, jammer !
Oud 15 januari 2014, 21:01   #5
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Spijtig voorval, maar ik kan het misverstand wel begrijpen (logisch dat die beveiligers de link met een drugs legden).
Hier ben ik het met u eens.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 22:14   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Of de spuiten dezelfde zijn, of op mekaar trekken, dat weet ik niet.

Maar ik weet wel dat ge u lelijk kunt mispakken en op het hoofd van je moeder zou zweren dat je iemand ziet die manifest dronken is, maar wel degelijk een suikerpatiënt is die in hypo gaat.

Ik kan me inbeelden dat winkelpersoneel iemand ziet 'zwalpen' naar de kleedhokjes, een verkeerde conclusie trekt.

Wat mij betreft: een spijtige vergissing van die mensen, maar vergissen is menselijk. Ik voorspel dat het nog gaat gebeuren; het gebeurt eigenlijk "dagelijks" (of wekelijks ... bla bla ..)
Eigenlijk feitelijk .... zou de suikerzieke zelf, en zijn/haar familie, dit moeten begrijpen.

Enne, waarom geeft de medische wereld die diabetici geen kaartje mee met een logo en wat goede raad?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 14:22   #7
stropke
Minister-President

Standaard Eindelijk excuus

Citaat:
HEMA maakt excuses aan diabetespatiënte

17-01-2014 | 06:21

DEN HAAG - Diabetespatiënte Yosra Aajir uit Den Haag krijgt alsnog excuses van HEMA. Dat liet het warenhuisketen donderdagavond laat weten. De tiener werd onlangs door beveiligers voor een junk aangezien toen ze zichzelf in een vestiging in Den Haag met insuline probeerde te injecteren.

Op de facebookpagina van HEMA zegt het bedrijf: 'Directievoorzitter Ronald van Zetten biedt namens HEMA Yosra A. excuses aan en aan alle diabetespatiënten die zich onbegrepen voelen door hun ziekte', luidde de verklaring van het bedrijf, dat eerder nog volhield dat Yosra niet onjuist was behandeld.

Een woordvoerster bevestigde dat HEMA betreurt 'dat er onbegrip is en dat mensen zich onbegrepen voelen'. De zegsvrouw wilde verder niet op de zaak ingaan.

Aajir kreeg vrijdag een acute aanval en trok zich terug in een pashokje om zichzelf met insuline te injecteren. Zij zou urine hebben verloren toen de beveiligers het hokje betraden. Die zouden haar hebben aangezien voor een junk en de politie hebben ingeschakeld.

Audio: HEMA biedt excuses aan diabetespatiënte
http://www.omroepwest.nl/nieuws/17-0...spati%C3%ABnte

Citaat:
Reageren
haagse kakker (den haag) 17-01-2014 | 07:17

Nu nog excuses van en stappen naar het beveiligingsbedrijf Trigion.
Als je alleen al de reacties leest van de vrouwelijke beveiliger die in die HEMA werkt, die mensen de K toewenst, die discrimineert en zelfs dreigt als je wat in de HEMA doet, en zij je te pakken krijgt "je wel wat botbreuken zal bezorgen", dit bedrijf Trigion is een blamage voor die branche.
De manier waarop deze "beveiligers" reageerden is rond uit verkeerd, wat als ze was weggezakt, zij hadden de situatie goed moeten inschatten en hulp verlenen, met dit onopgeleide bedrijf in een warenhuis, durf ik er als diabetespatiënt niet meer te komen, je verwacht hulp en niet behandelt te worden als crimineel!
Deze "beveiligers" kunnen misschien ingezet worden bij horeca gelegenheden als uitsmijter, dan kunnen ze hun agressie kwijt .Beter kan dit bedrijf zich geen beveiligingsbedrijf meer noemen!

Bovendien beste mensen, als je nu totaal geen verstand hebt wat de ziekte diabetes inhoud kun je beter niet reageren, klaarblijkelijk denkt men dat het gaat van: O, ik zit te hoog, nu ga ik even een toilet zoeken, in de rij staan en mijn insulinedosis spuiten op een onhygiënische toilet.
Nee, je voelt je op dat moment doodziek, slap, misselijk en denkt maar aan 1 ding, spuiten!
Dan heeft dit meisje nog netjes gedacht om in het eerste beste pashokje te gaan zodat overig winkelend publiek dit niet hoeft te zien, en dan wordt het gordijn open getrokken!, direct gedacht, een junk, en al helemaal niet naar het verhaal geluisterd. Terwijl een goed opgeleid beveiliger, politie en hulpverlener, leert dat je eerst kijkt, dan vraagt, dan luistert en dan handelt!!
Eind goed al goed hoop ik en sluit me helemaal aan bij reactie van deze man.
Een sterkte aan Yosra gewenst want het is heftig al zo jong moeten spuiten.

Laatst gewijzigd door stropke : 17 januari 2014 om 14:23.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 14:35   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Maar ik weet wel dat ge u lelijk kunt mispakken en op het hoofd van je moeder zou zweren dat je iemand ziet die manifest dronken is, maar wel degelijk een suikerpatiënt is die in hypo gaat.

Ik kan me inbeelden dat winkelpersoneel iemand ziet 'zwalpen' naar de kleedhokjes, een verkeerde conclusie trekt.

Wat mij betreft: een spijtige vergissing van die mensen, maar vergissen is menselijk. Ik voorspel dat het nog gaat gebeuren; het gebeurt eigenlijk "dagelijks" (of wekelijks ... bla bla ..)
Eigenlijk feitelijk .... zou de suikerzieke zelf, en zijn/haar familie, dit moeten begrijpen.

Enne, waarom geeft de medische wereld die diabetici geen kaartje mee met een logo en wat goede raad?

.
er zijn kaartjes die aanduiden dat iemand diabetespatient is.

De spuiten én de insuline én de pilletjes voor degenen die diabetes type2 hebben zijn gratis.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 14:46   #9
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Bij een hypo ga je beter niet spuiten maar eerder suikers binnenspelen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 16:13   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Spuiten of slikken, 't ligt allemaal dicht bijeen. Soms.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 januari 2014, 16:25   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spuiten of slikken, 't ligt allemaal dicht bijeen. Soms.

.
Ik heb zo'n idee dat je geen flauw benul hebt over wat diabetespatienten allemaal doorstaan. Dit is geen lachwekkende zaak.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 januari 2014, 17:38   #12
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ze had geen hypo maar hyper, teveel dus = insuline spuiten.
Oud 17 januari 2014, 17:45   #13
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze had geen hypo maar hyper, teveel dus = insuline spuiten.
Dat weet ik ook wel, maar Schoof verwisselde de twee.
Het is toch een vrij belangrijk iets, op zo'n moment verkeerd reageren kan slecht aflopen.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 08:35   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb zo'n idee dat je geen flauw benul hebt over wat diabetespatienten allemaal doorstaan. Dit is geen lachwekkende zaak.
Als ik je beledigd zou hebben, door een slecht moment of wat weet ik, dan wil ik me verontschuldigen.
Maar wees anderzijds gerust: de Schoof staat - al lang - met zijn twee benen volop in deze wereld. En humor helpt hem - en vele anderen - daar bij.

.

Oud 31 januari 2014, 15:18   #15
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
vr 31 jan 2014, 12:52
|
'HEMA-meisje' betrapt op diefstal
Van onze Haagse redactie

DEN HAAG -
Het veelbesproken ’HEMA-meisje’, dat onlangs door beveiligers voor een junk werd aangezien bij het Hollandse warenhuis in Den Haag, is vorige week betrapt op winkeldiefstal bij H&M.

HEMA-meisje ook betrapt bij H&M

De 17-jarige diabetespatiënte Yosra A. zou begin deze maand een pashokje in zijn gevlucht om zichzelf met insuline te injecteren. Toen beveiligers het hokje betraden zou de jongedame urine hebben verloren. De warenhuismedewerkers zagen haar aan voor een junk en hebben de politie ingeschakeld. Enkele islamitische politieke partijen in de Haagse gemeenteraad spraken direct van discriminatie door agenten.

Van meet af aan was er ook veel twijfel over de lezing van de tiener. Onder grote publicitaire druk bood de HEMA excuses aan. Ondertussen blijkt het ’HEMA-meisje’ helemaal niet zo onschuldig te zijn, want twee dagen na het ontvangen van de excuusbloemen werd ze betrapt tijdens haar rooftocht in een Haagse vestiging van het Zweedse mode-imperium H&M. De daad werd vastgelegd op camera’s.

Vanwege de jonge leeftijd van de dievegge blijft het bij een alternatieve straf via Bureau Halt. In de wandelgangen van het stadhuis werd gisteren de suggestie gedaan om haar een taakstraf te geven bij het warenhuis dat ze in verlegenheid heeft gebracht.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...iefstal__.html
Hier val je toch van achterover uit je bureaustoel...
In dan zit ik die nog te verdedigen, oké dat ze diabeet is kan ze niks aandoen, maar ze moet er geen misbruik van maken. Of moet nu eerst onzerzocht worden of ze echt diabeet is...hopelijk niet. Dan vinden ze het gek dat we moslims niet vertrouwen en met een scheef oog bezien.
Ech néét te filme zóówat.
Oud 31 januari 2014, 15:20   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Voor straf moet ze nu drie maanden gratis stage lopen op de afdeling herenbadmode.

Oud 31 januari 2014, 15:32   #17
crapuuleersteklas
Vreemdeling

Standaard

safetyfirst. Die mannen met hun V -teken op hun tetten. Is ergens ook wel te begrijpen. Vindt je nergens nog werk wordt dan bewakingsagent. Hoe meer crapuul hoe beter. Er waren wel grenzen want ik kwam niet door de testen. Te weinig of beter geen empathie met mensen. En dat islamitische politieke partijen weer op de kar springen is normaal. Zo kennen we die soort ook al wel langer.
crapuuleersteklas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2014, 16:24   #18
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Diabetespas vergeten ?
Oud 31 januari 2014, 17:28   #19
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Diabetespas vergeten ?
Geen idee, maar hier het hele verhaal van haar op video.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/12-0...plassende-junk

Moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer weet nu ik haar zag. Lijkt me vreemd dat het een type is dat gaat jatten...?
Of is er iets anders aan de hand geweest bij die winkeldiefstal? Heb wel eens gehoord dat bij ontregelde suiker men verward kan raken, de kluts kwijt is en ooit het verhaal gehoord dat iemand in die ontregelde toestand zelfmoord probeerde.
Wat is nu waar gebeurd bij haar ???
Oud 31 januari 2014, 18:15   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee, maar hier het hele verhaal van haar op video.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/12-0...plassende-junk

Moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer weet nu ik haar zag. Lijkt me vreemd dat het een type is dat gaat jatten...?
Of is er iets anders aan de hand geweest bij die winkeldiefstal? Heb wel eens gehoord dat bij ontregelde suiker men verward kan raken, de kluts kwijt is en ooit het verhaal gehoord dat iemand in die ontregelde toestand zelfmoord probeerde.
Wat is nu waar gebeurd bij haar ???
In "ontregelde" toestand ga je geen kleding pikken.

Als je in een hypo geraakt moet je trouwens niet spuiten maar glucose slikken.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be