Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2014, 21:41   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard stel je voor....GEEN sigaretten meer verkopen...

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...63074-3076.art

Het is altijd een kip- en ei situatie....rokerswaren zijn omzetmakers,en dus blijven zovele warenhuizen deze kankerstokjes verkopen.De staat,onder het mom van preventie,heft daar extra veel taks op,en zo bleef deze schijnheilige situatie maar door draaien.

CVS,de tweede grootste kruideniersketen in de VS ,doorbreekt nu deze onzalige ketting en maakt later dit jaar gedaan met de verkoop van sigaretten......

...het moet ergens beginnen.....en uitgerekend in de VS....in Marlboro country

Laatst gewijzigd door kelt : 5 februari 2014 om 21:45.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 22:06   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fluisterino Bekijk bericht

"Drogisterij" of "apotheek" lijkt me ietsjes beter te passen....een uitschuivertje in de Tijd dat ik gewoon overgenomen heb

Laatst gewijzigd door kelt : 5 februari 2014 om 22:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 09:13   #3
Tavek
Banneling

Standaard

De maatschappelijke trend die stelt dat roken "not done" is, zet zich gewoon verder.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 09:48   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als mensen zich willen autodarwineren, laat ze maar doen. Mensen teveel zowiezo.
Oud 6 februari 2014, 09:56   #5
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Ik ben blij dat ik gestopt ben met roken
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 10:30   #6
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Wat geldt voor sigaretten, geldt ook voor alcohol, suikerhoudende frisdranken, fastfood, rood vlees enz. De keuze voor een gezond/ongezond leven is er één die je zelf moet kunnen maken. Persoonlijk rook ik niet, maar ik leg ook graag eens een entrecôte op de barbecue en geniet van koffiekoeken op zondag, als ik daardoor maar 70 word i.p.v. 90, so be it.
Wat de staat moet betalen aan ziektekosten door welvaartsziektes, recupereert ze dan wel in het niet moeten uitbetalen van pensioenen.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 12:27   #7
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De maatschappelijke trend die stelt dat roken "not done" is, zet zich gewoon verder.
Trends zijn voor volgzame schaapjes.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 12:33   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wat geldt voor sigaretten, geldt ook voor alcohol, suikerhoudende frisdranken, fastfood, rood vlees enz. De keuze voor een gezond/ongezond leven is er één die je zelf moet kunnen maken. Persoonlijk rook ik niet, maar ik leg ook graag eens een entrecôte op de barbecue en geniet van koffiekoeken op zondag, als ik daardoor maar 70 word i.p.v. 90, so be it.
Wat de staat moet betalen aan ziektekosten door welvaartsziektes, recupereert ze dan wel in het niet moeten uitbetalen van pensioenen.
Neen, daar zijn de pensioenen te laag voor.
Oud 6 februari 2014, 18:39   #9
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Geen sigaretten meer betekent minder kiekens die aan kanker lijden, wat betekent dat we minder geld moeten verspillen aan medische zorgen voor die moronen die toch maar terminaal worden op den duur. Wie ervoor kiest zich te vergiftigen mbv roken of alcohol zuipen, moet er ook maar zelf de gevolgen van dragen en is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen gezondheid. Zulke mensen zouden beter uit eigen zak betalen ipv weer al eens te teren op geld van de belastingbetaler.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 6 februari 2014 om 18:40.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 18:55   #10
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Geen sigaretten meer betekent minder kiekens die aan kanker lijden, wat betekent dat we minder geld moeten verspillen aan medische zorgen voor die moronen die toch maar terminaal worden op den duur. Wie ervoor kiest zich te vergiftigen mbv roken of alcohol zuipen, moet er ook maar zelf de gevolgen van dragen en is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen gezondheid. Zulke mensen zouden beter uit eigen zak betalen ipv weer al eens te teren op geld van de belastingbetaler.
Elke mens sterft,de rokers sterven vroeger(waarschijnlijk om jou niet tegen te komen).
Door vroeg te sterven kosten ze minder aan de pensioenkas.
Je comment geeft aan dat je eindeloos wil leven omdat je niet drinkt,smoort.
Een roker betaalt voldoende door zn verslaving, een drinker ook.
Kben gelukkig dat ik je 90ste verjaardag niet hoef mee te maken.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 18:56   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u gebruikt hier totale onnozele desinformatie, propaganda van de linkschdragenden die denken dat ze het wiel moet uitvinden.

Uiteraard is roken slecht. Rokers sterven. Nietrokers ook.

Rokers brengen miljoenen op voor de schatkist.
Rokers gebruiken hun voorafbetaalde pensioenen niet
Rokers zijn dood voordat de standaard ouderdomsziektes hun werk komen doen

Nietrokers brengen niks op aan taksen voor de schatkist
Nietroekers hebben langer pensioenuitkeringen nodig dan waar ze voor hebben bijgedragen.
Nietrokers gaan langs alle stalletjes van de ouderdomsziektes en worden er voor behandeld: alzheimer, parkinson, ouderdomskanker, ouderdomsdiabetes, .... de lijst ik héél lang.

Alhoewel roker dus werkelijk héél slecht is voor de roker zelf, is het stomme argument dat ze teveel kosten gewoon van de pot gerukt. Rokers brengen geld op! zowel tijdens hun werkzame rokersleven als bij gebrek aan lange pensioenjaren.

Maar dit is geen argument om pro roken te zijn, net zomin als het kostenplaatje een argument is om tegen roken te zijn. Het is gewoon de zoveelste politiek correcte lapsus.

Van roken ga je dood. klopt.
Van niet roken ga je ook dood.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 21:51   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze dan de taks er uit halen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be