![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus moord : ja of neen | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 23,53% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
21 | 41,18% |
ieder zijn goesting |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,76% |
in bepaalde omstandigheden wel... |
![]() ![]() ![]() |
12 | 23,53% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() AANTAL ABORTUSSEN BLIJFT LICHT STIJGEN
Het aantal abortussen in ons land blijft licht stijgen. Vorig jaar hebben 16.600 vrouwen hun zwangerschap afgebroken, dat is zes procent meer dan in 2002. Dat blijkt uit cijfers van de Evaluatiecommissie. De gestage stijging van de laatste ja- ren zou voor een deel te verklaren zijn door een betere registratie. Gewone ziekenhuizen geven meer betrouwbare statistieken, vroeger deden alleen de abortuscentra dat. België zit bij de landen met het laag- ste abortuscijfer. Vooral jonge vrouwen kiezen voor een abortus, zegt Johan Van Bussel van het Centrum voor Relatievor- ming en Zwangerschapsproblemen. Erg , te beseffen dat het levn in ontwikkeling was , wat wel en wat niet kon geweest zijn, vrouwen zijn gewetenloos die zulke daden plegen en dan nog met medewerking van de Staat... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Groen Valkje : 1 september 2004 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Kinderen die in een ongelukkig gezin opgroeien, meer risico lopen slecht opgevoed worden, zijn minstens even erg...
Toevallig telefacts gezien? Dat meiske van 16 dat over een maand moest bevallen en niet wist wat een anesthesist was?
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() adoptie !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Okee, ik ga mezelf ziek melden bij de administratie en thuis ne goeie scheut whiskey inschenken. Dat ik het eens ben met Kaizer, daar heb ik een verwerkingsproces voor nodig.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als oudste van negen ongewenste kinderen denk ik daar anders over.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is aan de zwangere vrouw om die beslissing te nemen èn om er de consequenties van te dragen. NIEMAND heeft zich daar verder mee te bemoeien.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() Ik heb ja gestemd : abortus = moord , in welke omstandigheid dan ook
En de opmerking "wie weet groeit het op in een ongelukkig gezin , waar het ook nog eens niet gewenst is" , slaat gewoon nergens op ! Zo kan je moord op iedereen goedpraten : ik heb goesting om mijn vrouw te vermoorden ? no problem , wie weet is ze volgend jaar wel ongelukkig , laat ik haar dat maar besparen !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er namelijk zelf nog niet uit, wil ik toch even duidelijk maken dat uw reactie hol was...
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Heb er ook problemen mee, als je iedereen liquideert die een groter risico loopt om slecht opgevoed te worden, om minder kansen te hebben etc... waar eindigt het dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je bent gewoon van slechte wil.
![]() |
![]() |
#12 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() wat opvalt -zo stond in het artiekel in HBVL- is dat abortus steeds vaker voorkomt bij de vrouwen tussen de 20 en de 24.
dat zijn dus geen tienerzwangerschappen meer hé. dat zijn abortussen omdat het kind de 'vrijheid', de 'zelfontplooing', het 'levensgenieten' e.d. van madam zou verstoren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De enige schemerzone is natuurlijk als vaststaat (!) dat de gezondheid van de moeder in gevaar is . Maar moest ik vrouw zijn , ik zou nog vragen aan de arts wat de kansen zijn voor het kind indien ik de 9 maanden zou volbrengen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() Onvoorstelbaar , dat reeds 50% in deze peiling moord zonder boe of ba goedkeurd !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Vrouwen moeten kinderen baren dedju! En aan de haard zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Al uwe flauwe zever slaagt dus nergens op |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Dus u beweert dat een eicel of een zaadcel niet leven?
En in uw interpretatie is de morning-after pil dus ook moord ? |
![]() |
![]() |