Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2014, 19:30   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Hoe zit het met de halfbloedjes?

Ik hoor net het zeer schrijnende probleem van een Kongolees geadopteerd kindje dat bloedplaatjes nodig heeft maar ze hier niet kan vinden omdat blanken nu eenmaal "ander" bloed hebben dan zwarten.

Tiens.

Zoiets mochten we toch nooit denken, laat staan zeggen?

Ik begrijp ook de arts die vertelt dat door de verhoogde migratie, ze nu met tekorten zitten voor afrikaans bloed.

We mogen tot hiertoe nog niet weten of Aziatisch bloed ook zo apart is, en indien niet of het dan "blank" bloed dan wel "afrikaans" bloed zal wezen.

Maar ik vraag me nu wel af: hoe zit het met de halfbloedjes? Mogen we die term terug gebruiken? en welk bloed hebben die halfbloedjes dan?

Nooit gedacht dat de term "halfbloed" ooit nog eens zo letterlijk terug zou opduiken. Weer een fout puntje voor de poco's.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 19:38   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Het is uw etnomanie.
Los het zelf op...
(Gesteld dat er een probleem zou zijn...)

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 januari 2014 om 19:39.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 19:45   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nee mijn lieve schat. Het is niet MIJN probleem. Het is het probleem van dat kind dat hier geen bloedplaatjes kan vinden omdat de zwarte etnie andere bloedsamenstelling heeft dan de witte.
Als ze dit gegeven vroeger al eens duidelijk hadden bekeken en ernaar gehandeld in plaats van vooral te negeren en zeker onder de mat te duwen, dan zouden de klinieken nu niet in de problemen zitten omdat ze niet voldoende "negerbloed" in voorraad hebben.

Het is UW etnomanie die daartoe geleid heeft.

Citaat:
(Gesteld dat er een probleem zou zijn...)
ik zie dat u geen flauw benul heeft waarover u praat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 januari 2014 om 19:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 19:45   #4
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

http://www.bloodbook.com/world-abo.html
Oud 19 januari 2014, 19:49   #5
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nee mijn lieve schat. Het is niet MIJN probleem. Het is het probleem van dat kind dat hier geen bloedplaatjes kan vinden omdat de zwarte etnie andere bloedsamenstelling heeft dan de witte.
Als ze dit gegeven vroeger al eens duidelijk hadden bekeken en ernaar gehandeld in plaats van vooral te negeren en zeker onder de mat te duwen, dan zouden de klinieken nu niet in de problemen zitten omdat ze niet voldoende "negerbloed" in voorraad hebben.

Het is UW etnomanie die daartoe geleid heeft.

ik zie dat u geen flauw benul heeft waarover u praat.
Ik ben enorm ontroerd door uw bezorgdheid.
Oud 19 januari 2014, 19:55   #6
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Wat een onsamenhangend gebrabbel.

Voor de transfusie van trombocyten dient men gewoon rekening te houden met het klassieke ABO-systeem. Er zijn nog andere indicaties, maar geen daarvan zijn 'rasgebonden.'

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2689068/

Om op je vraag over halfbloedjes te antwoorden:

Er zijn verschillende bloedtypesystemen waarvan het ABO-systeem waarschijnlijk het meest relevante is. Bij halfbloedjes werkt het systeem van bloedgroepbepaling op exact dezelfde manier als bij 'volbloedjes.' Indien antigeen A aanwezig bij een van beide ouders -> bloedgroep A. Indien antigeen B aanwezig -> B. Indien A en B aanwezig -> AB. Indien geen antigenen -> O. Hetzelfde principe gaat op voor antigeen D. (de resusfactor)
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 19:57   #7
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht

Voor de transfusie van trombocyten dient men gewoon rekening te houden met het klassieke ABO-systeem. Er zijn nog andere indicaties, maar geen daarvan zijn 'rasgebonden.'

Er zijn verschillende bloedtypesystemen waarvan het ABO-systeem waarschijnlijk het meest relevante is. Bij halfbloedjes werkt het systeem van bloedgroepbepaling op exact dezelfde manier als bij 'volbloedjes.' Indien antigeen A aanwezig bij een van beide ouders -> bloedgroep A. Indien antigeen B aanwezig -> B. Indien A en B aanwezig -> AB. Indien geen antigenen -> O. Hetzelfde principe gaat op voor antigeen D. (de resusfactor)
Zou ze nu gerustgesteld zijn, denk je?
Ze heeft toch zo'n groot hart voor alle mensen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 januari 2014 om 19:57.
Oud 19 januari 2014, 20:05   #8
six
Banneling

Standaard

Citaat:

Daar gaat het niet om, met je linkschmenschenonderzoek van de sossenbastions. Het gaat erom dat de poco linkiewinkies de azielige zoekers soepsidies geven.

Wat je zegt is trouwens niet waar. Zwarten hebben een andere kleur dus iedereen weet dat zij een andere bloedsamenstelling hebben.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 20:06   #9
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
'De klinieken' zitten helemaal niet in de problemen omdat er niet genoeg 'negerbloed' is. Dat zijn pseudowetenschappelijke verdraaiingen van de werkelijkheid voortkomend uit je obsessies.

Het begint nu toch echt wel ernstig te worden. Etnomanie is helemaal geen ongepaste term, integendeel.
Oud 19 januari 2014, 20:08   #10
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Daar gaat het niet om, met je linkschmenschenonderzoek van de sossenbastions. Het gaat erom dat de poco linkiewinkies de azielige zoekers soepsidies geven.

Wat je zegt is trouwens niet waar. Zwarten hebben een andere kleur dus iedereen weet dat zij een andere bloedsamenstelling hebben.
Giechel.
Oud 19 januari 2014, 20:16   #11
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goh.
Als de multiculturele samenleving nu niet gaat slagen weet ik het ook niet meer.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 20:24   #12
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Goh.
Als de multiculturele samenleving nu niet gaat slagen weet ik het ook niet meer.
Opnieuw aan de Seroxat?
Oud 19 januari 2014, 20:35   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoor net het zeer schrijnende probleem van een Kongolees geadopteerd kindje dat bloedplaatjes nodig heeft maar ze hier niet kan vinden omdat blanken nu eenmaal "ander" bloed hebben dan zwarten.

Tiens.

Zoiets mochten we toch nooit denken, laat staan zeggen?

Ik begrijp ook de arts die vertelt dat door de verhoogde migratie, ze nu met tekorten zitten voor afrikaans bloed.

We mogen tot hiertoe nog niet weten of Aziatisch bloed ook zo apart is, en indien niet of het dan "blank" bloed dan wel "afrikaans" bloed zal wezen.

Maar ik vraag me nu wel af: hoe zit het met de halfbloedjes? Mogen we die term terug gebruiken? en welk bloed hebben die halfbloedjes dan?

Nooit gedacht dat de term "halfbloed" ooit nog eens zo letterlijk terug zou opduiken. Weer een fout puntje voor de poco's.
Zou graag een link of bron hiervan zien, want ik heb de indruk dat dit zuiver racisme is.

Bloedplaatjes om mensenlevens te redden haalt men immers niet enkel uit menselijk bloed.

Het is echter wel mogelijk dat men een persoon niet het juiste bloed of bloedonderdeel kan geven, omdat het moet dienen om een ziekte te bestrijden.
Dit heeft dus niet te maken met de huidskleur, die niet door het bloed, maar door een pigment in de huid word bepaald.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 20:45   #14
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Goh.
De multiculturele samenleving is.
Live with it...
Oud 19 januari 2014, 21:03   #15
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De multiculturele samenleving is.
Nope, dat is een sprookje dat poco's zichzelf blijven wijsmaken tegen beter weten in.

In de realiteit is wat jullie de 'multiculturele samenleving' noemen een conflictueuze fase waarbij verschillende culturen met elkaar in concurrentie zijn om het overwicht.
Vroeg of laat zal één cultuur hieruit als overwinnaar treden, ten koste van de andere culturen.
Oud 19 januari 2014, 21:05   #16
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nope, dat is een sprookje dat poco's zichzelf blijven wijsmaken tegen beter weten in.

In de realiteit is wat jullie de 'multiculturele samenleving' noemen een conflictueuze fase waarbij verschillende culturen met elkaar in concurrentie zijn om het overwicht.
Vroeg of laat zal één cultuur hieruit als overwinnaar treden, ten koste van de andere culturen.
Speel het anders na met uw playmobils als u het niet kunt laten.
Het is zo en mijn leven wordt er totaal niet door beïnvloed.
Die conflictuele fase speelt zich voornamelijk af onder uw hersenpan.

Ik begrijp wel dat het leuk moet zijn (h)erkenning te vinden met andere lotgenoten.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 januari 2014 om 21:10.
Oud 19 januari 2014, 21:09   #17
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is zo en mijn leven wordt er totaal niet door beïnvloed.
Dat jij gaan bal inzit met alles wat zich buiten je comfort zone afspeelt was ons al bekend.
Oud 19 januari 2014, 21:12   #18
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat jij gaan bal inzit met alles wat zich buiten je comfort zone afspeelt was ons al bekend.
Ben je intussen al getraind?
Oud 19 januari 2014, 22:15   #19
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Jack, ge moet echt eens leren uw pillekes op tijd in te nemen, jong. Zo kan het toch niet meer verder, he. Ik zal voor uw verjaardag eens ne wekker kopen, zie.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 22:19   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Jack, ge moet echt eens leren uw pillekes op tijd in te nemen, jong. Zo kan het toch niet meer verder, he. Ik zal voor uw verjaardag eens ne wekker kopen, zie.
Koopte gij voor mij eens nen wekker zie
Ma ne schonen, he!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 januari 2014 om 22:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be