![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed bestuur in A'pen.......
99 inwoners van dezelfde straat krijgen een GAS boete van 60 euro. Tis duidelijk waar het stadsbestuur de centen wil gaan halen. http://www.knack.be/nieuws/belgie/99...al-128365.html Dank u Bart De Wever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft mag het wel bij een waarschuwing blijven. Een generaal pardon zou De Wever en de bevoegde schepen Heylen sieren. Per slot van rekening kan men die mensen er toch niet van verdenken met kwaad opzet te hebben gehandeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat later zag die gast zijn fout in, haalde zijne zak binnen en vermeed zo de GAS boete. De andere mensen kregen de boete terwijl ze braaf naar TV zaten te kijken. Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 februari 2014 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Wat heet 'waarschuwen' natuurlijk... Ik krijg zoals elke Antwerpenaar jaarlijks een ophaalkalender in de bus en dat is het zo ongeveer. Dit jaar is er geloof ik maar één feestdag waar ik alert voor moet zijn. Dat is het verraderlijke: uiteindelijk doe je dan 51 weken van de 52 je ding zuiver op routine en dat werkt uitstekend; alleen die ene keer word je door je routine genekt. Bovendien mag het afval de avond tevoren al buiten staan, wat dan weer wél een feestdag kan zijn. Menselijk, al te menselijk dat inwoners zich al eens vergissen. De meeste mensen hebben nu eenmaal even veel verstand als twee geiten en hun vlooien. Een beetje clementie kan geen kwaad. Zo'n boete zou echt overdreven zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
100 % belachelijke conclusie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zou mij niet eens verwonderen mocht jij figureren in één van die NVA filmpjes.
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iedere week eens op uw ophaalkalender kijken is blijkbaar teveel gevraagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die ophaalkalender is ook een gewone kalender, eentje die gratis geleverd wordt. Gebruik die.
En natuurlijk, een feestdag wil over het algemeen zeggen dat werkmensen niet moeten gaan werken. Dus het moeten al echt debielen of niet werkmensen zijn die hun huisvuil op een feestdag buitenzetten. Het is een terechte gasboete. Een toeslag op domheid. Of had men liever gehad dat het een sluikstortboete wordt? Want dat is het wel uiteindelijk.
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat heeft de NVA nu met Gasboetes te maken, zaten die in de federale regering die die wet goedgekeurd heeft ? Citaat:
Of zijn Belgische wetten toch maar tijdverdrijf en prullebakpapier ?
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 februari 2014 om 11:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Het zijn wel de gemeentelijke overheden die bepalen wanneer en waarvoor ze de mogelijkheid van zulke boetes benutten. Maar het is inderdaad geen N-VA-verhaal. De bevoegde schepen is trouwens een CD&V'er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me dan toch dat wetten uiteindelijk toch toegepast worden, toch ergens een verademing in onze watjes-achterpoortjes-republiek.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() GAS-ambtenaren die een (volgens mij terechte) GAS-boete uitschrijven, en die vallen onder de bevoegdheid van een CD&V'er, dat is de fout van de N-VA?
ik denk dat er hier mensen zijn die elke nacht dromen van De Wever en/of de N-VA. Hoe geobsedeerd kan je zijn???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() We gaan weer uitzonderingen maken voor vergetelheden of dommigheid omdat het een hele straat betreft. Als ik mij ergens verkeerd parkeer maar het niet door heb, mag ik dan ook op clementie rekenen of moeten er dan in die straat 98 andere ook verkeerd geparkeerd zijn? Als de groep groot genoeg is, dan kan het door de vingers gezien worden voor veel mensen. Is het een individu, dan beboeten maar want 1 individu kan zich niet vergissen, ofwel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar brengt minder op. Zoals ik schreef, een toeslag op domheid.
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() 2! Maar duikboot, denk jij dan dat het bestuur zo'n gouden kans op wat extra centjes gaat laten liggen? Maar nee, het uitzuigen van de werkende mens is toch zoveel gemakkelijker! En 'overlast'? Hoe vormen een paar zakjes huisvuil nu 'overlast'? Ik zou willen dat ze dat eens nader definieerden... Je moet al echt lomp zijn om over zo'n zakje te struikelen. 60 euro is trouwens belachelijk veel voor zo'n stomme kleine vergissing. Gaat het bestuur onderhand wél eens iets doen aan mensen die écht sluikstorten? Dacht het niet, teveel moeite!
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 13 februari 2014 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
13 mei 1999: Het parlement keurt een eerste wet rond de gasboetes goed. De toenmalige regering was er eentje onder Jean Luc Dehaene en was een coalitie tussen CVP/PSC, SP/PS 30 mei 2013: Onder impuls van Joelle Milquet (CDH) keert de kamer een verstrenging van de Gasboetes goed. 31 oktober: 99 bewoners zetten onterecht hun vuilnis buiten. Ze krijgen een GAS boete januari - februari 2014: De bevoegde schepen (CD&V) vindt deze boetes terecht. Conclusie: het is de schuld van N-VA
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |