![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ikzelf ben overtuigend flamingant.
Hier heb ik zo mijn redenen voor : -omstreeks de middeleeuwen : Vlaanderen is een handelscentrum van de toenmalige wereld -1830 : Om de Franse overheersing te doen stoppen richt men "België" op. Een staat recht op een taalgrens. Begrijpen wie begrijpen kan... -Frans wordt de officiële taal in België hoewel er meer Vlaams spreken -Le roi spreekt enkel Frans (tot op de generatie van Filip, pas nu is het Elisabeth die tweetalig wordt opgevoed) -WOI : Enkel Walen worden officieren. -WOI : Frans wordt de taal in het leger -WOI : Vlamingen worden massaal naar het front gestuurd als kanonnenvlees, Walen blijven veilig thuis -WOII : Vlamingen die samenwerkten met Duitsland worden als landverraders beschouwd. We zouden een onafhankelijk Vlaanderen krijgen. -Wallonië neemt Brabant in. -De taalgrens verschuift naar het Noorden. -Faciliteitengemeenten ontstaan -Massale vreemdelingenstroom : naast Frans nu ook Arabisch etc. -Engelse overheersing -Wie een Vlaamsnationalist is, is een racist -Het énige wat Vlaanderen en Wallonië gemeen hebben : De Rode Duivels -geen politieke eenheid (W=links ; V=rechts) -Vlaamse economie is overheersend sterker -Verschillende taal Redenen genoeg dus! En nu, niet-flaminganten, Wat drijft jullie er toe om : -Belgicist te zijn? -Niet te begrijpen waarom iemand flamingant is -Zelf niet-flamingant te zijn? Dank Laatst gewijzigd door AVV.VVK : 14 juni 2014 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Alles Voor Vlaanderen
Vlaanderen voor Kristus Laatst gewijzigd door AVV.VVK : 14 juni 2014 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb interesse voor de drijfveren om jezelf een flamingant te noemen. Ik waardeer jouw topic enorm. Het is echter jouw persoonlijke visie op flamingantisme. Ik vraag me af hoeveel zelfverklaarde flaminganten jouw visie hierop delen.
Ik heb een vraagje. Enige tijd terug stelde ik een vraag aan de flaminganten alhier die nog steeds onbeantwoord is: http://forum.politics.be/showthread.php?t=151985 Is Bart De Wever een Flamingant ? Na jaren aanwezigheid op dit forum heb ik hier nog geen antwoord op mogen ontvangen. Graag had ik jouw antwoord hierop gekregen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Naar mijn mening is De Wever geen flamingant.
Of toch zijn partij niet.e Zijn partij is naar aanloop van deze verkiezingen enorm van standpunten veranderd. Zo gaat het niet meer om de splitsing, het koningshuis etc. , maar over "het N-VA model" en "het PS-model". De partij is rechts, maar niet Vlaams. Vlaams-nationalisme is het zelfde als flamigantisme. Het klinkt gewoon iets moderner of zo... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedoeld u de overgrote meerderheid van de vlaamse bevolking ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En als je niets zinnigs te zeggen hebt, blijf dan weg uit mijn toppic. Dit is enkel voor mensen die antwoorden op wat ik vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Uw vraag is hier al 35.000 keer gesteld.
Uw vraag is spam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Nogmaals: voor een "nieuweling" heb jij wel érg veel praat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja, ik stoor me aan mensen die geen argumenten hebben...
Wat is jouw argument om te zeggen dat ik veel praat heb ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#13 |
|
![]() Jij kan het weten.
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() !!! ++++++++++++++Alles++++++++++ ++++Vlaanderen++voor++Kristus+++ +++++++++++Vlaanderen++++++++
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 14 juni 2014 om 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Heb ik iets verkeerd gezegd misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Hoe zou ik dat weten?
++++++++++++++Alles++++++++++ ++++Vlaanderen++voor++Kristus+++ +++++++++++Vlaanderen++++++++
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 14 juni 2014 om 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus jij vind dominatie door Walen normaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]()