![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/9090/Voetba...ieel-toe.dhtml
De Wereldvoetbalbond FIFA staat het dragen van een sluier of tulband tijdens wedstrijden officieel toe. Na een testperiode van twintig maanden besliste de International Football Association Board (Ifab), het orgaan dat de spelregels beheert, het licht definitief op groen te zetten. Jérôme Valcke. © ap. "Wij hebben de beslissing genomen dat speelsters wedstrijden mogen afwerken met het hoofd bedekt", zo verklaarde Jérôme Valcke, secretaris-generaal van de FIFA, zaterdag op een persconferentie in Zürich. Hij voegde eraan toe dat mannen de keuze krijgen al dan niet een tulband te dragen. Dat was een vraag vanuit de Canadese sikh-gemeenschap. ![]() De sluier of tulband moet wel voldoen aan bepaalde voorwaarden. Zo moet hij overeenstemmen met de rest van de outfit, mag hij niet vasthangen aan het shirt en mag hij de veiligheid van de drager niet in het gedrang brengen. Persoonlijk vind ik dit een negatieve beslissing. Internationale regels zouden boven godsdienstige gebruiken moeten primeren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou een binnenkoppertje kunnen zijn maar met zo'n tulband zal het lastig worden...
![]()
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach voetbal interesseert me werkelijk geen flikker , maar ....
Oh boy , ze gaan weer goed !! Sinds wanneer is voetbal een geloofsgeloofgerichte sport ?? (geloofsgeloof = religie)
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle dagen karnaval.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mjaaa... Maar eigenlijk gaat het niet ver genoeg. Het zou vrouwen moeten verboden worden om voetbalmatchen bij te wonen. Tenzij met Nikab of, nog beter, met bourka. Bovendien, als men hen toelaat zouden die vrouwen dienen gegroepeerd te worden op afzonderlijke zitplaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van zodra de FIFA naturisten in hun blootje laat voetballen, kan ik die beslissing wel aanvaarden
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() OK, dat was inderdaad geen goede formulering. Het is inderdaad een eigen regel. Die ik dus sterk afkeur omwille van de eerder gegeven redenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er moet wel een discussie komen, want voetballen met een tulband en tennissen met een burka lijkt mij niet zo praktisch... |
|
![]() |
![]() |