Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2014, 02:10   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard Wie wordt formateur?

Gesteld dat het NVA de te verwachten overwinning behaald:

Wie er dan na de verkiezingen zal door Filiberke van België worden aangesteld tot formateur, daar ben ik wel echt benieuwd naar?

Welke staatsgreep staat er ons dan weer te wachten?

Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2014 om 02:10.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 05:36   #2
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Ik denk dat Prins Laurent dan formateur wordt. Dan heeft hij geen tijd om depressief te zijn , is hij met iets bezig en denkt hij voor eventjes dat hij de op 1 na belangrijkste persoon in absurdistan is, en o ja, dan doet hij tenminste iets voor zijn centen.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 05:47   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Ik denk dat Prins Laurent dan formateur wordt. Dan heeft hij geen tijd om depressief te zijn , is hij met iets bezig en denkt hij voor eventjes dat hij de op 1 na belangrijkste persoon in absurdistan is, en o ja, dan doet hij tenminste iets voor zijn centen.
Die ontwaakt juist uit een kunstmatige coma dacht ik.

Wel smerig dat:

Citaat:
"Prins Laurent ligt nu al elf dagen in het ziekenhuis, maar zijn ouders, koning Albert en koningin Paola, hebben hem nog altijd niet bezocht", zegt VTM NIEUWS-journaliste Eva Peeters aan het ziekenhuis in Brussel. "Volgens het paleis vertoeven ze nog steeds in het buitenland en bellen ze geregeld met prinses Claire."
Zo zie je maar wat voor een volkje dat eigenlijk is.

Laat Laurent daar nu niet populair zijn maar het is en blijft altijd je kind of zijn daar ook al twijfels over?

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 maart 2014 om 05:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 06:03   #4
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gesteld dat het NVA de te verwachten overwinning behaald:

Wie er dan na de verkiezingen zal door Filiberke van België worden aangesteld tot formateur, daar ben ik wel echt benieuwd naar?

Welke staatsgreep staat er ons dan weer te wachten?
Formateur ? Zover zitten we nog niet hoor.
Eerst een ontmijner, dan een verkenner, dan de voorzitter van Kamer en Senaat, dan de 3 wijzen en dan eventueel een informateur.....u ziet , we zijn nog niet toe aan de nieuwe patatjes
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 06:13   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Formateur ? Zover zitten we nog niet hoor.
Eerst een ontmijner, dan een verkenner, dan de voorzitter van Kamer en Senaat, dan de 3 wijzen en dan eventueel een informateur.....u ziet , we zijn nog niet toe aan de nieuwe patatjes
Citaat:
Eerst een ontmijner, dan een verkenner, de spion niet te vergeten!! ...
Het lijkt wel Stratego

Oud 29 maart 2014, 06:37   #6
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het lijkt wel Stratego

Toch ene die het snapt.
Man wat is dat lang geleden, stratego

Maar wie zou de spion kunnen zijn ? haha
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 06:46   #7
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

BDW 3 weken.
VDL 8 weken
YLT 12 weken
JLD 2 weken
WB 6 weken
EDR 6 maanden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 07:10   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man wat is dat lang geleden, stratego
Wel wij spelen dat nog regelmatig.

En ik ben altijd van mening geweest dat de gezelschapsspellen, het van de computer en aanverwante toestellen, terug zullen winnen en in menig huiskamer terug ter tafel zullen komen.
Oud 29 maart 2014, 09:33   #9
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
BDW 3 weken.
VDL 8 weken
YLT 12 weken
JLD 2 weken
WB 6 weken
EDR 6 maanden.
Vraag is: Hoe snel zal BDW zijn nota van tafel worden geveegd?http://www.knack.be/nieuws/belgie/po...on-135905.html
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 10:02   #10
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Laat Laurent daar nu niet populair zijn maar het is en blijft altijd je kind of zijn daar ook al twijfels over?
Wat Paola betreft zijn we daar vrij zeker van. Maar Albert???
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 10:06   #11
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Vraag is: Hoe snel zal BDW zijn nota van tafel worden geveegd?http://www.knack.be/nieuws/belgie/po...on-135905.html
Uit beleefdheid zal er met de man gesproken worden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 10:51   #12
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Waarom vraag je niet gewoon wie premier wordt? Dat komt toch op hetzelfde neer (bestaat trouwens al een draad over)
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 10:58   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben benieuwd of de entourage in staat zal zijn om Den Taaien van flaters te behoeden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 11:31   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Er loopt op dit forum reeds een enquête over dit topic:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=194581

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 11:32   #15
demonen
Banneling

Standaard

N-VA behaalde op 13 juni 2010 in een Kamer met 150 plaatsen de mooie score van 27 zetels. Daarmee werd ze de grootste partij maar om een regering te vormen moet je er 76 hebben, dus zijn er 75 zitjes nodig om de vorming daarvan tegen te houden. Laten we er zelfs van uitgaan dat N-VA de meest weerbarstige partij aller partijen is, dan nog volstaan haar 27 zetels rekenkundig absoluut niet om te gaan blokkeren. Meer nog: toen er dan toch eindelijk een regering uit de bus kwam, zat N-VA daar niet eens in. Di Rupo kon perfect van start gaan zonder die partij, wat voldoende aantoont dat de mythe van gijzelen en blokkeren geen steek houdt.

Waarom hebben de latere regeringspartijen zo lang gewacht om deze regering te vormen? Waarom hielden de klassieke partijen het land zo lang regeringloos? Hadden ze een motief?

Aangezien N-VA de grote winnaar van de verkiezingen was (A) en potentieel bleek te hebben om nog verder door te groeien (B) verkozen de fatsoenlijke politici om reden (A) en de machiavellistische om reden (B) dat die partij mee aan boord moest. Door de wol geverfde anciens met politiek inzicht, herinnerden zich het Agalev-scenario. Die partij liet zich in 1999 na een verkiezingsoverwinning meesleuren in de paars-groene regering, kon daar absoluut het verschil niet maken en betaalde die stommiteit in 2003 met het verlies van alle Kamerzetels.

Dat nummer wilden de andere partijen graag nog eens herhalen met N-VA dit keer in de rol van nuttige idioot. Dat kon door die partij te compromitteren als deelgenoot van een regering die geen vertaling zou zijn van zelfs maar een minimum van haar verkiezingsprogramma. Dan zou aan de kiezers bewezen worden dat een stem voor N-VA eigenlijk alleen maar meer van hetzelfde oplevert. Een dodelijker scenario kan voor een partij als N-VA niet bedacht worden.

De partij trapte niet in de val en stelde vast dat de lat te laag bleef hangen. Toen bleek dat N-VA uit ander hout is gesneden en niet bereid toe te treden tot een klassieke Belgische business as usual-regering moest gekozen worden voor plan B. Omdat compromitteren faalde volgde de tactiek van isoleren. We hebben het gezien dat N-VA gaandeweg meer werd weggezet als een onwillige en zelfs onhandelbare onderhandelaar.

Er werd nog een heel lange tijd gewacht om een regering te vormen omdat het publiek eerst moest worden gaar gestoomd. N-VA te snel bij het huisvuil zetten zou een storm van protest hebben uitgelokt en N-VA al te duidelijk in een slachtofferrol geduwd. Om dat te vermijden lieten de latere regeringspartijen de onderhandelingen zo lang aanslepen.

De 'nota De Wever' kwam op tafel op 17 oktober 2010 en werd daar terstond door PS afgesmeten. Waarom duurde het daarna nog tot 6 december 2011 vooraleer dan toch een regering zonder N-VA te vormen? Dat kon perfect een jaar eerder, wat meteen 365 van de 541 regeringsvorming had bespaard en de onderhandelingen beperkt tot 176 dagen. Het ontbrak de latere regeringspartijen dat hele jaar lang echter aan de moed om N-VA sneller buiten te smijten. Ze lieten de regeringsvorming onwaarschijnlijk lang aanslepen om reden van pure politieke berekening.

Bovenstaand verhaal is natuurlijk een stuk geloofwaardiger dan de mythe dat N-VA het land 541 zou hebben gegijzeld. Maar het is minder bruikbaar om die partij te bekampen. De mythe is propagandistisch nuttiger. Wie dus blijft herhalen dat N-VA het land 541 in de tang nam, wil geen feiten beschrijven maar voert propaganda tegen die partij.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/po...on-135905.html
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 12:34   #16
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel wij spelen dat nog regelmatig.

En ik ben altijd van mening geweest dat de gezelschapsspellen, het van de computer en aanverwante toestellen, terug zullen winnen en in menig huiskamer terug ter tafel zullen komen.
je bent niet alleen
klik
Citaat:
TableTop is a web series created by Wil Wheaton and Felicia Day.[1] TableTop is published on Felicia Day's YouTube Channel, Geek & Sundry.

In every episode, one or more boardgames are explained briefly by Wheaton and then he and his guests, usually web or TV personalities, play the game.[2] During Season 1, at the end, the winner receives a temporary trophy with his/her name taped on it, and the other players are interviewed by Wheaton on the "loser's couch". For Season 2, the trophy was replaced by a Certificate of Awesome, which the players do get to keep.

A wide range of hobby gaming titles were selected for their inaugural season, from classic euro games and family games to RPGs and card games.[3]

It has been described as "…like Celebrity Poker meets Dinner for Five, where interesting people got together for tabletop games." [
bron
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 12:51   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Denk jij dat Peter De Roover ( N-VA) die je integraal citeert formateur gaat worden ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 13:55   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben benieuwd of de entourage in staat zal zijn om Den Taaien van flaters te behoeden.

.
Het zit u hoog dat koning Philippe het tegen alle verwachtingen in geweldig goed doet hé ?

Zijn optreden en speech in aanwezigheid van Obama was subliem, net als zijn Engels.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 15:24   #19
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Denk jij dat Peter De Roover ( N-VA) die je integraal citeert formateur gaat worden ?
Wat ik denk is niet relevant maar de kans bestaat dat links niet wenst deel uit te maken van een regering die de grootste BESPARINGEN sedert WOII moet uitvoeren. Dit zal grotendeels gebeuren in de de ambtenarij en hun vele voordelen en in de sociale zekerheid.
Het is best mogelijk dat er helemaal geen regering gevormd kan worden en dat een deelstaat, in het algemeen belang, overgaat tot éénzijdige afscheiding.
Wat ik begrijp als buitenstaander is dat de pensioenen in hun huidige vorm niet financierbaar zijn op korte termijn, dat er gerechtelijke stappen genomen zijn tegen de beheerders van Arco, de Gemeentelijke Holding, ...
Dat Dexia badbank structureel verlieslatend is, dat wij ons patrimonium verkocht hebben, dat de werkloosheidsstijging en delokalisaties niet stoppen,
dat de franstaligen en nederlandstaligen elkaar nooit gemogen hebben en samen regeren niet mogelijk is, etc.
De enigen die dit land willen samenhouden doen dat uit slechts 1 overtuiging nl Vlaams geld. Ik heb het over NIET-produktieve mensen.
Wat ik ook denk is dat er dit jaar geen maatregelen meer genomen kunnen worden om de economische leegloop tegen te houden en dat de bereidheid van de Vlamingen om hun zuidelijke buren te blijven sponseren niet meer aanwezig is.

Laatst gewijzigd door demonen : 29 maart 2014 om 15:25.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 15:26   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Wat ik denk is niet relevant maar de kans bestaat dat links niet wenst deel uit te maken van een regering die de grootste BESPARINGEN sedert WOII moet uitvoeren. Dit zal grotendeels gebeuren in de de ambtenarij en hun vele voordelen en in de sociale zekerheid.
Het is best mogelijk dat er helemaal geen regering gevormd kan worden en dat een deelstaat, in het algemeen belang, overgaat tot éénzijdige afscheiding.
Wat ik begrijp als buitenstaander is dat de pensioenen in hun huidige vorm niet financierbaar zijn op korte termijn, dat er gerechtelijke stappen genomen zijn tegen de beheerders van Arco, de Gemeentelijke Holding, ...
Dat Dexia badbank structureel verlieslatend is, dat wij ons patrimonium verkocht hebben, dat de werkloosheidsstijging en delokalisaties niet stoppen,
dat de franstaligen en nederlandstaligen elkaar nooit gemogen hebben en samen regeren niet mogelijk is, etc.
De enigen die dit land willen samenhouden doen dat uit slechts 1 overtuiging nl Vlaams geld. Ik heb het over NIET-produktieve mensen.
Wat ik ook denk is dat er dit jaar geen maatregelen meer genomen kunnen worden om de economische leegloop tegen te houden en dat de bereidheid van de Vlamingen om hun zuidelijke buren te blijven sponseren niet meer aanwezig is.
Als je het zelf zegt...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be