![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Het wetsvoorstel Milquet om seksisme strafbaar te stellen is een goed wetsvoorstel | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
18 | 90,00% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wet die seksisme strafbaar moet maken, wordt ondertussen door zowat alle politieke partijen met een schuin oog bekeken.
Een meerderheid om het wetsontwerp van vicepremier en minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) goed te keuren, is er voorlopig niet. Zeer tot ongenoegen van Milquet zelf. Vraag: is het wetsvoorstel (Milquet) een goed idee of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Terwijl de wet, owv de ongemanierde en boertige islamieten, spijtig genoeg een absolute noodzaak is, vrees ik dat dit soort wet een heksenjacht kan veroorzaken.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet... Als zulke wetten niet duidelijk genoeg geformuleerd en gedefinieerd worden, zetten zij meestal enkel de deur open naar misbruik. En ik zie Milquet niet echt als iemand die zoiets op een serieuze manier zou aanpakken, na al haar andere 'wetsvoorstellen'...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat om een Belgisch wetsvoorstel, enkel mogelijk toepasselijk binnen Belgisch grondgebied.
Laatst gewijzigd door Rudy : 20 maart 2014 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar gaat men die wet ook op iedereen toepassen? of gaat bij een evtl klacht eerst kijken naar het geslacht, religie, geaardheid, afkomst vd dader en afkomst, gesalcht vh evtl slachtoffer?
in de feiten blanke man w vervolgd en bij moslim is het godsdienstvrijheid en sociale achterstand |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik voorspel dezelfde willekeur en vaagheid als bij de haat en racismewetgeving.
Geval A strafbaar, geval B gelijkaardig of erger niet strafbaar wegens theologische context. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Als het toepasselijk is op Belgisch grondgebied, is het dus toepasselijk op alle Belgen. Belgische marroefjes en Allahakbarzeveraars met de Belgische nationaliteit horen daar dan dus ook bij. Geen uitzonderingen om één of andere onzichtbare Oppersmurf. Anders kan ik evengoed een vergiet op m'n kop zetten en om uitzonderingen gaan brullen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die wet zal gebruikt worden om hostessen van autoshows te bannen en seksboekskes te verbieden. Niet om de vrouw in de straat te beschermen tegen bontkraagjes.
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() De godsdiensten die niet door de Verlichting heen zijn geloodst zouden dus al meteen verboden moeten worden, als je ziet hoe die mannen met hun vrouw en andere vrouwen omgaan...
Of wacht! Godsdienstvrijheid. Weinig nuttige wet met andere woorden. Zelf erger ik me dood aan mannen (ook de gewone atheïstische Belgen enzo) die seksistisch macho-gedrag vertonen t.o.v vrouwen en meisjes. Maar ik denk niet dat zo'n wet daar veel aan gaat veranderen. Enige wat denk ik helpt is een serieuze mentaliteitswijziging.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik dacht dat dit soort zever voor de Amerikaanse tak van het progressivisme gereserveerd was. Blijkbaar niet.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heb je het over echt seksisme, of wat de progressieve idioten als seksisme bestempelen?
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zien die progressieve als seksisme dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eender welke statistische verschillen tussen man en vrouw, ongeacht wat die verschillen veroorzaakt. Edit: Enkel natuurlijk als het als nadelig voor de vrouw zou zijn.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 20 maart 2014 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=AnarchoChristophe;7065413]Voorbeelden (met bron)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Kijk eens in deze draad wat Milquet wilt doen.
Voor de rest: quota's invoeren omdat er minder vrouwen dan mannen in een bepaalde sector tewerkgesteld zijn (terwijl dit meestal perfect biologisch en psychologisch te verklaren valt). Zagen over loonkloof tussen man en vrouw, ongeacht dingen als zwangerschapsverlof e.d. die gegarandeerd moeten worden en natuurlijk een kost met zich meedragen die ergens gecompenseerd dient te worden. Ik heb precies geen zin om het internet af te schuimen naar bronnen. Maar je weet ook dat dit actueel gezever is.
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Kijk eens in deze draad wat Milquet wilt doen.
Voor de rest: quota's invoeren omdat er minder vrouwen dan mannen in een bepaalde sector tewerkgesteld zijn (terwijl dit meestal perfect biologisch en psychologisch te verklaren valt). Zagen over loonkloof tussen man en vrouw, ongeacht dingen als zwangerschapsverlof e.d. die gegarandeerd moeten worden en natuurlijk een kost met zich meedragen die ergens gecompenseerd dient te worden. Tegelijkertijd liefst meer en beter betaald zwangerschapsverlof eisen. Dubbele achternamen invoeren want dat is een hoogdringende kwestie van ongelijkheid tussen man en vrouw. Ik heb precies geen zin om het internet af te schuimen naar bronnen. Maar je weet ook dat dit actueel gezever is.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 20 maart 2014 om 20:30. |
![]() |
![]() |