![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik die dacht dat die zijn valies al aan het pakken was die Termont? Als het al zover gekomen is dat we bepaalde woorden, waar uiteindelijk niets mis mee is, niet meer mogen gaan gebruiken volgens sommige idioten die mediageil zijn en op die manier toch even in het nieuws willen 'komen/te geraken' dan is het ver gekomen. Citaat:
![]() Nu is het echt wel ver gekomen dacht ik. Met de woorden 'allochtoon/autochtoon' is totaal niets mis, hangt er juist maar vanaf wat sommige mensen er van maken in hun, in de meeste gevallen, 'zieke geest ... ' Naar mijn bescheiden mening klinkt 'persoon met migratieachtergrond' precies als 'achterlijke' wat het woord allochtoon dan weer niet doet, want dat geeft gewoon een groep mensen aan die hier niet horen te zijn in ons land, zonder al teveel toeters en bellen. Ter info: Autochtoon: "de inheemse bevolking" Allochtoon: "van een andere aarde/gebied" (lees: zij die nog steeds niet sedentair geworden zijn) Ik geef een praktisch voorbeeld: Als ik schrijf: Ausländer raus dan zijn dat woorden. Natuurlijk denken daar veel mensen gelijk wat anders bij ![]() Zo zie je maar ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 maart 2014 om 09:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit wordt er weer zo eentje als "mensen zonder papieren" of "jongeren". Kortom, iets waar onze teergevoelige poco's heel serieus over doen, en waar de rest hen telkens opnieuw terecht mee uitlacht.
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In andere landen maken ze daar minder zever over. Daar verdwijnt niet het woord maar wel de allochtoon:
Marokko wil dat migranten integreren Aanpassen of vertrekken. Waarom dan hier al die poespas?
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen we alstublieft nog het woord "autochtoon" gebruiken ?
We zouden u bedanken op onze blote knieën indien het "ja" is. (We deden dat ook bij ons aller Turtel voor de dubbele naamgeving.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En Bertje knikte en zag dat het goed was.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 21 maart 2014 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() Het woord allochtoon dat samen met het woord autochtoon in Gent werd begraven zullen ze dit jaar weer opgraven. Ten behoeve van de Europese verkiezingen: een autochtone Europese burger wordt in dit land immers anders behandeld dan een allochtone Europese burger.Een allochtone Europese burger beslist immers zelf of hij zich laat inschrijven op de kiezerslijst. Een autochtone Europese burger wordt van rechtswege ingeschreven. Een discriminatie die tot stand werd gebracht door dezelfde partijen die met veel publiciteit de woorden hebben begraven. Een discriminatie die Jozef Dewitte weigert aan te pakken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uw belastinggeld aan het werk
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Een vraagje omtrent het gebruik van politiek correcte termen. Bij de uitvoering van mijn werk moet ik soms in teksten verwijzen naar de origine van personen met als het kan de afkomstige regio of continent. Maw, zou het vanaf nu correct zijn als ik schrijf, een persoon met Noord-Afrikaanse migratieachtergrond, een persoon met Oost-Europese migratieachtergrond, een persooon met Russisch-Krimse migratieachtergrond??? Suggesties?????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn grootmoeders was de ene afkomstig van Frankrijk en de andere uit Polen.
Ik wil dus vanaf nu aangesproken worden als "Xenophon met een Pools/Franse immigratieachtergrond".
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Te belachelijk voor woorden. De Witte is al net zo erg als Anciaux. Het is echt duidelijk hoe zij met plezier vanachter willen worden genomen door het importuitschot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() @Xenophon: Om je helemaal politiek-correct te kunnen aanspreken zou ik ook nog moeten weten in welke stad je woont: VB Brussel, dan is Xenophon een Brusselaar met Pools/Franse immigratieachtergrond. En Exnophon, voelt u zich al een beetje thuis hier in ons land ondanks je Pools/Franse immigratieachtergrond. Je nederlands is trouwens van een behoorlijk niveau, waarvoor mijn welgemeende felicitaties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan nogal veel willen. Je bent en blijft een tweede-generatie gastarbeider.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burger
|
![]() Dat van dat begraven van het woord 'allochtoon' is gewoon symboolpolitiek, waarmee Termont hoopt veel stemmen te blijven halen (en dat lukt hem waarschijnlijk ook).
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laat dat arbeider er ook maar af, want ik heb de staat voor het gerecht getrokken om geld te kunnen trekken zonder te arbeiden, die zaak staat op de rol om behandeld te worden op het eind van volgende maand. Ik hou u zeker op de hoogte. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit past echt in een strip van Urbanus.