![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar, wat is het met dien tjeef ?
Hij bood zich aan voor het europarlement, en werd door de kiezer gebuisd. Nu wil hij dan opgevist worden voor een ander politiek niveau. Hij zou dan misschien opgevist willen worden als Brusselaar, maar voor enkele maanden was hij kandidaat om gouverneur van West-Vlaanderen te worden. Voelde hij toen de bui al aankomen misschien? Maar wat is hij nu liefst: een Brusselaar in de actieve politiek, of een West-Vlaming in de non-actieve politiek (of interesseerde hem alleen de zeer riante vergoedingen, wedde plus wat er rond hangt - en dat is veel -) ? titel: Vanackere wil opgevist worden link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140605_01130590 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Anciaux, Vanackere, ...
Het is dringend tijd om de Senaat écht af te schaffen, hij dient toch alleen maar om de mening van de kiezer te trotseren. De kiezer stemt iemand weg, en dan wordt hij toch weer gecoöpteerd.
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ik zou mij iets meer zorgen maken over deze passage: Hij haalt uit naar de media: ‘Ik had de media veel meer moeten opvrijen. Er waren journalisten die openlijk zeiden: wat we schrijven, is verkeerd, dat weten we, maar u hebt nagelaten met ons te bellen, dus u zal het ook voelen.’
|
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Onze arco man geeft niet op.
Pure vetpotverslaving.
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Inderdaad : politieker zijn zou geen 40 jaar-carrière mogen zijn ; dan ontstaat het gevoel in een ivoren toren te huizen op een plaats die men van rechtswege "verdient".
Er zou een regel moeten zijn die een politieke carrière bv. tot een maximumtermijn van 10 jaar beperkt.
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of vies pollekevan den driessche ?
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer nachtmerries gehad?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kies, herkies of kies helemaal niet, naargelang mijn eigen goesting. En idem dito wat betreft commentaar leveren op politici. Niemand, maar dan ook niemand, en al zeker niet in de maand juni, zal mij de mond snoeren. Capiz ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die krijg ik enkel van vrouwelijke politici die al serieus last hebben van de gevolgen van de zwaartekracht en dan vergeten hun BH aan te doen.
http:// http://www.hln.be/hln/nl/957...t-van-VB.dhtml |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemde stelling, aangezien hij hengelt naar een job als volksvertegenwoordiger...
|
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Het gaat hem er mij niet over wie het precies is, maar gewoon over het systeem dat je mensen heropvist die niet verkozen zijn, en om die mensen partijpolitiek te belonen je een duur maar nutteloos orgaan als de Senaat laat verder bestaan.
Schaf dus de Senaat af, en de provincies mogen ook weg. En wie niet verkozen is, moet maar gewoon ander werk verrichten.
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In werkelijkheid is Steven Van Ackere de handpop van het ACW. Die "sociale" geldwolven willen op zoveel mogelijk plaatsen een dikke vinger in de pap houden. In naam van het zogezegde "middenveld". Ik heb een vermoeden dat zowat 2/3 van de CD&V mandatarissen en partijleden als CD&Ver vermomde ACWers zijn.
|
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Het lijkt me nuttiger het systeem van co-optaties te bekritiseren dan iemand die daar toevallig voor wordt opgevist. Ik mag dan ook hopen dat menig N-VA'er straks even kritisch zal staan t.a.v. de N-VA'ers (of de LDD'er) die deze maand nog zullen worden geparachuteerd in de Senaat-nieuwe stijl.
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regering is legale maffia.
![]()
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ho maar, kijk maar eerst eens in de jou meer vertrouwde kring. Steveke Stevaert heeft ook nogal "gestoeid" nietwaar? Nu steekt hij geen poot meer uit. Van den Driessche poogt zich toch nog ergens wat nuttig te maken binnen zijn partij.
|
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Eens men teveel inside information heeft, wordt men incontournable, en gaat De Partij altijd wel ergens iets voor je weten te vinden. Weze het een pseudo-overheidsbaan (style Leo Delcroix, b.v.), een bestuursfunctie (style Luc Van den Bossche, b.v.), enz... enz...
|
![]() |