Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 5 juni 2014, 06:04   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Vanackere wil opgevist worden

Ja maar, wat is het met dien tjeef ?

Hij bood zich aan voor het europarlement, en werd door de kiezer gebuisd.
Nu wil hij dan opgevist worden voor een ander politiek niveau.

Hij zou dan misschien opgevist willen worden als Brusselaar, maar voor enkele maanden was hij kandidaat om gouverneur van West-Vlaanderen te worden. Voelde hij toen de bui al aankomen misschien?
Maar wat is hij nu liefst: een Brusselaar in de actieve politiek, of een West-Vlaming in de non-actieve politiek (of interesseerde hem alleen de zeer riante vergoedingen, wedde plus wat er rond hangt - en dat is veel -) ?

titel: Vanackere wil opgevist worden
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140605_01130590

Citaat:
Ex-vicepremier Steven Vanackere hoopt op een herkansing in de Senaat of in de Vlaamse regering.

CD&V-kopstuk *Steven Vanackere, die ondanks bijna 151.000 voorkeurstemmen niet naar het Europees Parlement mag, ging gisteren in een interview met Actua-TV vlot mee in de speculatie dat hij toch nog opgevist kan worden als gecoöpteerd senator of als Brusselaar in de Vlaamse regering. Die moet immers verplicht één Brusselaar in haar rangen hebben.

Vanackere zal niet nee zeggen, al klinkt het diplomatisch dat ‘je over dat soort zaken niet te veel moet willen praten als je ze niet onmogelijk wil maken. Dat is iets waarvoor je gevraagd wordt en waarvoor je niet op tafel gaat kloppen.’

Al klopt Vanackere toch zachtjes maar hoorbaar op de tafel: ‘Zij die denken dat ik de politiek beu ben, vergissen zich. Ik heb dat in de campagne bewezen. Ik hoop dat mensen inzien dat wanneer 151.000 mensen voor je stemmen, dat ook een zekere democratische legitimiteit inhoudt.’

Bij CD&V reageren ze kort: ‘Er zijn veel mensen die minister willen worden, maar dat is nog lang niet aan de orde.’

In het interview blikt Vanackere ook terug op zijn aftreden als minister van Financiën omdat hij te nauw betrokken zou zijn bij het Arco-dossier. Hij haalt uit naar de media: ‘Ik had de media veel meer moeten opvrijen. Er waren journalisten die openlijk zeiden: wat we schrijven, is verkeerd, dat weten we, maar u hebt nagelaten met ons te bellen, dus u zal het ook voelen.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 juni 2014, 07:26   #2
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Anciaux, Vanackere, ...
Het is dringend tijd om de Senaat écht af te schaffen, hij dient toch alleen maar om de mening van de kiezer te trotseren.
De kiezer stemt iemand weg, en dan wordt hij toch weer gecoöpteerd.
Oud 5 juni 2014, 09:52   #3
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat mensen inzien dat wanneer 151.000 mensen voor je stemmen, dat ook een zekere democratische legitimiteit inhoudt.
Dat houdt juist niets in. Als mensen om de beste Belgische keeper van het jaar stemmen is het toch ook onlogisch dat Hazard die plek krijgt vanwege zijn stemmen als beste middenvelder.
IanVD is offline  
Oud 5 juni 2014, 10:00   #4
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar wat is hij nu liefst: een Brusselaar in de actieve politiek, of een West-Vlaming in de non-actieve politiek (of interesseerde hem alleen de zeer riante vergoedingen, wedde plus wat er rond hangt - en dat is veel -) ?
Ik zou mij iets meer zorgen maken over deze passage: Hij haalt uit naar de media: ‘Ik had de media veel meer moeten opvrijen. Er waren journalisten die openlijk zeiden: wat we schrijven, is verkeerd, dat weten we, maar u hebt nagelaten met ons te bellen, dus u zal het ook voelen.’
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 5 juni 2014, 10:00   #5
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Onze arco man geeft niet op.

Pure vetpotverslaving.
Oud 5 juni 2014, 10:07   #6
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Inderdaad : politieker zijn zou geen 40 jaar-carrière mogen zijn ; dan ontstaat het gevoel in een ivoren toren te huizen op een plaats die men van rechtswege "verdient".

Er zou een regel moeten zijn die een politieke carrière bv. tot een maximumtermijn van 10 jaar beperkt.

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline  
Oud 5 juni 2014, 10:22   #7
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
Inderdaad : politieker zijn zou geen 40 jaar-carrière mogen zijn ; dan ontstaat het gevoel in een ivoren toren te huizen op een plaats die men van rechtswege "verdient".

Er zou een regel moeten zijn die een politieke carrière bv. tot een maximumtermijn van 10 jaar beperkt.
Het zou al een hele stap zijn als het volk mocht kiezen welke politieker ze op welke plaats willen hebben. (en dat er dan rekening met wordt gehouden)
IanVD is offline  
Oud 5 juni 2014, 10:25   #8
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Anciaux, Vanackere, ...
Het is dringend tijd om de Senaat écht af te schaffen, hij dient toch alleen maar om de mening van de kiezer te trotseren.
De kiezer stemt iemand weg, en dan wordt hij toch weer gecoöpteerd.
Of vies pollekevan den driessche ?
Pandareus is offline  
Oud 5 juni 2014, 10:34   #9
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Weer nachtmerries gehad?
fonne is offline  
Oud 5 juni 2014, 10:43   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht

Ge moogt uwe regel steken waar de zon nooit schijnt.

Ik kies, herkies of kies helemaal niet, naargelang mijn eigen goesting. En idem dito wat betreft commentaar leveren op politici. Niemand, maar dan ook niemand, en al zeker niet in de maand juni, zal mij de mond snoeren.
Capiz ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 juni 2014, 10:47   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Weer nachtmerries gehad?
Die krijg ik enkel van vrouwelijke politici die al serieus last hebben van de gevolgen van de zwaartekracht en dan vergeten hun BH aan te doen.
http:// http://www.hln.be/hln/nl/957...t-van-VB.dhtml
Pandareus is offline  
Oud 5 juni 2014, 10:58   #12
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Consigliere Bekijk bericht
Iedereen die openlijk toegeeft, opgevist te willen worden, geeft ook openlijk toe, de postjes hoger in het vaandel te dragen, dan de wil van het volk te vertegenwoordigen.
Vreemde stelling, aangezien hij hengelt naar een job als volksvertegenwoordiger...
Pandareus is offline  
Oud 5 juni 2014, 11:31   #13
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemde stelling, aangezien hij hengelt naar een job als volksvertegenwoordiger...
Het lijkt erop dat hij verschillende hengels had uitgezet.
hamac is offline  
Oud 5 juni 2014, 11:37   #14
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moogt uwe regel steken waar de zon nooit schijnt.

Ik kies, herkies of kies helemaal niet, naargelang mijn eigen goesting. En idem dito wat betreft commentaar leveren op politici. Niemand, maar dan ook niemand, en al zeker niet in de maand juni, zal mij de mond snoeren.
Capiz ?

.
Mag jij alleen regels maken en vuilnis naar iedereen spuien of mogen andere mensen dat ook?
subocaj is offline  
Oud 5 juni 2014, 11:39   #15
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hem er mij niet over wie het precies is, maar gewoon over het systeem dat je mensen heropvist die niet verkozen zijn, en om die mensen partijpolitiek te belonen je een duur maar nutteloos orgaan als de Senaat laat verder bestaan.
Schaf dus de Senaat af, en de provincies mogen ook weg.
En wie niet verkozen is, moet maar gewoon ander werk verrichten.
Oud 5 juni 2014, 11:43   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Onze arco man geeft niet op.

Pure vetpotverslaving.
In werkelijkheid is Steven Van Ackere de handpop van het ACW. Die "sociale" geldwolven willen op zoveel mogelijk plaatsen een dikke vinger in de pap houden. In naam van het zogezegde "middenveld". Ik heb een vermoeden dat zowat 2/3 van de CD&V mandatarissen en partijleden als CD&Ver vermomde ACWers zijn.
quercus is offline  
Oud 5 juni 2014, 11:43   #17
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Consigliere Bekijk bericht
Iedereen die openlijk toegeeft, opgevist te willen worden, geeft ook openlijk toe, de postjes hoger in het vaandel te dragen, dan de wil van het volk te vertegenwoordigen.
Het lijkt me nuttiger het systeem van co-optaties te bekritiseren dan iemand die daar toevallig voor wordt opgevist. Ik mag dan ook hopen dat menig N-VA'er straks even kritisch zal staan t.a.v. de N-VA'ers (of de LDD'er) die deze maand nog zullen worden geparachuteerd in de Senaat-nieuwe stijl.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 5 juni 2014, 11:44   #18
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

De regering is legale maffia.
Oud 5 juni 2014, 11:46   #19
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ho maar, kijk maar eerst eens in de jou meer vertrouwde kring. Steveke Stevaert heeft ook nogal "gestoeid" nietwaar? Nu steekt hij geen poot meer uit. Van den Driessche poogt zich toch nog ergens wat nuttig te maken binnen zijn partij.
quercus is offline  
Oud 5 juni 2014, 12:07   #20
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ho maar, kijk maar eerst eens in de jou meer vertrouwde kring. Steveke Stevaert heeft ook nogal "gestoeid" nietwaar? Nu steekt hij geen poot meer uit. Van den Driessche poogt zich toch nog ergens wat nuttig te maken binnen zijn partij.
Eens men teveel inside information heeft, wordt men incontournable, en gaat De Partij altijd wel ergens iets voor je weten te vinden. Weze het een pseudo-overheidsbaan (style Leo Delcroix, b.v.), een bestuursfunctie (style Luc Van den Bossche, b.v.), enz... enz...
Bartjeuh is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be