Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2014, 04:48   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Hoofddoekenverbod in gemeenschapsonderwijs wankelt

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Het verbod op het dragen van de hoofddoek in het gemeenschaps*onderwijs is niet vol te houden. Dat zegt de auditeur van de Raad van State, zo berichten De Standaard en Het Nieuwsblad vandaag.
Vraag ik mij af wat te doen met die mensen die totaal geen boodschap hebben aan iemand anders zijn/haar godsdienstbeleving in welke 'duistere' vorm gegoten dan ook.

Citaat:
Hij aanvaardt wel dat een verbod gewettigd kan zijn in geval van groepsdruk of ordeverstoring.
Sorry, maar dat is het gewoon in de meeste gevallen, niets anders dan drukverstoring en ordeverstoring.

Laat dan de T-shirts met de opdruk 'Ik ben de reetkever' ook maar toe achter de loketten, want die mensen komen tenslotte ook voor iets op en willen dat met enige graagte delen met de rest van de wereld.

Laat dan een leerling die binnenkomt in de klas met een swastika op zijn mouw ook maar toe ... die komt ook voor iets op, wat het ook moge wezen of geweest zijnde.

Hebben ze er ene probleem mee dat er een hoofddoekenverbod van kracht is er staat hun niets in de weg van terug af te reizen naar de landen van herkomst waar men er naar alle waarschijnlijkheid zo geen probleem van maakt.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 april 2014 om 04:50.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 05:00   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Mensen dragen wat ze willen. Het leven is te kort om zich naar andermans oppervlakkigheid en angsthazerij te schikken.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 06:47   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Mensen dragen wat ze willen. Het leven is te kort om zich naar andermans oppervlakkigheid en angsthazerij te schikken.
Klopt, er is nog nooit niemand gestorven of ook maar enig nadeel ondervonden door geen hoofddoek te dragen.
We beloven het niet voort te vertellen aan hun God
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 07:00   #4
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dan dragen mensen ook niet, dat wat ze niet willen dragen en dan mag iemand van het VB ook op een poster staan met schoenen met gele zolen.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 april 2014 om 07:02.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 07:24   #5
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

We gaan privéscholen moeten oprichten om onze kinderen te beschermen tegen die islamitische, opdringere godsdienstgekte.
In een privschool kan je die religieuze fanatiekelingen buiten houden, niet?
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 07:26   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het vrije westen is zo vrij dat het binnen afzienbare tijd niet meer vrij zal zijn.
Oud 10 april 2014, 07:36   #7
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik neem aan dat straks iedereen een setje privileges kan opeisen, als op basis van een geloofsovertuiging van de regelgeving kan worden afgeweken dan behoor ik als individu dat ook te kunnen.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 08:07   #8
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
We gaan privéscholen moeten oprichten om onze kinderen te beschermen tegen die islamitische, opdringere godsdienstgekte.
In een privschool kan je die religieuze fanatiekelingen buiten houden, niet?
.

Het vrij onderwijs bestaat uit privé scholen...
Aandeel vrij onderwijs : 68,28% (tegen 15,27% gemeenschapsonderwijs en 16,46% van de gemeenten en provincies)

Het enige net dat het tot hiertoe aandurfde is nu net het gemeenschapsonderwijs waar het totaal verboden is. En net dit verbod wil men via de rechter terugdraaien. Jammer genoeg wou de katholieke koepel het niet algemeen verbieden doch laten zij de keuze aan de individuele scholen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 08:09   #9
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Op De Standaard online mag de lezer opnieuw commentaar posten, en nog wel bij het hoofddoekartikel. Dat is opmerkelijk, want de commentaren plaatsen werd gestopt enkele maanden geleden.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 08:10   #10
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Dan moet dit ook kunnen. Dit is nu eenmaal de man zijn levensovertuiging.

http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/h...eitskaart.aspx

Citaat:
Hasselaar mag niet met pastavergiet op identiteitskaart

Als het aan Alain Graulus (48) ligt, draagt hij binnenkort een pastavergiet op de foto van zijn identiteitskaart. Maar dat is buiten stad Hasselt én de federale regering gerekend. "Je mag geen hoofddeksel dragen op je pasfoto", klinkt het daar. De Hasselaar, die naar eigen zeggen aanhanger van het pastafarianisme is, diende een klacht in bij Meldpunt Discriminatie.
“Ik houd voet bij stuk. Ik heb de wet aan mijn kant. In zowel de federale als Europese wetgeving staat dat uitzonderingen wegens religieuze en medische redenen zijn toegestaan”, vertelt Alain. "Het levende bewijs daarvan loopt rond in Oostenrijk. Drie jaar lang heeft Niko Alm geprobeerd om een foto met pastavergiet op zijn rijbewijs te krijgen, en daar is hij uiteindelijk in geslaagd. Ook ik houd desnoods jarenlang voet bij stuk. Ik ben een koppige mens, ik plooi niet. Zelfs al betekent dat, dat ik momenteel zonder geldig identiteitsbewijs rondloop. Maar dat is niet mijn schuld, hé. Ik heb mijn plicht vervuld.

Aanhangers van het pastafarianisme geloven in Het Vliegende Spaghettimonster en daar hoort het dragen van een pastavergiet bij. Het Vliegende Spaghettimonster wordt afgebeeld als een hoop in de knoop geraakte spaghetti met twee oogstengels en twee gehaktballen. Het geloof werd in 2005 in het leven geroepen door de Amerikaanse leerkracht Bobby Henderson.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 10:30   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Klopt, er is nog nooit niemand gestorven of ook maar enig nadeel ondervonden door geen hoofddoek te dragen.
We beloven het niet voort te vertellen aan hun God
Toch wel raar dat zelfs onze eigen Sinterklaas geen kruis meer op zijn mijter mocht dragen.

Ik neem aan dat na de hoofddoek, nu ook de christelijke kindertjes met mijtertjes mèt kruis aan de lessen mogen deelnemen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 10:58   #12
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Ik neem aan dat straks iedereen een setje privileges kan opeisen, als op basis van een geloofsovertuiging van de regelgeving kan worden afgeweken dan behoor ik als individu dat ook te kunnen.
Dat is zelfs niet nodig , ge zet gewoon een bloempot op uwe kop en ge zegt gewoon dat dat moet van uwe godsdienst.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 11:05   #13
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Toch wel raar dat zelfs onze eigen Sinterklaas geen kruis meer op zijn mijter mocht dragen.

Ik neem aan dat na de hoofddoek, nu ook de christelijke kindertjes met mijtertjes mèt kruis aan de lessen mogen deelnemen?
Als zij met een hoofddoek in de klas mogen zitten , mogen mijn kinderen daar ook met een klakske van het VB zitten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 11:13   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Gewoon terug het school uniform invoeren, liefst met korte rokjes.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 11:15   #15
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Dan moet dit ook kunnen. Dit is nu eenmaal de man zijn levensovertuiging.

http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/h...eitskaart.aspx
Tja, als moslimaatjes met hun vod op de pasfoto mogen, waarom zou die jongen dan niet met een vergiet op de pasfoto mogen? We moeten wel eerlijk blijven, hé! Of wordt die jongen misschien gediscrimineerd tegenover die moslimaatjes?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 11:17   #16
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gewoon terug het school uniform invoeren, liefst met korte rokjes.
Ik heb nog op een school met schooluniform gezeten. Het uniform was nog redelijk vrij ook, we moesten gewoon kleren in 't wit en donkerblauw dragen. En niemand zeverde erover. Ik heb dan ook nog het geluk gekend om de lage school te hebben meegemaakt op een school zonder kopvodden.
Oud 10 april 2014, 11:17   #17
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als zij met een hoofddoek in de klas mogen zitten , mogen mijn kinderen daar ook met een klakske van het VB zitten.
2!!!!
Oud 10 april 2014, 11:23   #18
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aanhangers van het pastafarianisme geloven in Het Vliegende Spaghettimonster en daar hoort het dragen van een pastavergiet bij. Het Vliegende Spaghettimonster wordt afgebeeld als een hoop in de knoop geraakte spaghetti met twee oogstengels en twee gehaktballen. Het geloof werd in 2005 in het leven geroepen door de Amerikaanse leerkracht Bobby Henderson.
En er is meer kans dat je Het Vliegende Spaghettimonster tegen komt dan God.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 11:25   #19
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Iemand zal toch eens moeten bewijzen dat die hoofddoek een religieuze betekenis heeft. Het is pas de laatste 15 �* 20 jaar dat hoofddoeken in het straatbeeld verschenen. Waarom werden de eerste dertig jaar vd migratie geen gedragen ???

Waar in de koran staat vermeld, dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen ????
Ik heb het hier al meermaals vermeld, foute imams met veel teveel vrijheid hebben het hier grondig verpest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 10 april 2014 om 11:26.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 11:36   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Iemand zal toch eens moeten bewijzen dat die hoofddoek een religieuze betekenis heeft. Het is pas de laatste 15 �* 20 jaar dat hoofddoeken in het straatbeeld verschenen. Waarom werden de eerste dertig jaar vd migratie geen gedragen ???

Waar in de koran staat vermeld, dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen ????
Ik heb het hier al meermaals vermeld, foute imams met veel teveel vrijheid hebben het hier grondig verpest.
Vers 33.59 "kan" gebruikt worden om de dracht te verantwoorden. meer niet.
Bemerk dat wat tussen () staat door de vertaler zèlf is toegevoegd, dus geen koranische vertaling is.

Citaat:
33.59. O (most illustrious) Prophet! Tell your wives and your daughters, as well as the women ( (wives and daughters) ) of the believers,
to draw over themselves some part of their outer garments ((when outside their homes and when before men whom they are not forbidden to marry because of blood relation.))
This is better and more convenient for them to be recognized ((and respected for their decency and decorum)) and not harrassed. God is indeed All-Forgiving, All-Compassionate.

http://mquran.org/content/view/3592/4/

Dit is een hele plezant site, want hier besluiten ze zelfs dat één oog vrijlaten voldoende is.

Citaat:
33. The verse means that women must cover their heads and upper parts of their bodies. The majority of scholars conclude that they must also cover their faces except the eyes. As understood from the Traditions, this was the practice during the Messenger, upon him be peace and blessings, and the Companions (Abū Dāwūd, "Libās," 32, "Menāsik," 34; Imam Mālik, "Hajj," 16).

34. There are two important instances of wisdom in ordering Muslim women to cover themselves. Muslim women are women who deserve respect and who are to be protected from any offense or harassment. The veil both shows that they are Muslims, decent, and free (not bondsmaids), and demands protection against any harassment. Although no one can claim that a woman who does not wear a veil desires to attract the attention of men to herself, it is an undeniable and frequently witnessed reality that a woman who displays her charms often exposes herself to unwanted attention.

35. Despite all contrary assertions in the modern world, God, Who relates the injunction of veiling for women to His infinite forgiveness and compassion, explicitly declared that it is from compassion for women.
en dit is het gevaarlijke angeltje dat linkiewinkies met "slechts een lapje stof" blijkbaar maar niet in hun twee hersencellen krijgen:

Although no one can claim that a woman who does not wear a veil desires to attract the attention of men to herself, it is an undeniable and frequently witnessed reality that a woman who displays her charms often exposes herself to unwanted attention.

Dus mogen nu de vlaamse meisjes zich verwachten aan extra "unwantend attention" van de Mohammedjes in de klas, want als ze dat niet willen, dan moesten ze zich maar ingepakt hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 april 2014 om 11:39.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be