![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proficiat voor die onderzoekers van de UCL.
Zal dit een grote doorbraak betekenen van elektrische of hybride-elektrische voertuigen. Zelfs van gans onze mobiliteit? Of is het gewoon een stunt? Een bericht van "alles kaat koet" ? titel: b. wetenschappers ontwikkelen superbatterij die in vijf minuten oplaadt link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140307_01014233 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zucht.
Laat ons eens logisch wezen. Neme het accupack uit een deftige electrische wagen. 50Kw/u. Als we die op willen laden volgens de uitleg, moeten we daar dus 600 Kw inpompen gedurende 5 minuten. Op 400V is dat vrolijk 150A.
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Bedoel je niet Waalse wetenschappers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En Jaakske doet weer een 'Jaakske'. Die gaat het nog tot in den Dikke van Daele schoppen. 'Een Jaakske doen' - betekenis: nog nader te bepalen maar we hebben al wel een idee zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Tja, dan sta daar lekker mooi als particulier met een beschikbare drijfkracht van 3 x 32 A (400 V)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Van hun vorige revolutionnaire verklaringen heb ik als leek weliswaar - nog niks gezien:
http://www.rtbf.be/info/societe/deta...les?id=7834768 Ik neem aan dat het lang duurt, maar ik begrijp niet dat er internationaal niks over te vinden is. De producenten zitten toch niet hier? Of is er geld tekort? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel niets.
De titel van het krantenartikel is wat er staat; ik ga wel een eindje ver door een afkorting te gebruiken, omdat ik echt niet vaak het woord b. in de mond neem. Maar een titel meer dan dat veranderen, vind ik vervalsen. Had je opgemerkt dat ik die wetenschappers feliciteerde, in mijn openingspost? Dat rest mijn vraag: zou je niet elders willen gaan zagen? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat veranderd niks aan de wet van Ohm. En wat betreft het 5 minuten opladen van kleine accuutjes , zoals die van een GSM, da's hetzelfde verhaal. Dat wil zeggen dat de accu, zelfs ontladen, een lage interne weerstand heeft. En dat wil zeggen dat indien die een kortsluitingkje heeft, al de energie opgeslagen in een zeer korte tijd kan vrijkomen. https://www.youtube.com/watch?v=63c3NDwk2TU
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ach wat, dan werken we toch in de buurt van het absolute nulpunt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Aardig die berekeningen over de aanvoerlijn van dat vermogen. 12 A bij 50kV.
700 A bij 400V. en zo. Die auto's worden niet in een stofvrije ruimte maar in de buitenlucht opgeladen met een kabel en een stekker. Die stekker moet wel een heel lage kontaktweerstand hebben (en dikke poten die tegen zoveel stroom kunnen) want anders gaat het erg heet worden. Hoeveel warmte komt er vrij bij een stroom van 700 A door een kontaktweerstand van 1/1000 Ohm? (W = i x V = i x i x R). Zijn die kabels voor 700 A of voor 50kV nog wel te tillen? En dan moet de binnenkomende spanning verlaagd worden naar wat de accucellen nodig hebben: een Volt of 3 meestal. Die omzetter moet efficient zijn: hoeveel warmte komt er in 5 minuten vrij bij een 90% efficientie? Wat me eraan laat denken: mijn accu's worden bij het opladen warm. Hoeveel warmte moet erin 5 minuten afgevoerd worden? Laatst gewijzigd door Mahalingam : 11 maart 2014 om 00:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Deze is knap gevonden
![]()
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan zouden ze binnen de 5 minuten opgeladen geraken hoor
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |