Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 april 2014, 19:36   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.469
Talking E40 ligt er niet lang na herstel weer erbarmelijk bij

Bron

Ik doe die bewuste E40 met de regelmaat van de klok en het is echt geen leugen dat 'hij' slecht ligt.

De oplossing zoals ... ?

Link
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 april 2014 om 19:36.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 19:40   #2
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

In Nederland liggen de wegen er 10 keer beter bij.
Ik heb me eens laten vertellen dat het materiaal die ze gebruiken vele keren duurder is dan het onze, maar op termijn dat terug winnen omdat ze die niet telkens moeten herstellen
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 20:05   #3
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
In Nederland liggen de wegen er 10 keer beter bij.
Ik heb me eens laten vertellen dat het materiaal die ze gebruiken vele keren duurder is dan het onze, maar op termijn dat terug winnen omdat ze die niet telkens moeten herstellen
Dus toch niet zo gierig
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 20:40   #4
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.872
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HLN.be
Bij Wegen en Verkeer zeggen ze dat dat een bewust keuze was, om de kosten te drukken.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...lijk-bij.dhtml
Wegens besparingen
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 00:48   #5
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.279
Standaard

Zéér juist. Hoeveel keer ik de E40 op bepaalde stukken wederom zie heraangelegd worden... Laat staan de kleinere wegen. Zou dit te maken hebben met $$??
Geeft de (r)overheid geen bonus uitgevaardigd indien de werkzaamheden vroeger gedaan zijn dan gepland? Neem hierbij dat goedkoper materiaal de werkzaamheden mogelijks kan versnellen + het feit dat men na x jaar het nogmaals mag doen. En de kleine man betaalt, waarbij daarna snel een putje tot 2 maal toe snel wordt gedicht wegens dodelijk ongeval...

.
__________________
- Stop de renovatieplicht
- slava Ukraini

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 3 april 2014 om 00:48.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 20:11   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Heeft volgens mij een groot deel te maken met de verf van de wegmarkeringen die waarschijnlijk op één of andere manier inwerken.
Heel veel beschadigingen vallen op zulke markeringen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 21:15   #7
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
In Nederland liggen de wegen er 10 keer beter bij.
Ik heb me eens laten vertellen dat het materiaal die ze gebruiken vele keren duurder is dan het onze, maar op termijn dat terug winnen omdat ze die niet telkens moeten herstellen
Dit klopt en het is ook een gevolg van de ambtenaren die hun werk niet goed doen en onvoldoende controleren.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 05:51   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ofwel is dit het gevolg van een bewuste strategie ingegeven door corruptie, incompetentie of onverschilligheid...

Een pluim op de hoed van mooiprater Hilde Crevits...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 07:39   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.844
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dit klopt en het is ook een gevolg van de ambtenaren die hun werk niet goed doen en onvoldoende controleren.
Het is ook een gevolg van verouderde normen voor wegenbouw-grondstof, die nog eens opgesteld geweest zijn door de toenmalige fabrikanten van die grondstoffen.

Voeg daarbij nog eens het onvermogen van de ambtenaren om deftige controles uit te voeren. Of de mensen die het wel goed willen doen worden teruggefloten door hun meerderen (politiek of ambtenaarlijk), of ze draaien gewoon mee in't carrouselleke, en doen ze hun werk zoals het het best uitkomt voor de zakkenvullers.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 14:02   #10
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.148
Standaard

Laat de vrachtwagens maar op ons kosten maar verder onze wegen kapot denderen.Grrrrr(die grr is wel op onze fantastisch politieke mensen die we gewoonlijk kiezen als vanouds als het zover is en als vanouds er hun botten aan vegen als ze benoemd zijn voor de zoveelste keer.

Laatst gewijzigd door fabianen : 7 april 2014 om 14:02.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 17:15   #11
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Laat de vrachtwagens maar op ons kosten maar verder onze wegen kapot denderen.Grrrrr(die grr is wel op onze fantastisch politieke mensen die we gewoonlijk kiezen als vanouds als het zover is en als vanouds er hun botten aan vegen als ze benoemd zijn voor de zoveelste keer.

Juist, al die vrachtwagens afschaffen, verbieden en uit ons land weren. Die hebben toch geen nut en veroorzaken alle files en ongevallen.
De haven van Antwerpen en Zeebrugge sluiten, de veilingen, de warenhuizen en alle logistieke bedrijven,.... Allemaal niet vandoen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 17:28   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
In Nederland liggen de wegen er 10 keer beter bij.
Ik heb me eens laten vertellen dat het materiaal die ze gebruiken vele keren duurder is dan het onze, maar op termijn dat terug winnen omdat ze die niet telkens moeten herstellen
Logisch. De Nederlanders komen in iedere vakantie onze wegen stukrijden met hun sleurhutten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 17:34   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.844
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Logisch. De Nederlanders komen in iedere vakantie onze wegen stukrijden met hun sleurhutten.
Als zo'n caravanneke van kustmijnkloten onze wegen kan kapotrijden, dan verdienen we gewoon niet beter.

En natuurlijk, waariom zijn de Nederlandse wegen dan wel in goeie staat? Daar worden die sleurhutten ook over gesleept.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 19:28   #14
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
In Nederland liggen de wegen er 10 keer beter bij.
Ik heb me eens laten vertellen dat het materiaal die ze gebruiken vele keren duurder is dan het onze, maar op termijn dat terug winnen omdat ze die niet telkens moeten herstellen
Weer het gezegde bevestigd: Goedkoop is duurkoop en omgekeerd.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 11:42   #15
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Waarom stelt men de aannemer niet verantwoordelijk gedurende x jaren voor het geleverde werk??

Stukgereden banen binnen die garantieperiode staat gelijk aan GRATIS herstellen!!

Thans levert minderwaardige kwaliteit werk op voor de aannemer , dus minder kwaliteit = meer werk = meer poen !!

Reken daar dan nog alle economisch verlies bij voor bedrijven, en men ZOU vlug tot een conclusie moeten komen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 12:18   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.652
Standaard De wegwanbeheerder...

1 dode door nalatigheid wegbeheerder.

Citaat:
http://www.gva.be/regio-waas/waasmun...k-ongeval.aspx

Op 4 april van 2011 gebeurde een dodelijk ongeval op de N446 in Waasmunster. De vrachtwagen reed in de richting van Dendermonde en week af van zijn rijvak. Het gevolg was een frontale botsing met een tegenligger.

De bestuurder van de aangereden auto raakte zwaargewond. De brandweer had heel wat tijd nodig om de man te bevrijden uit het wrak. Toen het slachtoffer uit de auto was probeerden de hulpdiensten hem nog te reanimeren, maar dat was tevergeefs. Hij overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.

Het parket stelde een verkeersdeskundige aan en die bevestigde dat het ongeval te wijten was aan een put in het wegdek van tien centimeter diep. De put was ook een meter lang.

De Vlaamse overheid zou al langer op de hoogte geweest zijn van het mankement
.
Waar blijft de dagvaarding van de Vlaamse overheid ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 13:26   #17
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Tijd geleden het volgende gezien : een trottoir diende te worden aangelegd in Belgische blauwsteen van ca. 10 cm dikte. De aannemer van dienst besliste om alleen de bovenste 2 cm in Belgische blauwsteen uit te voeren en de onderkant in chinese rotzooi.

Ambtenaar van dienst deed controle (tja het kan nog) en kwam erbij uit.

Aannemer van dienst maakte met de ambtenaar van dienst een uitstapje bij de hoeren en daarna een leuk etentje.

Ze liggen er nu nog !
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 12:46   #18
Erw
Secretaris-Generaal VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ofwel is dit het gevolg van een bewuste strategie ingegeven door corruptie, incompetentie of onverschilligheid...

Een pluim op de hoed van mooiprater Hilde Crevits...
Het is een bezigheids-strategie, in de echte economie doen ze er alles aan om werk te vermijden en zo kost te beheersen, in het staatsapparaat doen ze er alles aan om "werk" te maken. De laatste op het gelag van de eerste, zo de cirkel van destructie completerende.
Dat zie je overal. Als ze ergens wegen/fietspaden heraanleggen/bijmaken, is dat steevast een bos van paaltjes verkeersborden nauwe doorgangen bochten en abrupte overgangen. Zodat overal geremd, gedraaid en terug opgetrokken moet worden.
In centra leggen ze kasseien waarvan na enkele jaren de helft is losgekomen en uiteindelijk ipv herplaatst te worden gevuld worden met grind, alzo een bultenparcours creerende. Tegels en andere stenen die in putten ingedrukt zijn door het remmen voor drempels, asverschuivingen en bloembakken. 'Groenstroken' die platgereden zijn en de aarde 30 cm ingedrukt door kamions die de maneuvreerruimte wordt ontzegd. Paaltjes die omvergereden worden de dag nadat ze in de weg gezet werden. Hier in de buurt is er een industriepark waarvan ze recentelijk de toegangswegen heraanlegden. Vroeger konden vrachtwagens er naartoe rijden van secundaire wegen, ze hebben dat op hun klassieke manier 'lastig' gemaakt middels het 90° "trekken" van bochten via eilandjes met bazar (lees: paaltjes, struiken, bloembakken), terwijl vrachtwagens toch ook van en naar particulieren komen, en niemand 10 km om wil rijden langs autostraden om een halve km verder ergens te zijn. Hun 'bedoelde' toegang is een gewijzigde voorrangsregel, verkeer naar industriepark krijgt nu voorrang, MAAR het is zo een typische 90° bocht die kamions enkel kunnen nemen door heel ruim te draaien en de wielen drukken door het extra gewicht de weg telkens in fantastische putten, tot die mate dat het hele rijvak daar ingedrukt is, en water de grond weg kan spoelen, met de huidige toestand tot gevolg: hekkens en alweer wachten tot heraanleg. Kamions kunnen dan niet passeren, en herinner je nog: de alternatieve toegangen hebben ze onmogelijk gemaakt voor grotere kamions. Resultaat: ellende.
Als ik soms eens met de fiets rij naar plaatsen waar ik lang niet heb geweest, denk ik bij momenten om terug te keren, zo belachelijk wordt het soms. Vroeger was het gewoon rechts rijden van de baan. Nu is het een km tweerichtingspad links, dan een km rechts, dan een tweerichtingspad rechts, dan een km geen fietspad, dan een km zo van die tegels met gaten in die ze gebruiken om de bermen te verstevigen, tegelijk fietspad verklaard, echter de aarde is eruit weggespoeld door de regen, je wiel raakt erin 'gevangen', en eruit pogen te rijden = vallen.
En hierbij wordt je voortdurend gehinderd door drempels, door geforceerde 90° bochten / paaltjes / struiken die je zicht belemmeren, je anticipatie hinderen, en waar 7 man van hun groendienst met hun neus tegen de grond zit te wieden met hun handen en te keuvelen met hun monden 3 dagen bezig is om het werk te doen dat een prive firma doet in een halve dag.
Kamions die worden genoopt bochten te maken doorheen die grondstroken die een stuk weg inpikten, maken er modderpoelen van, de modder spat om het fietspad dat zo spekglad wordt.
Vroeger werd de fietspaden met de baan 'mee' gestrooid in de winter. Nu is het een zodanige ellende geworden dat je genoopt bent op de rijbaan te rijden. Maar die hebben ze net smaller gemaakt om plaats te maken voor hun stroken struiken, en de auto's hangen dan allemaal achter je.
Als ik alles zo eens beschouw, dan is dat staatsapparaat een bende terroristen. Problemen en miserie in de hand werken, om dan als excuus te gebruiken voor nog meer gemoei, en nog meer problemen en miserie. Toestand wegen daarvan enkel een voorbeeld.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 17:19   #19
Erw
Secretaris-Generaal VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Tijd geleden het volgende gezien : een trottoir diende te worden aangelegd in Belgische blauwsteen van ca. 10 cm dikte. De aannemer van dienst besliste om alleen de bovenste 2 cm in Belgische blauwsteen uit te voeren en de onderkant in chinese rotzooi.

Ambtenaar van dienst deed controle (tja het kan nog) en kwam erbij uit.

Aannemer van dienst maakte met de ambtenaar van dienst een uitstapje bij de hoeren en daarna een leuk etentje.

Ze liggen er nu nog !
Ik zie vaak chinese producten als minderwaardig verguisd worden, maar ik zie ook dat ze hun kwaliteit/kost soms beter is dan de 'eigen'.
En als een deel van die kost in de zakken verdwijnt van de betrokkenen in plaats van in productkwaliteit, dan is het probleem niet afkomst product.
Eens zien hoelang ze er zullen liggen. Misschien wel langer dan gedacht.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 20:03   #20
Erw
Secretaris-Generaal VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heeft volgens mij een groot deel te maken met de verf van de wegmarkeringen die waarschijnlijk op één of andere manier inwerken.
Heel veel beschadigingen vallen op zulke markeringen.
Toen ze indertijd in het kader van hun milieu-doctrine besloten om 'fluisterasfalt' te kopen konden ze bij het eerstvolgende vriesweer al een herstelling bestellingske plaatsen. Nog eens alles afkrabben, nog eens nieuwe laag aanbrengen, en vala, de sociale zielen hebben voor werk gezorgd.

Soms komt het verschil nu en vroeger op nogal opvallende wijze boven: er is hier een betonsegmentenbaan die al zo een 60-70 jaar bestaat, in goede staat behalve op de plaats waar ze in het kader van hun milieu-doctrine indertijd beslisten bomen te planten op een halve meter van de weg, die intussen door de worteldruk bepaalde segmenten in stukken deed breken. Wel, enkele jaren terug braken ze zo een oud segment uit en goten een nieuw. We zijn nu 5 jaar later, de 60-70 jaar oude segmenten zijn nog in krak dezelfde staat, en het nieuwe is een pokkendal, het oppervlak is erg ruw 'uitgevreten' door vorst of ik weet niet wat.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be