Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2014, 07:27   #1
vlaams realist
Banneling

Standaard Honden en paarden niet hallal.

De politie mag bij betogingen of relletjes geen politiehonden meer in de "voorste linies" inzetten, wegens te veel incidenten. Dat staat in een omzendbrief van minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (cdH), schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad. Ook de inzet van paarden word aan strakkere regels onderworpen.
"Het inzetten van patrouillehonden in eerste lijn tegen personen wordt gelijkgesteld met het gebruik van een aanvalswapen en wordt niet toegestaan", klinkt het in de omzendbrief.

"We hebben tijdens onze vergaderingen over deze omzendbrief voldoende beelden gezien van incidenten, waarbij zelfs zeer goed getrainde agenten hun honden toch niet voldoende onder controle hebben", aldus Marc Hellinckx, voorzitter van de Vaste Commissie van de Lokale Politie. Gert Cockx van politievakbond NSPV bevestigt dat agenten soms zelfs gebeten worden door gestresseerde honden. Wat wel nog kan, is politiehonden gebruiken voor meer statische controles, als ontradend of preventief middel.
Lees ook

De politie mag bij betogingen of relletjes geen politiehonden meer in de "voorste linies" inzetten, wegens te veel incidenten. Dat staat in een omzendbrief van minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (cdH), schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad. Ook de inzet van paarden word aan strakkere regels onderworpen.
"Het inzetten van patrouillehonden in eerste lijn tegen personen wordt gelijkgesteld met het gebruik van een aanvalswapen en wordt niet toegestaan", klinkt het in de omzendbrief.

"We hebben tijdens onze vergaderingen over deze omzendbrief voldoende beelden gezien van incidenten, waarbij zelfs zeer goed getrainde agenten hun honden toch niet voldoende onder controle hebben", aldus Marc Hellinckx, voorzitter van de Vaste Commissie van de Lokale Politie. Gert Cockx van politievakbond NSPV bevestigt dat agenten soms zelfs gebeten worden door gestresseerde honden. Wat wel nog kan, is politiehonden gebruiken voor meer statische controles, als ontradend of preventief middel.
Lees ook

Lees ook

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...elletjes.dhtml
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 22:04   #2
vlaams realist
Banneling

Standaard

Honden hebben al lang hun nut bewezen. Het is niet omdat het kiespubliek van 1000ket of Elio niet graag honden hebben dat de beesten niet meer goed zijn.
Oud 17 mei 2014, 05:53   #3
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Wat is hier al dan niet hallal aan? Of slaat de verbeelding op hol?
Oud 17 mei 2014, 05:59   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Honden zijn onrein, vooral volledig zwarte honden, want daar zit de duivel in.
Paarden daarentegenover zijn nobele dieren, die gekoesterd moeten worden, waardevolle eigendommen die alle egards en verzorging moeten krijgen.
Oud 17 mei 2014, 06:21   #5
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Wat is hier al dan niet hallal aan? Of slaat de verbeelding op hol?
Honden zijn haram voor moslims, veel achterlijke Marokkanen zijn vooral bang van zwarte honden. Daarom dat ze zo effectief zijn.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 06:36   #6
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Honden zijn haram voor moslims, veel achterlijke Marokkanen zijn vooral bang van zwarte honden. Daarom dat ze zo effectief zijn.
Best mogelijk maar waar het mij om te doen is :
Citaat:
"Het inzetten van patrouillehonden in eerste lijn tegen personen wordt gelijkgesteld met het gebruik van een aanvalswapen en wordt niet toegestaan",
Citaat:
We hebben voldoende beelden gezien van incidenten, waarbij zelfs zeer goed getrainde agenten hun honden toch niet voldoende onder controle hebben
Milquet heeft overschot van gelijk.

Met hallal heeft het geen zak te maken. Dat is wat de TS ervan maakt. Een op hol geslagen verbeelding.

Kan er nu echt geen enkele maatregel meer worden uitgevaardigd zonder er meteen moslims bij te sleuren?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 mei 2014 om 06:37.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 06:42   #7
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Best mogelijk maar waar het mij om te doen is : Milquet heeft overschot van gelijk.

Met hallal heeft het geen zak te maken. Dat is wat de TS ervan maakt. Een op hol geslagen verbeelding.

Kan er nu echt geen enkele maatregel meer worden uitgevaardigd zonder er meteen moslims bij te sleuren?
Ah, honden worden al jaren ingezet, en in the heat of the moment knappen die wel eens achteruit i.p.v vooruit, dat hoort erbij en niemand klaagt daarover. Plots moet men dit aanpassen.
2 Mogelijkheden, 1. Het kost teveel aan arbeidsongevallen of 2. Men wil relschoppers beschermen (lees: pamperen)
Ze doet het echt niet om dat ze zoveel van die mannen van de hondenbrigade houdt of omdat ze een hondenfluisteraarster is
Oud 17 mei 2014, 06:50   #8
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Best mogelijk maar waar het mij om te doen is : Milquet heeft overschot van gelijk.

In de eerste lijn vallen gewonden. Als je dat wil vermijden kan je er best geen agenten zetten. Dan is er ook geen eerste lijn meer. En als je beten wil vermijden kom je best niet te dicht bij agenten met honden.
Milquet maakt politie machteloos.
Oud 17 mei 2014, 06:50   #9
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik geloof er geen zak van dat die maatregel werd uitgevaardigd om "moslims-te-bepamperen".

Wanneer ik mijn democratisch recht uitoefen als burger wens ik op een betoging niet geconfronteerd te worden met razende schuimbekkende honden.

Deze topic heeft niks te maken met "immigratie en integratie".
Oud 17 mei 2014, 06:51   #10
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof er geen zak van dat die maatregel werd uitgevaardigd om "moslims-te-bepamperen".

Wanneer ik mijn democratisch recht uitoefen als burger wens ik op een betoging niet geconfronteerd te worden met razende schuimbekkende honden.

Bij een gewone betoging ga je dan ook niet oog in oog staan met schuimbekkende honden.
Oud 17 mei 2014, 06:56   #11
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

En als ik wil rellen wil ik niet geconfronteerd worden met politie. Tenzij ze jong, vrouwelijk meegaand en sexy zijn. Ik stop direct met rellen en word poeslief.
Oud 17 mei 2014, 10:58   #12
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Van een wel erg kwaadwillige en doorzichtige soort.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 11:05   #13
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 11:06   #14
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zijn honden hallal?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 11:11   #15
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Esperanza heeft overschot van gelijk maar kwaadwillig zou ik het niet noemen.
Dit soort van onderwerpen bezoedelen immers terechte kritiek op de islam en vormen koren op de molen van politiek correcte extremisten.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 11:16   #16
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Het komt van madame Milquet, dus zal het uiteraard iets met de islam te maken hebben.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 17 mei 2014 om 11:16.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 11:51   #17
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Dat moslims niet van honden houden is alom geweten.
Dat Joëlle Milquet haar tong bruin ziet van het moslimkonten likken ook.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 17 mei 2014 om 11:58.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 15:44   #18
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee. Als NVA niet in de regering komt, zal het de moslims hun schuld zijn. Als de Rode Duivels er in de eerste ronde uitliggen, is het de moslims hun schuld. En natuurlijk was de afgang van Axel Hirsoux ook de schuld van de moslims.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 15:46   #19
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

En willen die moslimhaters nu eens stoppen met dat idiote "hallal"? Als je iets haat en er voortdurend op terugkomt, zou je op zijn minst toch moeten weten hoe je het spelt.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 16:29   #20
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
En willen die moslimhaters nu eens stoppen met dat idiote "hallal"? Als je iets haat en er voortdurend op terugkomt, zou je op zijn minst toch moeten weten hoe je het spelt.
Huh, in het Arabisch? of jouw correcte vertaling? Wat kan het me het schelen hoe je een achterlijk woord spelt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be