![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is er niets mis aan om het woord "neger" te gebruiken. Het woord "kleurlingen" vind ik wel racistisch klinken.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Melanineverrijkt persoon ?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is het allemaal te gek voor woorden.
Ik vind aan het woord "neger" niks mis? Bepaalde personen storen zich daar wel aan, raar eigenlijk. Hangt er ook allemaal beetje van af, hoe je het naar iemands hoofd slingert. Mocht men het schrappen het woord "neger" schrap dan tegelijk ook "witte", "blanke" "bleekscheet" ... Mocht het nu nog Nigga, nikker of roetmop geweest zijn, tot daartoe die zijn niet zo deftig gekozen dan en komen meer racistisch over dan neger dacht ik.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ne zwette...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Simpel: zwarte.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Swanst-na nie-hé ! Iemand ne zwette of ne bruine noemen; dan zijt ge pas ne echte racist !
Als ik op café hoor dat ze van "dá zwet volk nie veel moeten êmme" dan is dat een ongegeneerde vorm van vrije meningsuiting.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 april 2014 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Persoon met raciale handicap
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Maxiamaal gepigmenteerde
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens een Afrikaanse vriend, gewoon 'een zwarte'
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een neger is geen "getinte" medeburger, dat zijn lichtbruine of honingkleurige mensen volgens mij.
Neger komt van de rivier de Niger, mensen die rond de Niger woonden. Ik zie daar niks rassies aan. Dit is weer een ding dat is overgevlogen uit politiek correct Amerika, daar moeten ze "black" zeggen. Nu ja, een "zwarte" dus, niet te verwarren met de zwarten van onder de oorlog, maar laat dat maar het probleem van de politiek correctelingen zijn. (vandaar de toenmalige heisa rond "zwarte" Van Bellingen. Blijkbaar komen die zijn adoptie ouders uit een zwart nest. Was iemand die dus zei : "door die zwarte wil ik niet getrouwd worden" nu rassies of niet? - Het bleken echter Turken te zijn die het gezegd hadden, en toen was de heisa ineens gedaan).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stem trouwens voor "pigmentgehandicapten" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Als ik hem/haar ken noem ik hem gewoon met zijn naam en/of voornaam, zoals een ander.
Als ik hem/haar niet ken, en ik moet hem aanspreken: meneer, mevrouw, zoals bij een ander. Als ik over hem/haar spreek zeg ik zwarte of neger; over aan ander zou ik bijvoorbeeld aziatisch type zeggen, europees, roodharig, donker van huid, blond van haar, sproeten, baard, snor, India's type, mulat, enz... Gewoon wat relevant is om iemand te beschrijven. Het is nooit uit te sluiten dat iemand met te lange tenen niet gelukkig is met een omschrijving. Laatst gewijzigd door DewareJakob : 5 april 2014 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weetwel, die met zijn jeansbroek en zijn blauw hemd, neen niet Frans, niet Piet, niet Jef, niet Jeroen, neenee die met zijn Jeans, nee niet Karel, niet Brecht.... maar zeggen: hewel, die neger, d�*t is rassies.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |