![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik me persoonlijk afvraag:
allemaal goed en wel, zo'n overkapping, als we het kunnen betalen enz. bla bla.... maar wat als er een 'simpel' ongeval gebeurt zoals eergisteren tussen Ternat en Groot Bijgaarden, waar twee of drie vrachtwagens in brand schieten ? Als de ring overkapt wordt, moeten dan begeleidende maatregelen getroffen worden, preventief, zoals de tunnels in de Alpen en soortgelijke ? Dan gaan de files tien keer langer worden ... En een tweede vraag: is het technisch mogelijk om al die schadelijke uitlaatgassen zodanig te filteren dat het een verbetering kan betekenen ? Men zevert daar wel over het voorbeeld van Madrid, maar ik las evengoed twijfels over hun zegenbulletin daar, namelijk dat er niet zo erg veel gefilterd wordt in de praktijk ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Mijn 92 jarige bobonne heeft tabaksrook, fijn stof en alle andere vieze dingen ingeademt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zolang Zurenborg maar geen fijn stof meer heeft en een groot park voor de deur krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De ervaringen in Madrid waar men een ring aan het overkappen is geven toch andere resultaten. De kostprijs was begroot op 1,5 miljard Euro maar zou nu om en bij de 10 miljard € bedragen en het zou meer dan 35 jaar duren voor het project volledig betaald zou zijn. Ik zie niet in hoe je zulk een bedrag kan recupereren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Update: Ik ben nu verder met het lezen van het projectplan, en het is inderdaad de bedoeling dat er ook gebouwd wordt. Opstalrechten in erfpacht geven lijkt me een interessante optie om dit te financieren, en ook de stad een inkomen te bezorgen.
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 7 mei 2014 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar doet ook niet terzake. Tegen de tijd dat die overkapping er ooit zou kunnen komen (ten vroegste 2025) is fijnstof emissie door het verkeer al lang verleden tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DewareJakob : 10 mei 2014 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ergens een prachtige vergelijking opgepikt aangaande de verkeersproblematiek.
Gans dat gedoe met de Oosterweel en nu weer die overkapping is te vergelijken met iemand die last heeft van ernstige obesitas te "helpen" door hem een ruimere riem aan te reiken zodat hij weer een beetje op zijn gemak is... ....hij is wel STERVENDE door zijn gewoontes! ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 10 mei 2014 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die files niet afgenomen zijn? Ja, google dat maar 'ns. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, wat baten kaars & bril...?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat u eens moet ophouden met blind die overkapping goed te keuren en dat u wat minder anti-auto propaganda moet lezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overkappen kan dan ook enkel en alleen als het vrachtverkeer van de haven niet over de Ring zou rijden. Madrid vergelijken met Antwerpen is appels met peren vergekijken, want in Madrid is er geen TEN snelweg, en zijn er minder rijvakken en weefbewegingen Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dermate strenge veiligheidseisen voor tunnels met gevaarlijk transportverkeer dat een overkapping van de Antwerpse Ring niet in overeenstemming gebracht kan worden met die veiligheidseisen. Plekken met veel weefbewegingen zijn te ongevalgevoelig om te overkappen.