![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
van irak nu al dan niet 'legaal' waren volgens VN resolutie 1441. In feite zou de VS dus veroordeeld kunnen worden door het internationaal gerechtshof ware het niet dat ze het ICC in Den Haag niet erkennen. What else could be expected? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De burgeroorlog die uitbreekt zal die woestijn zo groen maken als mijn gazon na een paar dagen hard regenen.
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() We wisten allemaal dat die oorlog illegaal was. We wisten ook allemaal dat het hen niet te doen was om het volk te bevrijden van wrede Saddam en over massavernietigingswapens.
De ware reden was natuurlijk controle krijgen over de oliebronnen. Saddam was namelijk met Frankrijk en Duitsland aan het onderhandelen over het toelaten van hun bedrijven op Irak. Maar Amerika zag zijn controle in het gebied daarmee aanzienlijk slinken en kon dit niet zomaar toelaten. Waarom denk je nu echt anders dat de Fransen en Duitsers zo gekant waren tegen deze oorlog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat je schrijft dat die oorlog om olie is gebeurd is je reinste kortzichtigheid, u wijsgemaakt door de linkse beweging. Tenzij het feit dat de Amerikanen niet 1 eurocent krijgen van de olieopbrengsten in uw ogen hetzelfde is als het bezitten van een oliebron.
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat er hem trouwens helemaal niet om of de VS 1 eurocent krijgt van de opbrengst maar wel dat ze de controle hebben over de oliebronnen. Zij beslissen hoe de olie gebruikt wordt en dat is uiterst belangrijk op militair en wereldeconomisch opzicht. Dat heeft niks met links of rechts te maken, is gewoon elementaire strategie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp trouwens niet hoe U de VN durft vernoemen als het om mensenrechten te doen is:
En als er daarom niets gebeurt (met het uitdelen van wat levensmiddelen, gaat men het daar vanzelfsprekend niet redden), ja, dan is volgens de slinkies alles in orde, want er werd niet tegen de VN in gehandeld... Als er dan een miljoen doden zijn... dan is dat in orde, want niet tegenstrijdig met de VN! Wel, soms soms ben ik gelukkig slechts een spitsmuis in plaats van een mens te zijn... ![]() China verzet zich (eventueel met vetorecht) tegen hulp aan ons... Gelukkig kan de werelddan verder slapen, want er werd niets ondernomen tegen de wil van de VN en is ons laten creperen volledig legaal... Het inkomen van Annan en al zijn diplomaten zal trouwens ook niet in gevaar komen... Laatst gewijzigd door Chipie : 16 september 2004 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal nergens zeggen dat de VN zoals ze nu bestaat ideaal is of zelfs maar gewoon goed maar het is het enige dat we momenteel hebben. Van mij mogen ze morgen het veto-recht van de permanente leden van de veiligheidsraad afschaffen. Het blijft echter een basisprincipe dat Land A zich niet zomaar kan moeien met de interne affaires van Land B. Zelfs al gaat het om genocide. Dit moet via een overkoepelend orgaan gebeuren want anders is het hek helemaal van de dam, dat moet zelfs U toch wel zien? Want waar leg je anders bvb. de grens voor interventie? Is 1 dode voldoende reden? En zonee, waarom niet? En btw, stop eens met dat links/rechts denken. Dat is compleet passé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En er zijn steeds meer en meer mensen die de VN een schande vinden... Maar waarom ageert U niet tegen deze organisatie (volgens sommige een misdadige organisatie, want schuldig verzuim en machtsafwending kan men als crimineel beschouwen). Citaat:
Citaat:
Persoonlijk vind ik dit wel een straffe uitspraak... Daar kan ik niet op antwoorden... Daar heb ik geen woorden voor! Citaat:
Dat verschil, dat U niet ziet, dat voel ik zelfs met een natte spitsmuizenpoot... ![]() Algemene vergadering van de VN Laatst gewijzigd door Chipie : 16 september 2004 om 10:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |