![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo worden de normale fietsers natuurlijk ook gestraft ... dacht ik op het eerste zicht... of toch niet lees ik er is 0,5 m L en R vrijgelaten zonder ribbels , soit bijna hetzelfde verhaal maar al xx jaren als bij de onnodige (vele onwettige) drempels en plateaus voor het pesten van auto´s en andere voertuigen (bus, vrachtwagens), zelfs fietsers.
Citaat:
![]() poll: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2013 om 15:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wij hebben daar in de regio ook jarenlang problemen mee gehad. Elk weekend kwam hier massa's al dan niet wannabees' Sven Nijs en consoorten in peleton rondjes doen. Er zijn er een paar door wagens omvergereden, de gemeente heeft twee vluchtheuvels aangelegd (waar een wagen wel vlot over kan) en ze kwamen regelmatig controleren + beboeten. Maar niets hielp. Tot op een moment een tiental buurtbewoners duimspijkers zijn beginnen gooien. Veel platte banden later is de grote massa weg gebleven. En zelfs de echte Sven Nijs heeft andere plaatsen gezocht waar hij wel onnozel mocht doen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Enkele bemerkingen, zelf een wieler liefhebber zijnde..
An sich heb ik er geen problemen mee met die ribbels, op voorwaarde dat die 'normaal' fietsverkeer ( < 30 km/h) niet hinderen. Ten tweede : het verbeteren van fietspaden waardoor jaarlijks ettelijke (bejaarde) fietsers van de dood gered worden is blijkbaar minder 'dringend' Ten derde: voor iedere wielerterrorist zijn er 2 gestoorde automobilisten in het verkeer..niet vergeten.. Ten vierde: kakken op wielerterroerisme is na het kakken op allochtonen de 2de populairste sport op het HLN online... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Deels akkoord met wat je zegt. En ik heb er ook geen probleem mee dat er wieltoeristen zijn. Maar als er een mooi fietspad ligt, maar met om de zoveel meter een uitzettingsvoeg, waarom rijden dan de Eddy Merckx'en dan toch nog op de rijweg? Omdat hun bandjes de kleine schokken niet kunnen opvangen? Moeten automobilisten dan op het fietspad gaan rijden telkens er een put in de straat is? Van mij mogen ze op straat rijden. Maar ik ga geen meter op het ander rijvak rijden. Als dan een spiegel een elleboog raakt stop ik ook niet. En waarom kunnen ze niet achter elkaar rijden? In dorpen mag er met een fiets naast elkaar gereden worden. Maar op wegen buiten de dorpen waar 70 km/uur mag gereden worden niet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan komen klagen als men u fysiek of verbaal wil aanpakken ? Ten eerste : de helft van de fietspaden zijn bagger Ten tweede : als er wielertoeristen in het midden van de baan rijden terwijl er een deftig fietspad ligt mag u rustig claxoneren om u ongenoegen te uiten . Chauffeurs die dreigbewegingen uitvoeren of rakelings passeren ram ik vol op de muil als ik de kans krijg..u bedreigt namelijk mijn leven dan.. Bold: krijg ik een eurocent voor elke keer als een auto van het fietspad gebruik maakt om uit te wijken of te keren of te parkeren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Dubbele draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=188976
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ze het vol met flitspalen en maak nog wat boetes, dan verdient de overheid er nog wat aan en wordt er wat minder CO2 in de lucht gepompt door de longen van die 'beloften'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Laat je op zondag het hondje uit
let dan op elk aansuizend geluid en wijk bescheiden of je landt beiden ondersteboven tussen 't onkruid ! ![]() A�*t maane wég !!! Grrr.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je wil sporten moet je dat maar op een daarvoor geschikte en bestemde plaats gaan doen, de openbare weg dient om zich te verplaatsen. Voor voetbal of basket sluiten ze ook de ganse straat niet af om vervolgens de lijnen te trekken en de wedstrijd op straat te laten plaatsvinden. Voor georganiseerde wielerwedstrijden kan men nog een uitzondering maken maar de zondag-wielerdag-terroristen moeten maar op een piste gaan koersen of zich, op het fietspad, aan de regels van individueel fietsen, houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() Krijg ik dan een eurocent voor elke wielerterrorist die zonder geldige reden vertikt om gebruik te maken van een berijdbaar fietspad?
Laatst gewijzigd door lohabra : 12 juli 2013 om 09:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mogen wij hier eigenlijk nog iets doen in dat kloteland
![]() Zelfs wielertoerisme wordt nu al aangepakt, manmanman ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wielrenners die asociaal hard rijden moeten gewoon aangepakt worden door mensen die daar lopen. Lynchpartijen ftw ! Who the .. is kenia? Hier komt Nederland en Belgie ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Waarom mag het Scheldepeloton geen 50 km/u per uur rijden, waar kan dat anders nog in Vlaanderen ? Ik ben akkoord dat dat niet in de dorpskernen moet gebeuren of op drukke punten, maar langs een rivier is dat toch ideaal ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() bron: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 juli 2013 om 21:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jazeker.. maar wielrenners die doorjagen terwijl ze een groep spelende kinderen zien verdienen het aller ergste in mijn ogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Waarom is dat ideaal langs een rivier ? Er zijn daar nog andere weggebruikers hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn zeker (gepassioneerde) wielertoeristen die pro ribbelstroken zijn op een jaagpad en uitleggen waarom:
Citaat:
![]() |